Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد اسماعیلی شنبه در حاشیه آیین نمادین بازگشایی مدارس فارس که در دبیرستان دخترانه آل محمد (ص) شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد:برای ارائه ماده ضدعفونی‌کننده و شوینده اعتباری به آموزش و پرورش تعلق یافته، در عین حال همچنان و در هر زمینه‌ای، ازجمله نظارت، کمک به ضدعفونی مدارس و سایر موارد نیازمند یاری اولیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره انتخاب نحوه آموزش منوط به تصمیم‌گیری شورای مدرسه است. این شورا با توجه به فضای مدرسه و با مدنظر داشتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی درباره چگونگی آموزش آموزش تصمیم می‌گیرد.

اسماعیلی اظهار کرد: آموزش تعطیل نیست، بلکه ممکن است نحوه آموزش‌ها متفاوت باشد؛ افزون بر این، برنامه‌های موسوم به فوق‌برنامه نیز با شکلی دیگر ارائه می‌شود که در همه این موارد تصمیم با شورای مدرسه است.  

وی اظهار داشت: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس حق گرفتن هیچ‌گونه‌ تعهدنامه یا رضایتنامه‌ای را از والدین ندارند؛ البته تاکنون چنین موردی در فارس گزارش نشده است؛ اما اگر رخ دهد تخلف به‌شمار می‌رود.

اسماعیلی اصل اول آموزش و پرورش را در دوران همه‌گیری کرونا حفظ سلامت برای دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدارس برشمرد و ادامه داد: اصل دوم به ما یادآوری می‌کند که آموزش در هیچ وضعیتی تعطیل نیست.

مدارس استان فارس در ۱۱شهرستان شامل شیراز، آباده، سپیدان، لامرد، بوانات، کازرون، ممسنی، سروستان، پاسارگاد، خرامه، جهرم با وضعیت قرمز کاملا مجازی، در ۲۱شهرستان با وضعیت زرد از جمله فراشبند، داراب، خرم‌بید، زرین‌دشت، قیرو کارزین، استهبان، ارسنجان، اقلید، فیروزآباد، کوار، کوهچنار، زرقان، مهر، مرودشت، نی ریز، خفر، لارستان، اوز، خنج، فسا، گراش ترکیبی و در ۴ شهرستان بختگان، رستم، بیضا و سرچهان با وضعیت سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

کلاس‌های مجازی از طریق شبکه شاد و دیگر روش‌های الکترونیکی همچون آموزش در شبکه‌های تلویزیونی تشکیل خواهد شد

در روش ترکیبی طرح‌هایی همچون دو نوبته کردن مدارس در دستور کار است.

بنابر اعلام اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش فارس هم‌اکنون ۹۸درصد استان فارس زیر پوشش اینترنت قرار دارد؛ همچنین تاکنون سه هزار و ۷۴۷ مدرسه شهری و روستایی فارس هوشمندسازی شده‌ است و استان از این لحاظ در کشور در رتبه اول قرار دارد.

در حال حاضر به‌صورت تخمینی حدود ۸۰۰هزار دانش‌آموز در استان فارس به مدرسه می‌روند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز ویروس کرونا بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند