Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اعتراض ها علیه تبعیض نژادی ساختارمند و خشونت پلیس آمریکا، در نیویورک، پورتلند و واشنگتن همچنان ادامه دارد. تاریخ انتشار: 10:53 - 15 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۹۶۳ خبرگزاری میزان – اعتراض‌ها و ناآرامی‌های سراسری در آمریکا که در پی قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس در ماه می‌ آغاز شد، آتش زیر خاکستر اعتراض‌ها به تبعیض نژادی و خشونت پلیس را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور شعله ور کرد؛ آتشی که در میانه شیوع بیماری «کرونا» و دو قطبی شدن جامعه این کشور، بحرانی جدی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     به گزارش «رویترز و اِی بی سی»، قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، علاوه بر به راه انداختن موجی از اعتراض‌ها به خشونت پلیس و جنبش «جان سیاهان مهم است»، سبب شد تا فیلم‌ها و تصاویر متعدد دیگری از خشونت پلیس با اقلیت رنگین پوست آمریکا منتشر شود که جدیدترین آن قتل یک شهروند سیاه پوست مبتلا به بیماری روحی توسط ۵ افسر پلیس در «نیویورک» است.   اوضاع این شهر در پی انتشار تصاویر مربوط به خفه شدن «دانیل پرود» توسط افسران پلیس شهر «راچستر» در نیویورک بحرانی است.   از «واشنگتن» خبر می‌رسد فرماندار این منطقه پس از ۲ ماه اعتراض و ناآرامی خواهان صلح شده است.   اوضاع در این شهر در پی شلیک پلیس به مظنون تیراندازی به طرفدار «دونالد ترامپ»، و قتل وی بار دیگر متشنج شده است. بیشتر بخوانید:  ابراز تمایل ترامپ برای اعزام نیرو‌های سرکوبگر به پورتلند  اعتراض‌ها در آمریکا   این اقدام پلیس واشنگتن در حالی رخ داد که دفتر دادستان منطقه‌ای در تلاش بود مدارک لازم برای اثبات اقدام عمد این مظنون برای کشتن یک هوادار ۳۹ ساله ترامپ را ثابت کند.       «پورتلند» در ایالت «اورگن» نیز که در ۱۰۰ شب گذشته، شاهد اعتراض‌های شدید بود، اکنون با درخواست رییس پلیس مبنی بر برقراری آرامش مواجه شده است.   معترضان پورتلندی عصر روز شنبه به وقت محلی، برای اعتراض به شلیک پلیس به شهروند سیاه پوست در «کنوشا» ایالت «ویسکانسین» در چارچوب جنبش «جان سیاهان مهم است» به خیابان‌ها می‌روند.     مردم پورتلند نیز روز جمعه نیز در اعتراض به کشته شدن مظنون تیراندازی و قتل طرفدار ترامپ تظاهرات کردند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ خشونت پلیس اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان, دانشجویان شماری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله «کلمبیا» , ”مینه سوتا“, ”برکلی“ در ایالت کالیفرنیا و دانشگاه نیویورک، بار دیگر در حمایت از مردم غزه، تجمع و تظاهرات کردند.

دانشجویان معترض، برقراری آتش بس دائمی در غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی، توقف کمک‌های نظامی آمریکا و قطع روابط دانشگاه‌ها با این رژیم را خواستار شدند. -- 


در پی این تجمع، پلیس ایالت کالیفرنیا به دانشجویان حامی فلسطین حمله کرد.

ساکنان نیویورک هم در اعتراض به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از آنها تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا