Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@15:31:27 GMT

افزایش چشمگیر قیمت برنج وارداتی

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۶۳۹۱

روند صعودی قیمت برنج وارداتی در مرداد امسال نیز ادامه داشته و تا بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به پارسال گران تر شده است، افزایش قیمت این محصول عمدتا تحت تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین دپوی آن در گمرک به دلیل مشکلات ارزی قرار دارد.

تازه ترین آمار از تغییر قیمت برنج های وارداتی و البته برنج های ایرانی نشان می دهد که در مرداد ماه سال جاری هر کیلو برنج خارجی به طور متوسط بیش از ۱۸ هزار تومان فروش رفته است که این رقم در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته که حدود ۸۶۰۰ تومان بوده تا ۱۰۸ درصد افزایش قیمت دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برنج وارداتی در فاصله تیر تا مرداد ماه نیز نسبت به قیمت ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومانی بیش از ۱۰ درصد گران شده است . وضعیت برنج ایرانی این گونه است که قیمت این کالا در مرداد ماه هر کیلو به طور متوسط حدود ۲۷ هزار تومان بوده که در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته که هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروش رفته ۱۷ درصد افزایش قیمت دارد. این محصول نسبت به تیر امسال نیز حدود دو درصد گران شده است . افزایش قیمت برنج خارجی در حالی اتفاق می افتد که در اردیبهشت ماه امسال واردات این محصول با ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع و با ارز نیمایی که حدود ۲۰ هزار تومان قیمت دارد وارد می شود که این موضوع در افزایش قیمت برنج در بازار تاثیر گذاشته است .

برچسب ها: برنج وارداتی ، قیمت برنج ، افزایش قیمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ju7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: برنج وارداتی قیمت برنج افزایش قیمت برنج وارداتی افزایش قیمت قیمت برنج مرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲