Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع خبری از دستگیری دو مسئول ارشد گروه تروریستی داعش در استان دیالی عراق خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در بیانیه واحد اطلاعات نظامی عراق آمده است: در عملیاتی ویژه براساس اطلاعات دقیق و تلاش اطلاعاتی به منظور نابود کردن سران گروه تروریستی داعش، مقر واحد اطلاعات نظامی فرماندهی عملیات دیالی و نیروهای یگان دوم واکنش سریع توانستند دو تروریست مهم را در روستاهای ابراهیم العلی و علی السعدون در منطقه خانقین در این استان دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه افزود: یکی از این عناصر مسئول اداری گروه تروریستی داعش در استان دیالی و دیگری مسئول فرماندهی واحد اطلاعات داعش در این استان به شمار می رفت.
این بیانیه تاکید کرد: این دو نفر بر اساس حکم بازداشتی مطابق ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب بودند.‎

انهدام چند مقر داعش در عراق
نیروی هوایی ارتش عراق امروز جمعه به یک مقر داعش در استان صلاح الدین واقع در مرکز این کشور حمله کرد.
سرویس اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این مقر در منطقه عملیاتی سامراء قرار داشته است.
پایگاه خبری المعلومه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، نیروی هوایی ارتش عراق برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی در منطقه «الحویجات» در نزدیکی رود دجله، این مقر را هدف قرار داد.
در این حملات، یک مقر متعلق به داعش منهدم شد و در آتش سوخت.
یک منبع امنیتی اواخر مرداد ماه گذشته از خنثی‌سازی طرح عناصر تروریستی داعش در استان صلاح الدین خبر داد.
این منبع گفت که سرویسهای اطلاعاتی عراق با هماهنگی گروههای امنیتی در جنوب صلاح الدین توانستند 14 عنصر تروریست را بازداشت کنند.
وی تأکید کرد که این افراد، وابسته به سه باند داعش هستند که در حال برنامه‌ریزی برای آغاز حملات داعش موسوم به «غزوه سامراء» بودند.
این منبع ادامه داد، تروریستها قصد داشتند از طریق حملات انتحاری و حملات راکتی، گروههای امنیتی و مناطق مسکونی را در اطراف سامراء هدف قرار دهند.
فرمانده سازمان الحشد الشعبی در محور دیاله نیز روز جمعه اعلام کرد که هواپیماهای ارتش عراق مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش را در شمال شرق این استان بمباران کردند.
«احمد التمیمی» در مصاحبه با المعلومه گفت هواپیماهای ارتش در این عملیات 6 مقر داعش را در منطقه «الزور شیخ بابا» در شمال شرق دیاله بمباران کردند که در اثر این حملات تروریست ها متحمل تلفات سنگین شدند.
وی افزود بمباران مخفیگاه های داعش به دنبال دریافت اطلاعات دستگاه های امنیتی از حضور تروریست ها در این مکان ها انجام شد.
این فرمانده الحشدالشعبی یادآور شد که منطقه الزور به عنوان یکی از مناطق ناامن دیاله، نقطه پیوند و ارتباط هسته های پراکنده داعش به ویژه در عملیات تروریستی ماه های اخیر روستاهای «الاصلاح» و «ام الحنطه» است.
التمیمی افزود در حمله داعش به این دو روستا شماری از مردم و غیرنظامیان بی دفاع کشته شدند.

انفجار بمب در مسیر کاروان لجستیکی آمریکا
رسانه‌های عراقی شامگاه پنجشنبه از انفجار بمب در مسیر حرکت کاوران آمریکایی در استان «ذی‌قار» (جنوب عراق) خبر دادند.
کانال خبری «صابرین» با اعلام این خبر نوشت که این انفجار در بزرگراه استان‌های ذی‌قار و المثنی رخ داده است.
گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق (الاعلام الامنی) نیز با تأیید این خبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کاروان مذکور متعلق به شرکت‌های حمایت لجستیکی از ائتلاف آمریکا در عراق بوده است.
روز چهارشنبه نیز یک بمب در مسیر کاروان نظامی آمریکا در استان بابل عراق منفجر شد و بر اثر آن به کامیون‌های حامل ادوات و تجهیزات آمریکایی آسیب وارد شد و یک نفر غیر نظامی نیز زخمی شد.
طی ماه‌های گذشته انفجارهای مشابهی بر سر راه کاروان‌‌های نظامی آمریکا در عراق رخ داده است. ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا برای در امان ماندن از این انفجارها و انتقال تجهیزات خود، از شرکت‌های بومی عراق کمک گرفته است.
اخیراً حملات راکتی به برخی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق باعث شده است که نظامیان تروریست آمریکایی برخی از پایگاه‌ها از جمله «التاجی» واقع در شمال استان بغداد را تخلیه و به عراقی‌ها واگذار کند.

تاکید نمایندگان مجلس عراق بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق
برخی نمایندگان مجلس عراق از دولت این کشور خواستند به مصوبه مجلس این کشور درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی پایبند باشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نمایندگان مجلس عراق تاکید کردند ضروری است که دولت به اجرای مصوبه مجلس مبنی بر مخالفت با حضور نظامی آمریکایی در عراق پایبند باشد.
محمد کریم نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون گفت: طرف مذاکره کننده عراقی باید واشنگتن را به احترام گذاشتن به حاکمیت عراق و خارج کردن نیروهایش از این کشور، ملزم کند.
احمد الاسدی، نماینده ائتلاف الفتح نیز گفت: این ائتلاف مخالفت خود را با باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی درعراق، به مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور ابلاغ کرده است.
حسن الجنابی، نماینده ائتلاف عراقیون نیز گفت: تفاهمات بین بغداد و واشنگتن هرچه باشد، مجلس عراق درباره خارج کردن نیرو‌های خارجی تصمیم خود را گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق گروه تروریستی داعش داعش در استان نظامی آمریکا بمب در مسیر مجلس عراق مقر داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است