Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:51:16 GMT

ستاد حقوق بشر: اقدام ننگین نشریه فرانسوی مصداق بارز تنفرپراکنی است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۶۰۰

ستاد حقوق بشر: اقدام ننگین نشریه فرانسوی مصداق بارز تنفرپراکنی است

‍‍‍‍‍‍

اقدام ننگین نشریه فرانسوی که قلب صدها میلیون انسان دلداده حق و حقیقت را آزرد، مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت توهین  یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در باز نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت رحمت همه جهانیان و الگوی خوبی‌ها و نیکویی‌ها، پیامبر عظیم‌الشأن حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم که قلب صدها میلیون انسان را جریحه‌دار کرد، پس از فاجعه به آتش کشیدن کتاب هدایت و کرامت، قرآن کریم جلوه دیگری از جاهلیت مدرن را به رخ کشید. این همان مدرنیته‌ای است که ارزش‌های انسانی را به سخره گرفته، موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده و یک روز به بهانه آزادی، فعالیت گروه‌های تروریستی را آزاد و حمایت و پشتیبانی از آنها را توجیه می‌کند، روز دیگر توهین به مقدسات صدها میلیون انسان را توجیه و حتی ترویج و تشویق می‌کند و در همان حال در چارچوب پیروی از قلدری رژیم امریکا در اعمال فشار حداکثری بر یک ملت آزاده و آزادی‌خواه، فعالیت آزاد اقتصادی میلیون‌ها انسان حتی برای تأمین نیازهای اساسی خود را تحدید کرده و بر خلاف همه قواعد و مقررات حقوق بشری دریچه آزاد دسترسی به دارو و درمان را هم بر روی آنها می‌بندد. این نخستین بار نیست که آزادی اسیر منافع قدرتمداران می‌شود. تحریف مفهوم آزادی و تبعیض در مصادیق آن، بزرگ‌ترین تهدید آزادی در جهان امروز است.

اقدام ننگین نشریه فرانسوی که قلب صدها میلیون انسان دلداده حق و حقیقت را آزرد، مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد 1 و 18 اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده 19 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده 32 قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار شدید از اقدام ننگین نشریه فرانسوی و با ابراز تأسف از عدم پیشگیری و عدم‌برخورد بازدارنده از سوی دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول فرانسه، این حرکت را نقض حقوق صدها میلیون انسان دانسته و به شدت آن را محکوم کرده و علاوه بر این که از همه آزاداندیشان جهان، نهادهای جهانی مدعی حقوق بشر و نیز مجامع حقوقی فرانسه درخواست می‌کند تا برای صیانت از حقوق بشر و پاسداری از مفهوم مقدس آزادی، عمل نفرت‌انگیز این نشریه را محکوم نمایند، از دولت فرانسه انتظار دارد تا با عاملان توهین به مقدسات و ترویج تنفرپراکنی برخورد جدی و مؤثر کند.

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ بررسی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس ۲ اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید ۳ بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ۴ حضور دانش‌آموزان در مدرسه به انتخاب خانواده‌ها ۵ اما و اگرهای حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس+جزئیات پروتکل‌های بهداشتی ۶ بالاترین نرخ سقط جنین در جهان مربوط به کدام کشور است؟ ۷ اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! ۸ نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را ۲۵ درصد و اقتصاد ایران را فقط ۳.۵ درصد کوچک کرد/کمتر از ۳۰ درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم مهمترین اخبار اجتماعی بی‌پرده با کانون سردفتران (۱) / چرا الزام به "ثبت سند خودرو" در دفترخانه را حذف نمیکنید؟!/ الزام قانون به استقرار دفاتر ثبت در مراکز تعویض پلاک! مسیر یک طرفه تعامل شهرداری و دولت/ به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدند! آخرین آمار کرونا در ایران| عبور تعداد فوتی ها از ۲۲۰۰۰ نفر/ فوت ۱۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اما و اگرهای حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس+جزئیات پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اخبار تسنیم نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست غریب آبادی: گزارش مدیرکل آژانس در خصوص موافقتنامه پادمان در ایران منتشر شد نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را ۲۵ درصد و اقتصاد ایران را فقط ۳.۵ درصد کوچک کرد/کمتر از ۳۰ درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صدها میلیون انسان توهین به مقدسات دانش آموزان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با پنجشنبه (۶ اردیبهشت) محمد رهاوی یکی از کارکنان زندان مرکزی یزد با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد مبلغ ۲۴ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد و با این اقدام موجب تداوم پنجشنبه‌های مهربانی ستاد دیه یزد شد.

این نیکوکار یزدی در خصوص این اقدام گفت: این اقدام را به نیت خشنودی خداوند متعال و جهت شادی روح اموات اهدا کردم و امیدوارم با این اقدام دل یک خانواده شاد شود.

گفتنی است بسیاری از خیران استان یزد پنجشنبه‌ها با حضور در ستاد دیه استان مبالغ مورد نظر خود را جهت شادی روح اموات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میک نند که این اقدام در قالب پویش رضوان و پنجشنبه‌های مهربانی در این استان معروف شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان