Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:46:11 GMT

بدهی آمریکا سال آینده از اقتصاد این کشور بزرگتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۲۶۴۸

بدهی آمریکا سال آینده از اقتصاد این کشور بزرگتر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال‌استریت ژورنال، در نتیجه پاسخ مالی عظیم آمریکا به بحران پاندمی کرونا، سطح بدهی آمریکا در مقایسه با سایز اقتصاد این کشور به بالاترین میزان از پس از جنگ جهانی دوم رسیده است و انتظار می‌رود در سال آینده از این میزان هم فراتر برود.

اداره بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد که بدهی عمومی فدرال آمریکا در سال مالی جدیدی که از ۱ اکتبر آغاز می‌شود، از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور که به عنوان سایز اقتصاد آمریکا در نظر گرفته می‌شود، فراتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار بدهی اقتصاد آمریکا را در تراز کشورهای انگشت‌شماری شامل ژاپن، ایتالیا و یونان، قرار می‌دهد که سطح بدهی آنها از اقتصادشان بزرگ‌تر است.

طبق گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا سطح بدهی این کشور امسال به ۹۸ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که این بالاترین سطح بدهی این کشور از جنگ جهانی دوم به بعد محسوب می‌شود.

از سوی دیگر پایین ماندن نرخ بهره آمریکا به دولت اجازه خواهد داد که همچنان سطح بدهی خود را بالاتر برده و اوراق قرضه بیشتری صادر کند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم‌زمان با رشد بازارهای سهام این کشور افت کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۰.۶۷۲ درصد رسیده است که این خود مشوقی برای افزایش قرض‌گیری دولت است.

کد خبر 5015367

منبع: مهر

کلیدواژه: بدهی مالی ایالات متحده امریکا اقتصاد آمریکا ویروس کرونا تولید نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده امریکا دلار صادرات نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی تورم سطح بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در افتتاحیه رویداد مانوین گفت: سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد و معادل ۴ میلیارد دلار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود حسنلو؛ دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در افتتاحیه رویداد مانوین اظهار کرد: سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد و معادل 4 میلیارد دلار است.

مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس 1403

وی ادامه داد: این در حالی است که سهم جهانی این حوزه 10 درصد است. برای جبران این فاصله و رسیدن به سهم 3 درصدی در افق کوتاه‌مدت، برنامه‌های متعددی در حال اجرا است.

حسنلو تصریح کرد: رویداد مانوین به عنوان یکی از این برنامه‌ها، با هدف توجه بیشتر به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم آغاز به کار کرده است.

وی تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و منطقه آزاد قشم گامی در جهت توسعه این حوزه در کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • آمریکا: اقدامات اسرائیل در رفح همچون پیش درآمدی برای عملیات نظامی بزرگتر است
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد