Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:31:35 GMT

صدور ۳۰ هزار مجوز مستقل اشتغال خانگی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۵۴۴۷

صدور ۳۰ هزار مجوز مستقل اشتغال خانگی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار مجوز مستقل و ۹۰۰ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در استان صادر شده است، با رویکرد جدید الگوی توسعه مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با کمک جهاددانشگاهی با شناسایی پیشران‌ها و پشتیبانان فعال مشاغل خانگی، نسبت صدور مجوزهای پشتیبان افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامران اصغری در گفت و گو با ایسنا در مورد چگونگی اجرایی شدن طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اظهار کرد :طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر بوده که با نقش آفرینی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در استان مازندران نیز همانند سایر استان‌ها در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این طرح، مزیت‌های نسبی و رقابتی شهرستان‌ها، برنامه توانمندسازی، آموزش و مشاوره، پیش‌بینی ساز وکار فروش محصولات و خدمات و اتصال به بازار جهت پایداری شغل و تاکید بر اتصال به بازار مدنظر است، خاطرنشان کرد: براساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی مطالعات مربوط به نیازسنجی، مزیت‌سنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی را انجام می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: ثبت‌نام از متقاضیان، غربال‌گری، راستی‌آزمایی، ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار از وظایف بعدی جهاددانشگاهی بوده که با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته دولت آغازشده‌است.

اصغری یادآور شد: برخی از فعالیت‌های استان مازندران نظیر پرورش گل و گیاه، پرورش قارچ، صنایع دستی و تولید پوشاک که همسو  با مزیت‌های رقابتی و در اتصال با بنگاه های اقتصادی بزرگتر فعالیت می‌کنند، نسبت به سایر فعالیت‌ها از پایداری بیشتری برخوردار بوده و به سطوح بالاتری از بازار دسترسی دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار مجوز مستقل و ۹۰۰ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی صادر شده است، گفت: با رویکرد جدید الگوی توسعه مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با کمک جهاددانشگاهی با شناسایی پیشران‌ها و پشتیبانان فعال مشاغل خانگی، نسبت صدور مجوزهای پشتیبان افزایش می یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  افزود: باتوجه به اینکه در الگوی توسعه مشاغل خانگی بر اشتغال مبتنی بر حمایت مالی تاکید نشده است اما در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران به متقاضیان پرداخت شد، که امسال هم همین مبلغ به دو بانک عامل اعلام شده ابلاغ می شود.

اصغری با اشاره به اینکه در جلسه کمیته مشاغل خانگی استان در ماه مرداد ضمن توزیع شهرستانی اعتبارات سال ۱۳۹۹ ظرح مشاغل خانگی نیز مصوب شد، خاطرنشان کرد: این کار سبب شد تا دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و اعلام رشته‌های دارای مزیت نسبی و اولویت دار اقدام کنند تا از صدور مجوز در سایر رشته‌های فاقد مزیت نسبی خودداری شود.

وی گفت: همچنین دستگاه‌های اجرایی می توانند با کمک جهاددانشگاهی پیشران‌ها و پشتیبانان فعال و متصل به بازار و بنگاه‌های بالادستی را شناسایی و معرفی نمایند تا حمایت مالی از پشتیبان‌هایی که متصل به بازار هستند، صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشاغل خانگی مازندران جهاد دانشگاهی الگوی توسعه مشاغل خانگی کار و رفاه اجتماعی دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است