Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به گرانی مرغ و سایر کالاهای اساسی مردم خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده به زودی قیمت‌ مرغ و سایر اقلام معیشتی مردم کاهش خواهد یافت.

محمدتقی نقدعلی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به آشفتگی بازار کالاهای اساسی مردم گفت: مجلس به ویژه کمیسیون کشاورزی آن به جد پیگیر ساماندهی وضعیت بازار بوده و در این راستا جلساتی با مسئولان مربوطه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بحث ثبت سفارش نهاده‌ها و نحوه تخصیص ارز به آن‌ها از مواردی است که در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بحث و بررسی واقع شده است، افزود: این کمیسیون در بحث مرغ لاین آرین نیز ورود کرده تا به این ترتیب بتوانیم قیمت مرغ مصرفی مردم را کاهش دهیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع مشکلات رخ داده در مسیر تخصیص ارز به نهاده‌های دامی و کشاورزی کمیته‌ای از نمایندگان مجلس از بندر امام خمینی نیز  بازدید کرده است، اضافه کرد: مجلس مدام در حال رایزنی بوده و جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از وزارت صمت و جهاد کشاورزی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی داشته است.

نقدعلی با تاکید بر اینکه تخصیص به موقع ارز به نهاده‌های دامی و کشاورزی می‌تواند جلوی افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم را بگیرد، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده به زودی قیمت‌ مرغ و سایر اقلام معیشتی مردم کاهش خواهد یافت، با توجه به اینکه قیمت جهانی نهاده‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:  برای تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی جلسات متعددی در مجلس برگزار شده و پیگیری‌های مستمر همچنان ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ورود مجلس به گرانی کالاهای اساسی برای جلوگیری از غفلت ‌ها و قصورها بوده تا به این ترتیب قیمت‌ها روند نزولی به خود بگیرند.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی کمیسیون کشاورزی کالاهای اساسی تخصیص ارز نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس