Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@18:02:35 GMT

چین 20 روز متوالی بدون کروناست

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۶۹۱۰

چین 20 روز متوالی بدون کروناست

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، کمیته ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد که این کشور روز چهارم سپتامبر 10 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است این در حالی بود که روز قبل از آن 25 مورد ثبت شده بود.

این کمیته با صدور بیانیه ای تأکید کرد که همه موارد ابتلا به کرونا که ثبت شده اند مسافرانی بودند که از خارج کشور آمده اند و بدین ترتیب چین 20 روز متوالی خالی از هر گونه ابتلای به کرونا با منشأ داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعداد موارد ابتلای جدید بدون عارضه از 26 مورد در روز گذشته به 8 مورد کاهش پیدا کرد.چین موارد ابتلای بدون عارضه را ابتلای قطعی به شمار نمی آورد.

این در حالی است که مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در چین تا کنون 85هزار و 112 مورد و تعداد قربانیان نیز بدون هیچ گونه تغییری در عدد 4هزار و 634 نفر باقی ماند.

این در حالی است که نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که اسهال و استفراغ می‌تواند نشانه اصلی ابتلا به ویروس جدید کرونا در میان کودکان باشد.

محققان در دانشگاه «کوئینز» بلفاست در ایرلند شمالی وضعیت بیش از ۹۹۰ کودک دو تا ۱۵ ساله از سراسر بریتانیا را در جریان تحقیق خود بررسی کردند. به گفته آنها در میان کودکانی که بدن آنها پادتن (آنتی بادی) بیماری «کووید ۱۹» را تولید کرده بود علاوه بر علائمی همچون تب و سردرد، اسهال و استفراغ نیز گزارش شده است.

این در حالی است که تاکنون تنها از تب، سرفه و تغییر حس‌های بویایی و چشایی به عنوان علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا در میان کودکان یاد می‌شد. در مقابل پژوهش ها نشان می‌دهد که درد عضلانی، خستگی، احساس گیجی، درد قفسه سینه و مشکل گوارشی علائم اصلی ابتلا به «کووید ۱۹» در میان بزرگسالان است.

تام واترفیلد، یکی از مسئولان تحقیق دانشمندان در دانشگاه کوئینز بلفاست در مور نتیجه این پژوهش می‌گوید: «در گروه [مطالعه] ما اسهال و استفراغ بیش از سرفه و تغییر در حس‌هایی بویایی و چشایی نشان دهنده ابتلا بود.»

او می افزاید: «اگر بخواهید ابتلا به کرونا را در کودکان شناسایی کنید باید به علائمی مانند اسهال و استفراغ توجه کنید و تنها به دنبال نشانه‌هایی در دستگاه تنفسی نباشید.»

به گفته وی با در نظر گرفتن تب، سرفه و تغییر حس‌های بویایی و چشایی تنها می توان ۷۶ درصد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را با آزمایش شناسایی کرد اما با توجه به علائم گوارشی در کودکان می توان این رقم را به ۹۷ درصد رساند.

از سوی دیگر بسیاری از کودکان در فصل پائیز از علائم سرماخوردگی رنج خواهند برد اما تام واترفیلد بر این باور است که آبریزش بینی و عطسه در میان کودکان نشانه ابتلا به ویروس جدید کرونا محسوب نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط آزمایش واکسن کرونا یک ماه پیش در چین روی مردم این کشور آغاز شده است بعد از استخرپارتی بزرگ در کانون کرونا، تماشاگران چینی هم به ورزشگاه ها برگشتند معرفی 3 دارو برای مقابله با ویروس کرونا توسط روسیه /درخواست چین از اتحادیه اروپا شکایت از پزشک معروف بیماران کرونایی روایت هایی از وحشت والدین دانش آموزان از بازگشایی مدارس

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا در چین سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن