Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@05:49:17 GMT

سواستفاده و اخاذی؛ روی دیگر دعوت‌های مجازی به مدلینگ

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۳۲۰

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت صفحاتی که در پوشش مدلینگ و ... فعالیت می‌کنند، گفت: تا کنون چندین مورد پرونده در مورد سواستفاده از تصاویر یا اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پوشش فعالیت برای مدلینگ در پلیس فتا تشکیل شده است که اکثر این موارد نیز منجر به دستگیری مجرمان شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر این موارد مجرمان با سواستفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان خود نزدیک شده بودند، گفت: این افراد عمده قربانیان خود را از میان دختران جوان انتخاب کرده و با ارسال پیام‌هایی به آنان و تعریف از برخی ویژگی‌های ظاهری آنان، از این افراد برای حضور در پروژه مدلینگ یا مدل شدن دعوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی به برخی از این افراد وعده درآمدهای میلیونی نیز داده شده بود.

رجبی ادامه داد: پس از اغفال این افراد، از آنان خواسته می‌شود تا عکس‌ها و تصاویر خصوصی‌تری از خودشان برای طرف مقابل ارسال کرده یا حتی از آنان برای عکاسی حضور نیز دعوت شده بود. متاسفانه پس از این موارد افراد سواستفاده‌گر با تهدید قربانیان خود به انتشار تصاویر و سواستفاده از عکس‌ها اقدام به اخاذی از قربانیان خود کرده و آنان را تهدید کرده که اگر مبلغی را به حساب آنان واریز نکنند عکس‌ها و تصاویر را با عناوین نامناسب در فضای مجازی توزیع خواهند کرد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه متاسفانه احتمال برخی سواستفاده‌های دیگر از قربانیان نیز در بستر این فضا وجود دارد، خاطرنشان کرد: برابر قانون هتک حرمت و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم بوده و مشمول مجازات است. به همین دلیل نیز به افرادی که قصد انجام چنین اقداماتی را دارند هشدار می‌دهیم که مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین به کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز هشدار می‌دهیم که یه هیچ عنوان فریب چنین وعده‌ها و تبلیغاتی را نخورند. همچنین درصورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را حتما از طریق تماس با پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: قربانیان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور