Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@11:09:01 GMT

اخبار پربازدید امروز جمعه 14 شهریور

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۴۴۱

اخبار پربازدید امروز جمعه 14 شهریور

خبرگزاری آریا - تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف کشور
وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف و در شرایط کرونایی گفت: مدارس کشور در تمام مناطق از 15 شهریور دایر است.
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

انتقاد محمد هاشمی از رویکرد صداوسیما در تخریب آیت‌الله هاشمی
معاون اجرایی دولت سازندگی در تشریح ویژگی‌های فکری مرحوم هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه رفاه به معنی اشرافی‌گری نیست، گفت: آیت‌الله هاشمی باور داشت بجای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد و باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود. محمد هاشمی روز جمعه در گفتگو با ایرنا، درباره برخی اقدامات برای تخریب چهره مرحوم هاشمی رفسنجانی و ادعای یک برنامه تلویزیونی درباره تبلیغ اشرافی‌گری از تریبون نمازجمعه از سوی مرحوم هاشمی رفسنجانی، گفت: محسن هاشمی که مسئول دفتر نشر معارف انقلاب هستند، رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام خطبه‌های نماز جمعه را بررسی کرده است و چنین مطلبی در هیچ خطبه‌ای وجود ندارد و به شکل مستند به این موضوع پاسخ داد و از مدعیان دعوت کرد بجای شعار، مستندات خود را بیان کنند. عضو مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی با تشریح ویژگی‌های فکری مرحوم هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه رفاه به معنی اشرافی‌گری نیست، گفت: مرحوم هاشمی باور داشت بجای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد. او می‌گفت که باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود.

ارزش روز سهام عدالت امروز جمعه 14 شهریور
ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی به 15٫5 میلیون تومان رسیده است. با این حساب ارزش 60 درصد سهام عدالت قابل معامله 9٫3 میلیون تومان و ارزش 30 درصد آن بیش از 4٫6 میلیون تومان است.
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

ابتلای نماینده لامرد به کرونا
نماینده لامرد و مهر در مجلس از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد. مسئول روابط عمومی سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای از ابتلای وی به بیماری کرونا از چند روز پیش خبر داد. بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط روابط عمومی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس منتشر شده، وی از چند روز پیش با دستور پزشک عفونی، رژیم دارویی را آغاز کرده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند تا دوره درمان وی کامل طی شود.

سهام عدالت | ماجرای خودرو رایگان چیست؟
حاشیه‌های سهام عدالت تمام شدنی نیست. پس از حواشی ناشی از فروش وجه سهام عدالت و گلایه متعدد مردم از عدم دریافت یا دریافت با تاخیر سهام عدالت، این بار اعلام شده که برخی نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که اقشار ضعیف جامعه با سهام عدالت خود صاحب خودرو شوند.
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

کدخدایی: الحمدلله حال عمومی آیت الله جنتی خوب است
سخنگوی شورای نگهبان در توییتی از حال مساعد آیت الله جنتی خبر داد.عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:"چند دقیقه قبل با آیت الله جنتی تلفنی صحبت کردم الحمدالله حال عمومی ایشان خوب بود. برخی مسایل اداری را جویا شدند پاسخ دادم و قرار شد شنبه در محل شورا امور را پیگیری کنیم. "بر اساس این گزارش، امشب و در پی انتشار شایعه ابتلای دبیر شورای نگهبان به بیماری کرونا روابط عمومی شورای نگهبان و روابط عمومی دبیرخانه مجلس خبرگان هم این شایعه را تکذیب کرده بودند.

سهام عدالت | کدام روش برای فروش سهام عدالت بهتر است؟
سهامداران سهام عدالت برای فروش سهام خود چند راه پیش‌رو دارند که هر کدام مشکلاتی دارد، کدام یک از روش‌های فروش بهتر است؟
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

جدل توئیتری آشنا و نماینده تهران بر سر آب
در پی انتقاد نماینده تهران از آبرسانی به سیستان و بلوچستان، مشاور رئیس‌جمهور به این انتقاد پاسخ داد که با واکنش مجدد رضاخواه مواجه شد.«مجتبی رضاخواه» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر از آبرسانی به سیستان و بلوچستان انتقاد کرده بود. «حسام‌الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توییتر در همین رابطه نوشت: «از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته به 7/7 میلیون نفر در 11٫514 روستا آب پایدار رسانده شد.» وی با بیان اینکه در سالجاری، تا پایان هفته دولت به 404 روستا با جمعیت 299٫600 نفر آبرسانی شده است»، اظهار داشت: «تا قبل از دولت یازدهم به 1٫200 روستا و 900٫000 نفر آبرسانی پایدار انجام شده بود.» مجتبى رضاخواه در پاسخ به توییت حسام الدین آشنا نوشت:‌منکر تلاشهای این دولت و اسلافش نیستیم، ولی همچنان «آب آشامیدنی» معضل جدی بخشهایی از سیستان و بلوچستان است. تامین ضروریات زندگی مردم هم وظیفه‌ی حاکمیت است که بنده و شما جزئی از آن هستیم. مطمئن باشید مجلس در یکسال باقیمانده عمر دولت، برای حل مشکلات مردم در کنار دولت است.

دانلود برنامه شاد | نصب اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش + راهنما
سامانه شاد ابتدا به صورت یک سایت بود اما ورود به آن مشکلات زیادی برای مخاطبان به همراه داشت. با گذشت زمان، اپلیکیشن شاد و همچنین نسخه تحت وب آن ایجاد شده است و در دسترس تمامی دانش آموزان قرار دارد.
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرحوم هاشمی رفسنجانی روابط عمومی سهام عدالت آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: بررسی و تشخیص مشمول بودن افراد برای دریافت سهام عدالت جاماندگان بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده؛ می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

ابراهیم بازیان درباره اعطای سهام عدالت به سایر جاماندگان، اظهار کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است و اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و درواقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند.

تدابیر برقی برای عبور از تابستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت. همایون حائری با تکذیب تاترازی ۲۰ هزار مگاواتی برق افزود: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

توانیر علیه ماینرها و کولرگازی

مدیرعامل توانیر، ماینرهای غیرمجاز و استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی را از عوامل رشد نامتعارف مصرف برق عنوان کرد و گفت: فعالیت ماینرهای مجاز ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات رسیده و تاکنون ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

مصطفی رجبی مشهدی همچنین از ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل خبر داد که در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

کاهش ۸.۹ درصدی بارندگی

بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (اول مهر ۱۴۰۲ تا شامگان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) میانگین بارندگی‌های کشور ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

طبق آمارها، در این بازه زمانی، بیشترین کاهش بارش معادل ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین بوده و استان‌های سمنان و تهران به ترتیب با افت منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصدی بارش‌ها در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مقابل، بیشترین رشد بارش‌های جوی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصدی و خراسان جنوبی با رشد ۱۹.۷ درصدی اختصاص داشته است.

رشد ۸ درصدی تجارت ایران و اروپا

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دوماهه ۲۰۲۴ به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دوماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده درحالی‌که در دوماهه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

نصب ۴۰ دستگاه ایکس‌ری چمدانی در گمرکات

گمرک ایران اعلام کرد: به‌زودی ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی یک شرکت دانش‌بنیان در گمرکات اجرایی کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود. طبق اعلام گمرک، با اضافه شدن این ۴۰ دستگاه، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 849174 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قطعی برق سهام عدالت

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت