Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، از پهلوگیری هشتمین کشتی ترانزیتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد و اظهار داشت: با ورود این محموله حجم واردات این کالا از طریق دروازه ملل در سال جاری به ۶۱ هزار تن رسید.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق برنامه مدون مقرر شده بود، سری جدید کمک‌های انسان دوستانه هند به افغانستان به وزن ۷۵ هزار تن از طریق بندر شهید بهشتی وارد و به مقصد منتقل شود که از فروردین ماه امسال ۵۳ هزار تن از این کالا در قالب هفت کشتی وارد این بندر استراتژیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد این کالای ترانزیتی پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری به مقصد افغانستان انتقال یافته است، ادامه داد: هشتمین محموله گندم اهدایی دولت هند به مردم افغانستان نیز در قالب ۳۵۱ کانتینر به وزن هشت هزار و نود و هفت تن از بندر کاندلا وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد تا از طریق دالان ترانزیتی منتهی به مرز میلک به ولایات مختلف در افغانستان منتقل شود.

به گفته این مقام مسئول، پس از تخلیه این محموله، وزن گندم ترانزینی هند به افغانستان که از طریق بندر چابهار وارد شده است به بیش از ۶۱ هزار تن می‌رسد و تا تحقق میزان تعیین شده، تداوم خواهد یافت.

وی افزود: تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۰ و با سپری شدن بیستمین ماه از همکاری مشترک اپراتور هندی و ایرانی در چابهار، محمولات ترانزیت ورودی از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد افغانستان ٢٣ درصد از کل ترافیک کانتینری این بندر را به خود اختصاص داده است.

آقایی تصریح کرد: همچنین استفاده بخش خصوصی هند برای صادرات گروه‌های کالایی متنوع از بنادر هند به افغانستان از طریق بندر چابهار آغاز شده است، به گونه‌ای که در ماه گذشته اولین پارت از محموله شکر صادراتی هند به افغانستان در قالب ۷۰ کانتینر از طریق بندر چابهار وارد شد.

وی سهم ترانزیت ورودی از افغانستان و خروجی به مقصد کشورهای هند و چین را نسبت به کل ترافیک کانتینری بندر شهید بهشتی ۵ درصد اعلام و اذعان کرد: دستیابی به این رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی شاخصی در خور توجه و قابل رقابت با سایر بنادر بوده که ویترین بزرگترین بندر اقیانوسی کشور را متنوع‌تر از قبل کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین سهم محمولات صادراتی کانتینری شامل عادی و یخچالی از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد کشورهای هند، چین و تایلند ۶ درصد از کل ترافیک این بندر بوده که نشان دهنده علاقه و توجه کشورهای منطقه به استفاده از این بندر اقیانوسی جهت انتقال کالاهای مورد نیاز می‌باشد.

کد خبر 5015335

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر چابهار اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بندر شهید بهشتی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت مراسم عزاداری شیراز ماه محرم عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین هند به افغانستان بندر شهید بهشتی طریق بندر بندر چابهار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار