Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:51:50 GMT

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۸۸۸

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

اجتماعی

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین دامغان در استان سمنان را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور این زمین لرزه ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه و ۱ ثانیه امشب شنبه به طول جغرافیایی ۵۴.۲۷، عرض جغرافیایی ۳۶.۱۸ و به عمق  ۱۰ کیلومتر دامغان روی داد.

این زمین لرزه در ۶ کیلومتری دامغان (سمنان)، ۲۷ کیلومتری دیباج (سمنان) و۴۷ کیلومتری مجن (سمنان) رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 فرماندار دامغان گفت: وقوع زمین لرزه ۴.۳ ریشتری، شامگاه شنبه هشتم شهریورماه در این شهرستان، هیچ گونه خسارت جانی و مالی در بر نداشت.

علی اصغر مجد بامداد یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت های مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دامغان، گزارش نشده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان درباره آخرین رنگ بندی شهرستانها در شیوع کرونا گفت: شهرستان‌های سمنان و گرمسار از نظر رنگ‌بندی شیوع کرونا در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مهدیشهر و دامغان در وضعیت قرمز و آرادان و سرخه در وضعیت سفید قرار دارند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اقتصادی

سرپرست شرکت گاز استان سمنان گفت: ضریب برخورداری روستاهای استان از نعمت گاز ۹۱ درصد است و ۲۶۶ روستای این استان از این نعمت برخوردارند.

علیرضا اعوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: میانگین ضریب برخورداری روستاهای کشور از نعمت گاز ۹۰ درصد و در استان سمنان این ضریب ۹۱ درصد است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح صنعتی در استان گفت: ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با اشتغالزایی برای بیش از ۱۸ هزار نفر همراه بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرماندار شاهرود گفت: پروازهای فرودگاه بین‌المللی شاهرود که به دلیل برخی تعمیرات و تعریض باند تعطیل شده بود در هفته دفاع مقدس امسال همزمان با ۱۹ فرودگاه دیگر کشور به صورت مجدد راه‌اندازی می شود.

نادر فخری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال قبل توسعه و استاندارد سازی سالن انتظار، پهن کردن باند فرودگاه و اتمام ساخت سالن هواشناسی در دستور کار قرار گرفت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرماندار سمنان گفت: امسال از محل سفر رییس جمهوری ۶۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های شهرستانی که به عنوان طرح ملی محسوب می‌شود در نظر گرفته شده است.

سید عباس دانایی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تا کنون ۷۰ درصد اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های ملی شهرستان سمنان در سالجاری از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری اختصاص یافته است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

به گزارش ایرنا، حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان روز سه‌شنبه به رسانه ها گفت: ۶۱ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در بهارِ سال جهش تولید به سرمایه‌گذاران واگذار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت برابری داشت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرماندار سمنان گفت: ۴۰ درصد اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در سال ۹۹ به نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص دارد.

سید عباس دانایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: امسال ۳۴۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون از محل اعتبارات تملک و دارایی به شهرستان سمنان اختصاص یافت که ۴۰ درصد این اعتبار برای نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش این شهرستان درنظر گرفته شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: نزدیک به یک هزار روستا و ۱۱ شهر کشور در چهار ماه نخست امسال گازرسانی شد و تلاش می‌شود بر تعداد مناطق بهره‌مند از گاز طبیعی افزوده شود.

غلامرضا مشایخی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در سالن اجتماعات این شرکت، ابراز داشت: مسوولان در استان‌ها تلاش کنند تا پاییز امسال چشم‌انداز بهره‌مندی ۹۵ درصدی مردم شهر و روستای کشور از نعمت گاز محقق شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت پسته دامغان در سال زراعی جاری از حدود ۱۷ هزار هکتار باغ پسته ۲۵ هزار تن برآورد می‌شود.

حسن صرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال، هشت هزار تن پسته خشک معادل ۲۵ هزار تن پسته تازه در باغ‌ها تولید می‌شود که این مقدار محصول با توجه به سال آوری باغ ها، نسبت به سال گذشته حدود ۵۵ درصد کمتر برآورد شده است.  متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: هفت تعاونی در بخش‌های مختلف مانند مسکن، صنعت، خدمات، و آموزش، در شهرستان‌های استان در هفته تعاون امسال افتتاح می‌شود.

اسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۰۲ فرصت شغلی برای جوانان با افتتاح هفت تعاونی در استان سمنان به مناسبت هفته تعاون ایجاد می‌شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرهنگی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۹۱.۵ درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان در امتحانات نهایی نمره قبولی کسب کردند و سمنان جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

حسین رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: استان سمنان در شاخص قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر است و نشان می‌دهد وضعیت آموزش در استان سمنان مطلوب است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از یک میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال کتاب در قالب طرح «تابستانه کتاب ۹۹» در استان به فروش رسید.

به گزارش ایرنا، شمسی‌ضحی دوست‌محمدیان روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: طرح تابستانه کتاب ۹۹ با مشارکت ۱۱ کتابفروشی استان سمنان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی مردم به کتاب اجرا شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: وضعیت بازگشایی مدارس استان از پانزدهم شهریور بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از طریق سامانه شاد و مدیران مدارس به خانواده‌ ها اعلام می‌شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

به گزارش ایرنا، محمد طاهریان معاون سرمایه‌گذاری، گردشگری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان با هدف جبران خسارت‌های شیوع کرونا پرداخت شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۶۰ درصد آموزش کلاس‌های درس در مناطق زرد استان از لحاظ شیوع کرونا به صورت حضوری و ۴۰ درصد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حسین رشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  برای مناطق زرد کرونایی استان سمنان که تراکم مدارس بالا است برگزاری کلاس‌ها به صورت گروه‌ بندی برنامه‌‎ریزی شده است و دانش‌آموزان با گروه‌ بندی تعیین شده در روزهای زوج و فرد در کلاس درس حاضر می‌شوند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تمام مدارس استان از روز شنبه پانزدهم شهریور با حضور کادر اجرایی، آموزشی و دانش آموزان دایر است.

محمد دستورانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تمام مدارس استان سمنان از روی شنبه بازگشایی می‌شود و لازم است تمام دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر شوند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

علمی

به گزارش ایرنا، مسعود نصیری  رییس دانشگاه سمنان روز سه شنبه به رسانه ها گفت: این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بر اساس پنج معیار رتبه‌ ۱۱ تا ۱۵ کسب کرد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ورزشی

حریفان تیم سپاهان شهرداری سمنان در مرحله دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور مشخص شد و این تیم برای صعود به جمع چهار تیم برتر باید با نمایندگان استان های بوشهر، مازندران و اصفهان رو در رو شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آیین قرعه کشی مرحله دوم این رقابت ها به صورت مجازی و با حضور نمایندگان باشگاه های حاضر در مرحله دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی برگزار شد و سپاهان شهرداری سمنان در این مرحله با تیم های شهریار ساری، پارس جنوبی بوشهر و فرش حداد اصفهان در گروه نخست هم گروه شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی بسته خبری سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی بسته خبری سمنان خبرگزاری جمهوری اسلامی بسته خبری سمنان آموزش و پرورش استان سمنان شنبه به رسانه ها استان سمنان گفت استان سمنان روز گزارش ایرنا استان سمنان روز دوشنبه روز چهارشنبه دانش آموزان روز سه شنبه شیوع کرونا زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوت شروع مهمترین هفته فوتبال ایران
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید