Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عالی ونزوئلا، حکم قبلی را که موجب تغییر رهبر حزب اپوزیسیون "عدالت اول" شده بود، به حالت تعلیق درآورد، چرا که دولت نیکولاس مادورو به دنبال افزایش مشارکت مخالفان در انتخابات کنگره است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دیوان عالی ونزوئلا در ماه ژوئن، رهبران حزب عدالت اول را با اعضای سابق حزب که به اتهام تبانی با مادورو اخراج شده بودند، جایگزین کرد؛ حکمی که این حزب به عنوان یکی از دلایل بایکوت انتخابات ۶ دسامبر (۱۶ آذر)، برشمرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال عدالت اول پاسخ داد که تصمیم به بایکوت انتخابات دارد، حتی اگر دیوان عالی حکم پیشین را برگردانده باشد.

این حزب در حساب کابری خود در توییتر نوشت: عدالت اول تصمیم خود مبنی بر عدم شرکت در فرآیند انتخاباتی غیرقانونی ۶ دسامبر را به خاطر فقدان کاندیدا در این انتخابات و خطرات مربوط به کووید ۱۹، تکرار می‌کند.

وب‌سایت دیوان عالی تنها خلاصه‌ای یک جمله‌ای از این حکم بدون توضیح بیشتر را نشان می‌دهد.

عدالت اول، بخشی از ائتلافی است که از خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون که توسط بیش از ۵۰ کشور به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته شده و رهبری تلاش مخالفان برای بایکوت انتخابات مقننه را بر عهده دارد، طرفداری می‌کند.

"انریکه کاپریلز"، که دو مرتبه کاندیدای ریاست جمهوری بوده و از اعضای بلندمدت حزب عدالت اول، در حال مذاکره با دولت برای شرایط بهتر انتخابات است و این موضوع اختلافات فزاینده‌ای بین او و حزب ایجاد کرده است.

حزب عدالت اول بدون اشاره به وضعیت کاپریلز، روز جمعه اعلام کرد کسانی که کاندیدا شده‌اند، تصمیم به ترک حزب خواهند گرفت.

دولت مادرو، کاپریلز را در سال ۲۰۱۸ و زمانی که او فرماندار ایالت میراندا بود، به اتهام بی‌نظمی مالی، از کاندیداتوری منع کرد.

روز چهارشنبه کاپریلز گفت اپوزیسیون نمی‌تواند مقننه را به مادورو تحویل دهد.

از دست دادن کنگره می‌تواند ادعای ریاست جمهوری گوایدو را با پیچیدگی روبه‌رو کند، چرا که این ادعا مبتنی بر جایگاه او به عنوان رئیس کنگره بود. اپوزیسیون ونزوئلا پیروزی قاطعی در سال ۲۰۱۵ داشت و دوره آن‌ها در ماه ژانویه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا دیوان عالی عدالت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا