Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس مجلس گفت: مسئله رسیدگی به پروژه نیشکر هفت تپه در دستور کار قوه قضائیه است، قوه مجریه نیز کار را پیگیری کرده و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز به آن رسیدگی می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ‌محمدباقر قالیباف پس از پایان نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس بر استان خوزستان ‌در جمع خبرنگاران ‌‌درباره شروع نظارت میدانی از استان خوزستان اظهار داشت: این استان از دوران دفاع مقدس تاکنون و همچنین در حوزه تولید ملی پیشران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم اولویت بر نظارت و سپس قانونگذاری است، تصریح کرد: اعتقاد داریم نظارت پیشینی و در حال اجرا باید، بر نظارت پسینی اولویت داشته باشد؛ به عنوان مثال هرچند پس از ارائه گزارش تفریغ بودجه، برخی از مشکلات و مسائل مشخص می‌شود، اما نظارت در حال اجرا بهتر و کارآمدتر است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه وقتی صحبت از شفاف‌سازی و هوشمندسازی می‌شود، باید نظارت سیستمی و میدانی نیز انجام شود، ادامه داد: بر این اساس عنوان شد که هدف از نظارت‌ها مچ‌گیری نیست، بلکه این نظارت‌ها به مدیران قوی و شجاع که با تصمیم‌گیری‌هایشان به پیشرفت کشور کمک می‌کنند، انگیزه می‌دهد. همچنین کم‌کاری‌ها و فعالیت خارج از مسیرها نیز براساس قانون پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره دغدغه‌های مردم خوزستان در دیدار چهره به چهره با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث اشتغال، تامین آب شرب، کشاورزی و فاضلاب از جمله پرتکرارترین دغدغه‌های مردم بود. البته این بدان معنا نیست که معیشت، مسکن، بافت فرسوده و... از دغدغه‌های مردم به شمار نمی‌رود.

قالیباف با اشاره به اینکه با قوه مجریه توافق شده برخی از موضوعات مهم که مردم را آزار می‌دهند، مورد توجه و اولویت قرار گیرند، تصریح کرد: به عنوان مثال 700 روستا دچار تنش آبی هستند که امیدواریم این مسئله تا پایان دولت و تابستان سال آینده برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد اولویت ایجاد 40 هزار شغل علاوه بر برنامه‌های دیگر در دستور کار قرار گیرد که در این میان 10 هزار شغل مربوط به زنان سرپرست خانوار است که دچار مشکلات معیشتی هستند.

وی اظهار کرد: در این بین بحث اقتصاد دانش بنیان نیز دارای اهمیت است، بر این اساس مقرر شد 4 مرکز نوآوری با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز نوآوری در تهران برای جوانان تحصیل کرده ایجاد شود.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با بروز برخی مفاسد، گفت: مسئله رسیدگی به پروژه نیشکر هفت تپه در دستور کار قوه قضائیه است، قوه مجریه نیز کار را پیگیری کرده و کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به آن رسیدگی می‌کند.

رئیس قوه مقننه کشور درباره مسئله خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز، گفت: مجلس موضوع خصوصی‌سازی و تحقق اصل 44 را فعال‌تر پیگیری کند تا فرآیند واگذاری‌ها دچار مفسده نشود. البته برخی از واگذاری‌ها در مسیر بورس است که براساس رقابت انجام می‌شود، اما واگذاری‌های خارج از این مسیر به نظارت بیشتری نیاز دارد که این مهم نظارت میدانی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دخالت برخی نمایندگان در امور استان و سیاسی‌کاری و قوم‌گرایی به جای نظارت، گفت: نمایندگان خودشان قانون وضع می‌کنند و باید اولین اجراکننده آن باشند، از این رو طبق قانون هیچ فردی حق دخالت در امور اجرایی را ندارد.

قالیباف با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه مجلس یازدهم، اظهار کرد: نظارت بر رفتار نمایندگان یکی از پیام‌های مهم بود که بر این اساس هیات 7 نفره‌ای در این راستا تشکیل شده است، بنابراین هر گزارشی مبنی بر بروز مشکل ارائه شود، مجمع نظارت بر رفتار نمایندگان آن را پیگیری می‌کند.

وی افزود: ابتدای نظارت میدانی بر استان خوزستان عنوان شد که نیامده‌ایم به جای قوه مجریه کار کنیم، بلکه قصد داریم بر تصمیم‌گیری‌ها و اجرا نظارت کنیم.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,57/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۲ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۵ قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود ۶ گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست ۷ مدارس خوزستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شود ۸ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار مهمترین اخبار استانها فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد / اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود شمار مسموم‌شدگان با گاز کلر در زنجیره علیا به ۱۲۰ نفر رسید / احداث بیمارستان صحرایی برای درمان مصدومان‌ گفت‌وگوی صمیمانه رئیس مجلس با کارگران لوله‌سازی اهواز / دستور قالیباف برای پیگیری همسان‌سازی حقوق کارگران مهمترین اخبار تسنیم نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست غریب آبادی: گزارش مدیرکل آژانس در خصوص موافقتنامه پادمان در ایران منتشر شد نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را ۲۵ درصد و اقتصاد ایران را فقط ۳.۵ درصد کوچک کرد/کمتر از ۳۰ درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم جدول زمانی آموزش تلویزیونی نخستین روز سال تحصیلی جدید ستاد حقوق بشر: اقدام ننگین نشریه فرانسوی مصداق بارز تنفرپراکنی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظارت میدانی قوه مجریه رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم