Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شهرداری تهران در گزارشی خیالی و غیرواقعی از «۵ پیروزی بزرگ برجام» خبر داد بی‌آنکه متعرض هدف واقعی توافق برجام شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه همشهری ذیل تیتر «۵ پیروزی بزرگ برجام» نوشت: برجام درحالی‌که در پنجمین‌سال حیاتش به سر می‌برد و امید‌ها برای بقای آن به حداقل رسیده، در ۲ ماه اخیر ۵ بار آمریکا را شکست داده است؛ اتفاقی که رئیس‌جمهور ایران آن را شکستی مفتضحانه و محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه آن را یک هدیه از طرف دستگاه دیپلماسی به مردم ایران توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه آمریکا از آبان ۲سال قبل روزشماری را به حرکت درآورده که نقطه پایان آن موعد برچیده‌شدن تحریم تسلیحاتی ایران در ۲۷مهرماه سال‌۹۹ بود. آمریکایی‌ها در آن زمان یکی از خطرات پایان تحریم تسلیحاتی ایران را سفر‌های آزادانه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران عنوان کرده بودند، اما حالا این روزشمار درحالی‌که آمریکا سردار سلیمانی را ۱۰‌ماه قبل در عراق ترور کرده است، هنوز ادامه دارد و فقط ۴۴روز دیگر ایران قادر خواهد بود براساس قطعنامه‌۲۲۳۱ شورای امنیت تجهیزات متعارف نظامی خرید و فروش کند.
آمریکایی‌ها از ۳‌ماه قبل تلاشی را آغاز کردند تا شورای امنیت را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران متقاعد کنند، اما پس از رأی منفی شورا به این درخواست، درحالی‌که ۲سال قبل از برجام خارج شده‌اند، با ادعای عضویت در برجام به این توافق استناد کردند تا مکانیسم حل اختلاف که ممکن است به مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منجر شود را فعال کنند؛ البته آمریکا تا امروز در رسیدن به این خواسته ناکام مانده است.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ۱۰روز قبل گفته بود روندی ۳۰‌روزه را برای بازگردانی تمام تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تحت عنوان اسنپ‌بک (مکانیسم بازگردانی سریع تحریم‌ها) را از طریق شکایت به شورا و متهم‌کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای آغاز کرده است. اما سفیر اندونزی به‌عنوان رئیس‌وقت شورای امنیت و سپس سفیر نیجر به‌عنوان رئیس‌فعلی شورای امنیت یک‌بار دیگر آب پاکی را روی دست آمریکا ریختند.
رفتار عجیب روزنامه همشهری- و برخی نشریات مشابه در بزک کردن برجام- در حالی است که برای این طیف نشریات زنجیره‌ای، اصلاً لغو تحریم تسلیحاتی موضوعیت نداشته است. نشان به آن نشان که همین طیف از برجام ۲ و ۳ سخن می‌گفتند که موضوع آن، واگذاری اقتدار نظامی و خلع سلاح ایران بود.
از سوی دیگر، مسئله مهم در این زمینه، تأخیر عجیب پنج ساله در لغو تحریم‌های تسلیحاتی است چه اینکه بنابر اعلام دیپلمات‌های روسیه و چین، این دو کشور خواستار لغو تحریم‌های تسلیحاتی در همان سال ۹۴ بودند، اما طرف مذاکره‌کننده ایرانی، با تعجب مطالعه طرف غربی برای تعویق پنج‌ساله لغو این تحریم‌ها را پذیرفت؛ و از همه مهم‌تر اینکه، هدف اصلی و اعلام شده دولت و وزارت خارجه برای توجیه برجام (و امتیازات واگذار شده در آن)، لغو تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی بود، و نه لغو تحریم‌های تسلیحاتی یا عدم موفقیت آمریکا در اجرای مکانیسم ماشه برجام، در حالی که از آن خارج شده و همه تحریم‌ها را برگردانده و ضمن تقسیم کار با اروپا، ایران را وادار به اجرای یکطرفه برجام کرده است. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم ایران تحریم تسلیحاتی توافق هسته ای بدعهدی اروپا در برجام بدعهدی آمریکا در برجام تحریم تسلیحاتی لغو تحریم شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، منچستر سیتی امروز موفق شد با گل‌های یوشکو گواردیول و ارلینگ هالند مقابل ناتینگهام فارست به پیروزی ۲-۰ برسد. ستاره نروژی خط حمله سیتیزن‌ها پس از مصدومیت کوتاه به ترکیب تیمش بازگشت و توانست گل دوم را به ثمر برساند.

حالا منچستر سیتی با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال فقط یک امتیاز کمتر دارد و در موقعیت فوق‌العاده‌ای برای قهرمانی قرار گرفته است. آنها در دیدار بعدی روز شنبه هفته آینده به مصاف ولورهمپتون خواهند رفت.

هالند در مصاحبه با اسکای اسپورت پس از پایان بازی در مورد حس و حالش بعد از بازگشت به ترکیب، پیروزی امشب و برنامه‌های سیتی برای بازی‌های بعدی صحبت کرد.

او گفت:«یک برد مهم، در حال حاضر این مهمترین چیز است. مهم نیست چگونه این کار را انجام دهیم، مهم برنده شدن و گرفتن سه امتیاز است، و بله، بازگشت به ترکیب خوب است و حس خوبی دارد.»

او درباره عملکرد سیتی در این بازی گفت:«ما می‌دانیم که آنها در کجای جدول هستند، بنابراین می‌دانستیم که بازی امروز یک جنگ خواهد بود. زمین خوبی برای بازی نبود اما ما نمی‌توانیم در مورد این چیزها شکایت کنیم.»

او سوس درباره برنامه سیتی تا بازی با ولوز گفت:«از همین امشب به بازی بعدی فکر می‌کنیم. سه امتیاز را گرفتیم، دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد