Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان این مجموعه و معاونت فرهنگی- اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خبرداد. تاریخ انتشار: 09:31 - 15 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۹۰۷

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و معاونت فرهنگی- اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان اظهار داشت: هدف ما این است که در چارچوب قانون اساسی و پیشگیری از وقوع جرم و قانون برنامه پنچم و ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و برنامه چهارم توسعه قضایی که دارای یکسری برنامه‌های پیشگیرانه است، برنامه‌هایی با موضوع پیشگیری را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادارات فعالی همچون اداره مشارکت‌های مردمی، برنامه ریزی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، حقوقی-قضایی، وضعی- امنیتی و فرهنگی- اجتماعی دلسوزانه در حال کار هستند و می‌توان از این توان جهت شبکه سازی اقدامات مشترک خود بهره ببریم.
قویدل یادآور شد: این معاونت تاکنون با بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد مکاتبه داشته و آن‌ها را شناسایی کرده است، ضمن اینکه پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی قضایی این معاونت در حاشیه شهر نیز راه اندازی شده است تا نهاد‌های مردمی، مشاوران خانواده و حقوقی، وکلا، مسئولان ادارات و ... در این پایگاه حضور یابند و نهایتا اقدامات میدانی کاربردی و جهادی انجام و نتیجه مفیدی حاصل شود.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی گفت: از آنجا که ظرفیت‌های زیرساختی شهرداری نیز گسترده است، ما آمادگی داریم در بحث تولید محتوا و پیام‌های پیشگیرانه، مطالب لازم را در اختیار شهرداری قرار دهیم و با زمان بندی مشخص و متغیر‌های کاربردی بتوانیم در ابعاد مختلف و در بحث پیشگیری وضعی و فرهنگی و اجتماعی گام برداریم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان سپس به سامانه سجام نیز اشاره و اظهار کرد: سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) می‌تواند مشکلات مناطق مختلف شهر را در موضوعات اجتماعی و مسائلی که نیاز به اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی دارد به گوش مسئولان برساند تا راهکار مناسب اتخاذ شود، این سامانه در اختیار معاونت اجتماعی قرار دارد و کاملا محرمانه است.
وی گفت: هم سامانه سجام و هم پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی قضایی می‌تواند نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر، خرید و فروش اموال مسروقه، خرید و فروش مشروبات الکلی، موادمخدر و ... در حاشیه شهر هشدار داده و اقدام کند، اما هدف اصلی ما این است که کار اجتماعی منسجمی انجام دهیم و مشکلات و معضلات را به تدریج کاهش دهیم و گام نخست این اهداف از شهرک صنعتی و حاشیه شهر کرمان برداشته خواهد شد.
قویدل ادامه داد: ضمنا دفاتر تسهیل گری که در حاشیه شهر کرمان فعالیت می‌کنند اقدامات خوبی داشته اند و من بعد هم با این معاونت همراه و همگام هستند و تلاش ما این است اقدامات داوطلبانه برخی سمن‌ها نیز صرفا در قالب توزیع غذا در منطقه نباشد بلکه در بحث توانمندسازی اجتماعی همکاری و فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: هدف همه ما خدمت به جامعه است و بایستی با برنامه ریزی علمی و هدفمند و پرهیز از موازی کاری به مجموعه واحدی تبدیل شده، دست به دست هم بدهیم و در کنار یکدیگر یکصدا و یک تیم برای خدمت به مردم تلاش کنیم.
این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دستگاه قضایی براساس قانون وظیفه پیشگیری، احقاق و حفظ حقوق عامه و نظارت بر حُسن اجرای قوانین را برعهده دارد و هدف بعدی ما این است که جهت فعالیت در پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی این معاونت در حاشیه شهر، دستگاه‌های مختلف را همراه و همگام کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.      بیشتر بخوانید:    انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری میان معاونت اجتماعی قضاییه و ناوگان حمل و نقل عمومی تهران انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمان معاونت اجتماعی شهرداری معاونت اجتماعی حاشیه شهر تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان

با حضور مرتضی ادب مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور، محمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، یکتامنش مدیرکل ثبت احوال استان و باقری مدیرکل پست استان اصفهان تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه منعقد شد.


مدیر کل پست استان در آئین امضای این تفاهم نامه گفت: اصفهان به عنوان مرکز مرجع و پایلوت هشت استان کشور در این طرح انتخاب شده است.

باقری طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز قدیم به شناسنامه مکانیزه را در سال جاری الزامی دانست وگفت: استان اصفهان به عنوان مرکز مرجع و پایلوت هشت استان کشور انتخاب شده  و این تفاهم نامه با محوریت چاپ شناسنامه‌های مکانیزه امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد