Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سال تحصیلی جدیدی از امروز آغاز می‌شود و کلاس‌های درس چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ولی هنوز برای معلمان و خانواده‌ها کم و کیف کلاس‌ها مشخص نیست.

بسیاری از والدین دانش‌آموزان هنوز اطلاعی از چگونگی کلاس‌های درس بچه‌های خود ندارند و نمی‌دانند که فردا به عنوان اولین روز مدرسه، تکلیف فرزندشان چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین بر سر یک دوراهی قرار دارند که با توجه به شرایط خاص کرونایی، فرزندانشان را به مدرسه بفرستند یا نه؛ باید بین تضمین سلامتی و تحصیل دانش یکی را انتخاب کنند و یا اینکه می‌توان به هر دو گزینه امید داشت.

سلامت فرزندم را فدا نمی‌کنم

محمد زنده‌باد والدین یکی از دانش‌آموزان بوشهری گفت: کرونا شرایط خاصی را ایجاد کرده است و نگران سلامت خود و خانواده هستیم و طی ماه‌های گذشته همه پروتکل‌ها را رعایت کرده‌ایم.

وی که پدر یک دانش‌آموز مقطع ابتدایی است، اضافه کرد: با شرایط فعلی اصلاً به صلاح نمی‌بینم که فرزندم را به مدرسه بفرستم حتی اگر به قیمت این باشد که یک سال دیگر هم در این کلاس باقی بماند.

زنده‌باد تصریح کرد: سلامت فرزندم را مهم‌تر از تحصیل او می‌دانم و حاضر نیستم که سلامت او را فدا کنم و تا زمانی که شرایط اینگونه باشد، او را به مدرسه نخواهم فرستاد.

بیشتر بخوانید

۱۰ نکته برای پیشگیری از کرونا در مدارس

فقط آموزش مجازی

سید حسن موسوی پدر دو دانش‌آموز گفت: طی ماه‌های اخیر فرزندانم را به جز به خانه پدربزرگشان نبرده‌ام و آنجا هم با رعایت کامل مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی حضور داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه حاضر نیستم که سلامت آن‌ها را با خطر ابتلای به کرونا روبرو کنم و تصمیم دارم از حضور آن‌ها در کلاس درس جلوگیری کنم و فعلاً فقط شرایط برای کلاس‌های مجازی مهیا است.

موسوی بیان کرد: انتظار می‌رفت طی ماه‌های گذشته که فرصت خوبی بود، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آموزش‌های مجازی باکیفیت انجام می‌شد تا اکنون دانش‌آموزان و والدین آن‌ها این‌همه دغدغه نداشته باشند.

خطر ابتلاء به کرونا در مدرسه

عبدالرضا رضایی یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان گفت: حضور در کلاس‌های درس دانش‌آموزان را با خطرات بسیار زیادی روبرو می‌کند و تصمیمی برای حضور فرزندم در کلاس درس ندارم.

وی اضافه کرد: فرزندان ما در خانه تحت شدیدترین کنترل و مراقبت بهداشتی هستند و باز هم ترس ابتلای آن‌ها به کرونا را داریم و قطعاً با حضور آن‌ها در کلاس درس، خطر زیادی آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

جعفر اسماعیلی نیز گفت: نگران آینده فرزندم هستم و سلامت او را بیش از حضورش در کلاس درس می‌خواهم. در این شرایط که هیچ‌چیز مهیای رعایت بهداشت نیست، فرزندم را به مدرسه نمی‌فرستم.

اغلب نقاط استان در وضعیت قرمز و نارنجی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ۱۰ شهرستان دارد که در حال حاضر شش شهرستان در وضعیت قرمز، دو شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان در وضعیت زرد هستند.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه مدارس آخرین جایی هستند که باید بازگشایی شوند، تصریح کرد: دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در انتشار و ابتلاء به بیماری کرونا هستند.

وی به اهمیت بالای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: احتمال انتقال ویروس کرونا توسط دانش‌آموزان به والدین خود خصوصاً افراد سالمند وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: برای سال تحصیلی جدید، شرایط رعایت پروتکل بهداشتی دانش آموزان، والدین، معلمان، مدیران، خدمه و رانندگان سرویس مدارس مشخص شده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌ها و فضای مدارس اضافه کرد: حداقل فاصله در مدارس یک متر تعیین شده است.

کشمیری با بیان اینکه ساعت زنگ استراحت و همزمانی حضور دانش آموزان در یک فضا ممنوع شده است افزود: به صورت مستمر باید تهویه هوا در کلاس‌های درس انجام شود.

آموزش ترکیبی حضوری و مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز از برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: امسال سال تحصیلی دو هفته زودتر از سال‌های قبل آغاز می‌شود.

علیمراد کرمی با اشاره به ارائه آموزش‌های مجازی و حضوری بر اساس وضعیت شهرستان‌ها، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش‌ها به صورت ترکیبی حضوری و مجازی انجام می‌شود.

وی شبکه آموزشی شاد را یکی از مهمترین فرصت‌ها برای آموزش در سال جاری دانست و بیان کرد: سال تحصیلی جدید با استفاده از تجربیات سال قبل فعالیت آموزشی در شبکه شاد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از آموزش دانش‌آموزان و بازگشایی کلاس‌های درس بر اساس شرایط کرونایی مناطق و شهرستان‌ها در سال تحصیلی جدید خبر داد.

انتظار می‌رود تصمیمات در مورد سال تحصیلی جدید به گونه‌ای باشد که همه دانش‌آموزان در کنار تضمین سلامتی خود، بتوانند از فرصت آموزش به خوبی بهره‌مند شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا بازگشایی مدارس آموزش مجازی برنامه شاد سال تحصیلی جدید کلاس های درس دانش آموزان کلاس درس کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روزهای خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش: دانش‌آموزان مناطق محروم از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند برنامه‌های آموزش و پرورش برای سلامت جسمانیِ دانش آموزان دختر

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری