Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:22:01 GMT

زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس در قم نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۵۸۸۰

زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس در قم نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس قم در سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان استانی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین بازگشایی مدارس استان قم صبح امروز با حضور استاندار قم، حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی در واحد آموزشی شاهد نمازی خواه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم با تبریک فرارسیدن فصلی دیگر از آموزش برای دانش آموزان اظهار داشت: مدارس امروز بار دیگر شاهد حضور دانش آموزان است و در این مدتی که از زمان شیوع بیماری کرونا گذشته، تمامی مدارس و همکاران دلتنگ حضور دانش آموزان و فضای مدارس بودند.

قم| آموزش یکسان دانش‌آموزان زمینه توسعه عدالت آموزشی را فراهم کرد/ "شاد" فرصت مناسب برای بهبود یادگیریسند راهبردی آموزش و پرورش قم تدوین شدتمامی تمهیدات برای مدارس قم در شرایط کرونایی اندیشیده شده است

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هیچ موضوعی فراتر از معرفت برای انسان نیست، ابراز کرد: توسعه کشور در ابعاد مختلف در گروی فضاهای آموزشی است و شاخص‌های توسعه امروز در آموزش و پرورش است.

وی یکی از مؤلفه‌های بارز توسعه را کلاس‌های درس دانست و یادآور شد: باید در این شرایط سخت همه دست‌به‌دست یکدیگر داده تا با تدابیر و حضور 15 میلیونی دانش آموزان در کشور تجربه این شرایط را به دنیا منتقل کنیم.

انتهای پیام/450/ ع

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... باید از صدور پایان کار برای نماهای غربی در قم جلوگیری شود عزاداری هیئت هنر و رسانه استان قم به روایت تصویر تاکسی‌ها در قم با شیوع کرونا با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... باید از صدور پایان کار برای نماهای غربی در قم جلوگیری شود عزاداری هیئت هنر و رسانه استان قم به روایت تصویر تاکسی‌ها در قم با شیوع کرونا با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۲ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۵ قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود ۶ گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست ۷ مدارس خوزستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شود ۸ امام جمعه اراک: دشمن جرات هیچ گونه تعدی به کشور را ندارد / در اوج اقتدار نظامی و دفاعی هستیم مهمترین اخبار استانها قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند ثبت رکورد ۲۸ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / ویترین متنوع تنها بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی ‌ معاون وزیر آموزش و پرورش: دشمنان بدانند دانش آموزان ایرانی راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند حاجی‌بابایی: ستاد ملی مقابله با کرونا رسما مسئولیت بازگشایی مدارس را برعهده بگیرد آغاز سال تحصیلی کرونایی در سایه برخی ابهام‌ها ، دلنگرانی‌ها و امیدها فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان استان قم گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی ما در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت