Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های این منطقه تناسبی با ظرفیت های عمده گردشگری، صنعتی و معدنی آن ندارند.

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: خراسان رضوی با توجه به وسعت، جمعیت و ظرفیت هایی که دارا می باشد در حوزه تامین زیرساخت ها نیاز به تقویت و ارتقاء دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: جاده ها که لازمه و شریان اصلی توسعه محسوب می شوند در این استان از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و خراسان رضوی در این زمینه به شدت با مشکل مواجه است. به طوری که مثلا جاده های اصلی نظیر مشهد به سمت سبزوار و یا جاده های فرعی از تربت حیدریه به شهرستان های همجوار با مشکلات زیادی مواجه هستند. زنگنه با بیان اینکه راه های روستایی شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات بسیار فرسوده هستند، افزود: علی رغم ظرفیت های گردشگری، صنعتی و معدنی که در این منطقه وجود دارد اما متاسفانه جاده هایی که در این منطقه وجود دارند اغلب غیر کارشناسی شده هستند و نمی توانند نیازهای منطقه را تامین کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم  ادامه داد: برخی طرح هایی که در این منطقه  انجام شده اند اگرچه در ظاهر مطلوب هستند اما مطالعاتی که درباره آنها صورت گرفته است  مطالعات دقیقی نبوده اند به طور مثال راه آهن شمال به جنوب اگرچه از تربت حیدریه ، زاوه و  مه ولات عبور می کند ولی عملا این سه شهرستان هیچ گونه استفاده ای از این راه آهن نمی کنند. ایستگاه این راه آهن در تربت حیدریه از شهر فاصله بسیار زیادی دارد و راه مواصلاتی بین شهر و راه آهن به طور درست دیده نشده است که باعث خواهد شد از لحاظ جابه جایی مسافر استفاده چندانی از طریق  آن انجام نشود.

وی افزود: این راه آهن در شهرستان زاوه نیز دارای چنین مشکلی است و علی رغم اینکه از مجاورت شهر دولت آباد عبور می کند اما این شهر از این امکانات بهره چندانی نمی برد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود:  بالغ بر ۳۰۰ روستا در این سه شهرستان وجود دارد که  تعدادی از آنها با مساله شوری آب و همچنین مشکلاتی از جمله اینکه آب برخی از آنها توسط قنات تامین می شود و کم شدن آب قنات ها و یا خشک شدن آنها مسائلی رابرای روستاییان ایجاد کرده است روبرو هستند که نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه  چاره جویی کنند. نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت:  یکی از مسائل دیگری که مردم این سه شهرستان را آزار می دهد نبود امکانات و زیرساخت های لازم در حوزه ارتباطات است به طوری که در اکثر نقاط این منطقه آنتن دهی موبایل ، اینترنت و حتی شبکه های رادیو و تلویزیون با مشکلات زیادی مواجه است این در حالی است که در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر از گذشته به این امکانات نیاز دارند. زنگنه اظهار کرد: یکی از مسائل دیگری که طی دوسال گذشته در این منطقه خودنمایی کرد عدم طرح های آبخیزداری بود که در برابر سیل قادر هستند  از روستاها و شهرها محافظت و منابع آبی چاه ها و  قنات ها را تامین و تقویت کنند. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تربت حیدریه شهرستان زاوه زیرساخت گردشگری راه آهن تربت حیدریه زیرساخت ها مه ولات راه آهن جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است

عباس درودی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زیرساخت‌های شهرستان که مهمترین آن راه‌ها است خصوصاً در محورهای منتهی به محل استقرار معادن و تردد ناوگان باربری معادن نیازمند رسیدگی جدی و فوری از ناحیه مدیران استانی و شهرستانی است‌.

دادستان بردسکن بیان کرد: معادن به صورت مستمر حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند اما مسؤولین در اختصاص و هزینه کرد آن در زیرساخت‌هایی که مورد استفاده خود معادن نیز است تاکنون کوتاهی کردند که این مهم مسیر شکوفایی و پیشرفت معادن را با خلل مواجه کرده است.

وی افزود: مسؤولان اجرایی شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبات شهروندان در این خصوص را با جدیت از استان پیگیری و مطالبه کند.

درودی نیا بیان کرد: لازم است ابتدا پیگیری جدی جهت وصول اعتبارات ضروری از محل حقوق دولتی معادن صورت پذیرد و متعاقباً محل هزینه کرد اعتبارات وصولی شهرستان از محل حقوق دولتی معادن در اولویت‌های اصلی شهرستان نظیر راه‌ها، استحکام قنوات، درخت کاری و پیشگیری از پدیده ریزگردها، محیط زیست و … برای شهروندان تشریح شود تا مردم علاوه بر ایجاد اشتغال از سایر مزایا، برکات و منافع معادن برای شهرستان نیز مطلع شوند.

کد خبر 6090661

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران