Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:39:55 GMT

دور بی‌پایان صف‌های طولانی گاز مایع در شاهرود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۳۷۵

دور بی‌پایان صف‌های طولانی گاز مایع در شاهرود

به گزارش ایرنا ، با این که لوله کشی گاز طبیعی در بیشتر نقاط شرق استان سمنان برای شهرها و روستاها انجام شده ، اما هنوز اهالی برخی روستاهای کم جمعیت ، عشایر و نیز صاحبان برخی خودروها از گاز مایع برای سوخت استفاده می کنند که این گروه ها جمعیت قابل اعتنایی هستند.

این در حالی است که نمایندگی شرکت  ملی پخش فرآورده های نفتی شمال شرق کشور در شاهرود مستقر است و به پنج استان  واقع در این منطقه خدمات رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که در صف های گاز مایع  می ایستند گلایه های بسیار دارند ، برخی دلیل این موضوع را نداشتن برنامه از سوی مدیران و گروهی نیز بی توجهی آن ها اعلام می کنند. 

این روزها صف های طولانی تری نسبت به بقیه ایام بیشتر مشاهده می شود، بطوری که برخی پس از ساعت ها ایستادن در صف ، با کپسول خالی به خانه برمی‌گردند.

 برای گروهی تهیه گاز مایع یکی از ضرورت های زندگی شان است و برای همین روزهای دیگر نیز این صف ها را تحمل می کنند تا بتوانند سوخت مورد نیاز را تهیه کنند.

بازگشت با دست خالی از صف‌های طولانی 

یکی از شهروند شاهرودی  در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : بعضی روزها از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح برای تهیه یک سیلندر گاز ۱۱ کیلویی در صف می ایستم اما در اغلب موارد دست خالی به خانه برمی گردم.

حسن اکبری با بیان اینکه سه روز متوالی از صبح زود بیش از سه ساعت در صف ایستاده و با توجه به شلوغی  صف هنوز موفق به دریافت گاز نشده است، تاکید کرد: برخی فروشندگان سودجو کپسول های گاز ۱۰ هزار تومانی را تا ۲۵ هزار تومان می فروشند.

یکی از ساکنان روستاهای شاهرود هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نیاز ماهانه خانواده اش را  پنج سیلندر گاز ۱۱ کیلویی اعلام کرد و گفت : از آنجا که مسافت روستا تا محل فروش کپسول دور است ، رفت و آمدها برای تهیه آن هزینه های زیادی را تحمیل می کند.

یکی از عشایر منطقه بیارجمند هم با اشاره به این که استفاده از بوته های گیاه برای تهیه سوخت ممنوع است ، تاکید کرد : تهیه سیلندر گاز به قیمت آزاد و  سرسام آور برای عشایری که درآمدهای کمی دارند ، بسیار سخت است .

حسن محمودیان با اشاره به اینکه بیشتر تولیدات دامی و تولید لبنیات این منطقه را عشایر با کمترین امکانات عهده‌دار هستند ، افزود: کمبود کپسول گاز در منطقه باعث افت تولیدات و کاهش درآمد هم خواهد شد.

مصارف گوناگون گاز کپسولی

یک راننده مسافرکش با خودروی شخصی هم گفت: در این شرایط اقتصادی که بیشتر کسب و کارها با شیوع ویروس کرونا محدود شده و کاهش یافته است، با مسافرکشی هزینه های سنگین زندگی پنج نفره خانواده را تامین می کنم.

محمد اصغریان با بیان اینکه با بنزین لیتری سه هزار تومان مسافرکشی به صرفه نیست ، ادامه داد: خودروی من با گاز مایع کار می کند که بصرفه نیز هست و می توانم  بخشی از درآمد را برای تامین مخارج خانواده هزینه کنم .

یکی دیگر از رانندگان که برای یک شرکت معدنی در کویر بیارجمند با یک خودروی آفرود مجهز به کپسول گاز مایع  مشغول به کار است، گفت:با کمبود گاز مایع در شاهرود،یک باک بنزین آزاد ۷۰ لیتری مسیر رفت ۳۲۰ کیلومتری آن هم با میانبرهای بیابانی را باید طی کنم که صرفه اقتصادی ندارد.

محمود مقیمی با بیان اینکه مصرف سوخت بنزین بالا در این نمونه خودروها به نوعی اتلاف انرژی و سرمایه ملی است ،  افزود: برای بازدید کارشناسان دستگاههای اجرایی و کسب مجوزهای لازم معدنی گاهی اوقات تا سه بار درهفته  باید این مسیر را طی کنم.

وی ادامه داد: این نمونه خودروهای کمک دار بیابانی که تنها خودروهای قابل استفاده در کوه و کمر هستند و به کار معدن داران می آیند با تجهیزات سی ان جی در خیابان های آسفالت هم راه نمی روند و باید از گاز مایع استفاده کنند.

به گفته وی ، استفاده از گاز مایع در کارگاه های معدنی نیز ضرورت دارد که کمبود گاز و توزیع نامناسب آن شرایط را سخت تر کرده و دست سودجویان برای قیمت های گزاف سه برابری قیمت یک کپسول را باز گذاشته است.

هفت هزار خانواز روستایی فاقد گاز طبیعی در استان سمنان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با شناسایی هفت هزار خانوار روستایی فاقد گاز طبیعی شهری استان سمنان مصرف واقعی گاز مایع ماهانه ۵۰۰ تن است.

علی اکبر عرب‌عامری افزود: ماه گذشته  بیش از هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع در استان سمنان توزیع شد که براساس بررسی های میدانی بیشتر آن صرف ماشین های سواری مصرف کننده گاز مایع شد.

وی با بیان اینکه در سراسر استان سمنان هر سیلندر گاز 11 کیلویی با قیمت مصوب  ۹۷ هزار ریال به دست مشتریان می رسد ، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گاز مایع درِ پالایشگاه ها ۲۳ هزار ریال است.

طبق اعلام  شرکت گاز استان سمنان ۷۵ درصد مصرف گاز استان سمنان در بخش نیروگاه و صنعت است و طی هفت سال گذشته، ۹۸ روستای استان سمنان گازرسانی و ۱۴۴۲ کیلومتر شبکه زیرساخت گاز در سطح استان سمنان اجرا شده است.

هفته دولت امسال عملیات اجرایی گازرسانی به واحدهای تولیدی، کشاورزی و تمامی شهرستان های استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۱۹۲ میلیارد ریال آغاز شد، بنابراین باید منتظر بود با اتمام این گازرسانی ها که قول آن تا پایان امسال داده شده، آیا نیاز برخی از روستاییان و عشایر این منطقه کاهش خواهد یافت و از صف های طولانی کاسته می شود. 

برچسب‌ها شاهرود گاز رسانی گاز گاز مایع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود گاز رسانی گاز گاز مایع شاهرود گاز رسانی گاز گاز مایع صف های طولانی استان سمنان گاز مایع گاز مایع سیلندر گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • پایان مسابقات تنیس در گرمسار و شاهرود
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان