Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:07:08 GMT

بورس سهام پاکستان دارای یکی از بهترین عملکردها در جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۲۶۵۹

بورس سهام پاکستان دارای یکی از بهترین عملکردها در جهان شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، علی‌رغم بحران کرونا بورس سهام پاکستان توانسته است بهترین عملکرد در بین بورس‌های سهام آسیا و چهارمین عملکرد برتر در بین بورس‌های جهان را به خود اختصاص دهد.

شاخص بنچ‌مارک سهام پاکستان، کی‌اس‌ای ۱۰۰ از آغاز آگوست تا کنون نزدیک به ۶ درصد جهش کرده است. این شاخص همچنین توانسته است نزدیک به ۵۰ درصد از پایین‌ترین سطح سقوط کرده خود در ماه مارس رشد کند و رشد خود از آغاز سال تا کنون را به ۴۱ درصد برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهام پاکستان عملکرد خیلی بهتری نسبت به سهام بورس‌های دیگر آسیا داشته‌اند. در حالی که فقط چند شاخص بازار چین توانسته‌اند عملکرد سالانه بهتری نسبت به کی‌اس‌ای ۱۰۰ داشته باشند، این شاخص‌ها در عملکرد ماه اخیر از شاخص سهام پاکستان ضعیف‌تر بوده‌اند.

رشد سهام پاکستان در حالی اتفاق افتاد که بانک مرکزی این کشور یکی از شدیدترین اقدامات را در مقایسه با بانک‌های مرکزی جهان در زمینه کاهش نرخ بهره به کار گرفت. اقتصاددانان بانک مرکزی پاکستان در تلاش برای حمایت از اقتصاد این کشور در بحران کرونا، در ماه جولای نرخ بهره خود را ۱۰۰ صدم درصد کاهش داده و به ۷ درصد رساندند. این پنجمین کاهش نرخ بهره این کشور از زمان آغاز بحران کرونا در این کشور است که مجموع کاهش نرخ بهره در این مدت را به ۶۲۵ صدم درصد (۶.۲۵ درصد) می‌رساند.

تحلیل‌گران شرکت مشاور مارکت‌کارنتز، ولس‌نت، می‌گویند: بازار سهام پاکستان بهترین عملکرد را در آسیا به خود تخصیص داده و چهارمین عملکرد برتر در جهان را به دست آورده است. این شاخص حتی عملکردی بهتر از اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا داشته است.

این عملکرد خارق‌العاده و غافل‌گیرکننده تنها یک سال پس از این اتفاق می‌افتد که بلومبرگ شاخص بورس کراچی را بدترین شاخص بورس جهان اعلام کرد. این شاخص سال گذشته بیش از نیمی از ارزش بازار خود را از دست داه بود.

کد خبر 5015375

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام پاکستان بورس ویروس کرونا تولید نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده امریکا دلار صادرات نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی تورم سهام پاکستان نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

جدیدترین قیمت دلار و یورو پیش از تعطیلات دو روزه بازار   سه نماد بورسی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فروش!   تعلیق در کمین این ۱۴ نماد، مراقب باشید!

 

تنها یک نماد بورسی بیشتر از اسفند فروخت! 

 

قیمت انواع پژو در بازار خودرو

 

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

 

کدال خپویش | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 

کدال فاهواز | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

 

ارزش سهام عدالت چند میلیون شد؟

 

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳