Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:05:16 GMT

مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۲۸۳۵

مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود آغاز شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رضا حسنی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت:  اجرای ازاره با سنگ لاشه به همراه بندکشی، یکسان‌سازی سطح دیوارها، اجرای اندود گچ، کاهگل و سیم‌گل از جمله فعالیت‌های در دست اجرا برای مرمت بافت تاریخی مجن است.

او  با بیان اینکه در بافت قدیمی شهر دیوار‌ها و سقف اتاق‌ها با خاک قرمز و زرد تزیین شده و این امر نشانگر زیبایی معماری بومی و اقلیم منطقه است، افزود: مصالح به کار رفته در خانه‌ها از سنگ و چوب است و روی دیوار‌های سنگی اندود کاهگل شده و نمای آن گل قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با اشاره به اینکه مجن به دلیل طبقاتی بودن بافت شهر به ماسوله کویر ایران شهرت دارد، تصریح کرد: مرمت بافت تاریخی و ارزشمند این شهر در جذب هر چه بیشتر گردشگر به منطقه موثر است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود ادامه داد: مجن مانند روستای ماسوله گیلان به گونه‌ای ساخته شده که بام هر خانه حیاط خانه فوقانی است و این عامل چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود آورده است.

او یکی از جاذبه‌های مجن را کوچه‌های تنگ و پر پیچ و خم و شیب‌دار عنوان کرد و افزود: شیوه خاص ساخت منازل مسکونی چشم انداز بافت را زیباتر کرده است.

حسنی ابراز داشت: مجن علاوه بر بافت تاریخی از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است که می‌توان به آبشار طبیعی تنگه داستان، منطقه سرسبز و دیدنی فرح‌زاد، چشمه هفت رنگ، آبشار سوری و غار‌های طبیعی اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری بافت تاریخی بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی