Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث ارتباطات در اکثر مناطق روستایی زیرساخت های ارتباطات فراهم شده است، در حال حاضر از حدود ۲۷۰۰ مدرسه در خراسان ‌جنوبی ۲۴۰۰ مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل شده است و تنها ۳۰۰ مدرسه باقی مانده است.

محمد صادق معتمدیان، امروز ۱۵ شهریور در آیین آغاز تحصیلی مدارس که در دبیرستان دخترانه شاهد سهام خیام برگزار شد، اظهار کرد: تلاش بر این است که با انجام اقدامات فنی و زیرساختی لازم، در ۳۰۰ مدرسه باقیمانده نیز شرایط بهره مندی از شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اکنون سیاست بر رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی است، امسال در شرایطی سال جدید تحصیلی را آغاز میکنیم که تمام دنیا درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا هستند و آموزش به دانش آموزان به صورت ترکیبی یعنی، حضوری و مجازی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۰۰ هزار ماسک رایگان در اختیار آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی قرار می‌گیرد تا به صورت رایگان در بین دانش آموزان توزیع کنند.

معتمدیان ادامه داد: امسال علاوه بر وظیفه خطیر تعلیم و تربیت که معلمان بر عهده دارند، مراقبت از سلامت دانش‌آموزان نیز یکی دیگر از وظایف اصلی آنان است.

 استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری باید مراقب لازم در جهت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به ویژه در زمینه ماسک‌زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر مؤلفه‌ها صورت گیرد تا نگرانی بابت سلامت دانش‌آموزان پیش نیاید.

معتمدیان با بیان اینکه از ماه‌های گذشته در خراسان ‌جنوبی در راستای ارتقاء زیر ساخت‌های ارتباطی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است، بیان کرد:  در دوران کرونا استفاده از ظرفیت های فناوری نوین برای آموزش به دانش آموزان از ضروریات است که مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷ در استان ۴۴ ایستگاه دیجیتال بود، اما از ابتدای امسال با توجه به شرایط تاکنون ۵۵ ایستگاه جدید دیجیتال در استان احداث شده است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از حدود ۲۷۰۰ مدرسه در خراسان‌جنوبی، ۲۴۰۰ مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل شده است و تنها ۳۰۰ مدرسه باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بازگشایی مدارس کروناویروس استاندار خراسان جنوبی دانش آموزان شبکه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است