Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:54:02 GMT

پول مردم در جیب خوانندگان لس آنجلسی مانده است / ۶ ماه گذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۷۰۵۹

پول مردم در جیب خوانندگان لس آنجلسی مانده است / ۶ ماه گذشت

‍‍‍‍‍‍

خوانندگانی که حدود ۶ ماه از لغو کنسرت‌های نوروزی‌شان می‌گذرد، هنوز اقدامی برای برگرداندنِ پول بلیت‌های مردم نکرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های گذشته شاهد برگزاری کنسرت‌های نوروزیِ خوانندگان لس‌آنجلسی در کشورهای همسایه ایران بودیم. این خوانندگان با برگزاری کنسرتهایشان در کشورهای اطراف ایران، مخاطبان زیادی را به سالن‌های کنسرت‌شان می‌کشانند و درآمدهای بالایی هم کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواننده لس‌آنجلسی پول‌ مردم را پس نمی‌دهد / باز هم پای دلار در میان است

نوروز سال 1399 هم قرار بود کنسرت‌های خوانندگان مقیم خارج، در کشورهای همسایه ایران برگزار شود. اما شیوع ویروس کرونا این اتفاق را غیرممکن کرد.

شیرع ویروس کرونا موجب لغو بسیاری از کنسرت‌ها شد. بلیت‌فروشیِ این کنسرت‌ها از چند ماه پیش از نوروز شروع شده بود و بلیت‌های زیادی هم به فروش رفته بود.

اما همه این کنسرت‌ها به دلیل شیرع ویروس کرونا لغو شد.

وقتی کنسرتی لغو می‌شود، برگزار کنندگان تلاش می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پولِ بلیت‌های خریداری شده را به صاحبانشان برگردانند.

هر کدام از این خوانندگان به طریقی خبرِ لغو شدنِ کنسرت‌هایشان را اعلام کردند، اما هیچ کدام درباره برگرداندنِ پول‌های مردم توضیحی ارائه نکردند.

اکنون که حدود 6 ماه از لغو آن کنسرت‌ها گذشته است، باز هم خبری از برگرداندنِ پول بلیت‌ها نیست.

بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که کاربران بسیاری برای بازگرداندنِ پولشان به سایت‌های بلیت فروشیِ این کنسرت‌ها مراجعه کرده‌اند، اما هیچ پاسخ واضحی دریافت نکرده‌اند.

برخی از سایت‌های بلیت فروشی اعلام کرده‌اند که پول‌های واریزی در اختیار آنها نیست.

این به آن معناست که پول بلیت‌های خریداری شده، به دستِ خوانندگان رسیده است و آنها هم احتمالا قصدِ برگرداندنِ پول مردم را ندارند.

وقتی کنسرتی لغو می‌شود چه باید کرد

وقتی کنسرتی به هر دلیلی لغو می‌شود، معمولاً برگزارکنندگانِ آن کنسرت بلافاصله اقدام به بازپس دادن پولِ خریداران می‌کنند. پس از بازپس دادنِ پول بلیت‌ها، تاریخ جدیدی برای آن کنسرت مشخص می‌شود و دوباره از مردم می‌خواهند که برای خرید بلیت اقدام کنند.

گاهی هم ممکن است تاریخ جدیدی برای کنسرت لغو شده اعلام کنند و به مخاطبان اطلاع دهند که در این تاریخ جدید کنسرت برگزار خواهد شد و کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند در تاریخ جدید با همان بلیتِ از پیش خریداری شده به کنسرت بیایند و کسانی هم که امکان حضور در تاریخ جدید را ندارند، می‌توانند تقاضای بازپس‌گیریِ پولشان را بدهند.

متاسفانه در کنسرت‌های موردِ بحثِ خوانندگان خارج نشین، هنوز هیچ اقدامی برای بازگرداندنِ پول‌های مردم انجام نشده است.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT7 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی بیشتر بخوانید... نمایش ۱۰ پرده از واقعه عاشورا در گالری مجازی رسانگار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نمایش ۱۰ پرده از واقعه عاشورا در گالری مجازی رسانگار واژه های کاربردی مرتبط موسیقی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ آپارتمانهای «جکی چان» توقیف شدند! ۲ حضور مجیدی و عوامل «خورشید» در ونیز ۳ گپ و گفت تسنیم با عوامل سریال "شرم"/ سریالی که بازیگران قدیمی سینما را به تلویزیون برگرداند ۴ رجعت امام حسین با اصحاب در عصر ظهور و سپهسالاریِ حضرت عباس ۵ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) ۶ طالب‌زاده: هتاکی نشریه شارلی‌ابدو، ماجرای بیروت و اظهارات مکرون پشت‌پرده مرتبطی دارد ۷ مسیری که اسیران کربلا تا شام طی کردند/ چه زمانی اسیران عاشورا به کربلا برگشتند؟ ۸ نظر حجت‌الاسلام مؤمنی درباره روضه مکشوف/ رهبر معظم انقلاب فرمودند مستند و معقول روضه بخوانید مهمترین اخبار فرهنگی مسیری که اسیران کربلا تا شام طی کردند/ چه زمانی اسیران عاشورا به کربلا برگشتند؟ گپ و گفت تسنیم با عوامل سریال "شرم"/ سریالی که بازیگران قدیمی سینما را به تلویزیون برگرداند خلبان محمدیوسف احمدبیگی به همرزمان شهیدش پیوست مدیران ارکسترها تخصص موسیقیایی ندارند/ از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی تنها نامی باقی مانده است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند لبنان| برنامه گسترده ارتش برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروت طرح تفحص از سازمان تأمین اجتماعی کلید خورد+ جزئیات طرح آغاز سال تحصیلی کرونایی در سایه ابهام‌ها ، دلنگرانی‌ها و امیدها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی پول بلیت ها کنسرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در شب‌های پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا شد، تصنیف‌ها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا شد.

صادق شیخ زاده خواننده درباره این کنسرت گفت‌وگویی با خبرگزاری آنا انجام داده که مشروح آن را می‌خوانید:

لطفا درباره جزییات این کنسرت برایمان توضیح بدهید .

کنسرت نغمه‌های کهن یا اشعاری نو از نغمه‌های کهن یک اجرای دغدغه انگیز برای شنیده شدن نغمه‌های با اصالت است، آنچه که امروزه بیشتر مردم در ارتباط با گذشته با آن در ارتباط هستند. تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در قالب یک موسیقی اصیل به بازخوانی نغمه‌هایی بپردازیم که برگرفته از موسیقی فولکلور، موسیقی دستگاهی یا برگرفته از رسوم و آیین‌های مناطق مختلف  هستند تا با اشاعه آنها مردم شعر تازه بشنوند و فضایی تداعی کنیم که اگر چه به جهت کلامی به مردم نزدیکتر است، اما ممکن است نغمه‌های آن در طول سالیان سال فراموش شده باشد.

چطور شد در فرهنگسرای ارسباران اجرا رفتید؟

از سویی به جهت حمایت‌های فرهنگسرای ارسباران و اینکه تصمیم گرفتیم جایی اجرا برویم که مردم هم قدرت خرید داشته باشند و بتوانند در این کنسرت شرکت کنند و خوشبختانه استقبال هم از کنسرت خوب بود به طوریکه یک سانس را به دو سانس در دو شب رساندیم ، امیدواریم این استقبال ادامه پیدا کند و بتوانیم در روزهای دیگر هم اجرا داشته باشیم

درباره قطعات و سازندگان آن هم برایمان توضیح دهید؟

اجرا توسط قطعات تنظیم و یا ساخته شده محمدرضا برزین اتفاق می‌افتد که نوازنده خوبی در ساز سه تار است، سنتور را سوها شمعدانی،‌عود آناهیتا نصیریان، سازهای کوبه‌ای پویان توکلی ، تنبک امیرحسین تات و ساز سه تار با مسعود صادقی است.

با توجه به مبالغ بالای کنسرت‌ها در این ایام، چقدر قدرت خرید مردم و حضور عموم برای شرکت در این کنسرت برایتان اولویت داشت؟

در واقع این نکته برایمان حائز اهمیت بود، چقدر هم خوب است که دولت و حاکمیت بخشی از هزینه‌های کنسرت‌ها را تقبل کند. بدون تعارف این تعداد کنسرتی که هر شب در کشور برگزار می‌شود اگر بخشی از هزینه‌ها را هم دولت بدهد، خیلی استقبال چشمگیر می‌شود، بنابراین سر سفره فرهنگی مردم باید یارانه‌های دولتی با حمایت‌هایی این چنین داشته باشیم که خوشبختانه ما توانستیم از آن برخوردار شویم.

ما امروز می‌بینیم که حتی خواننده‌های شهیر موسیقی ایرانی روی به موسیقی‌های الکترونیک و موسیقی‌های غیر ایرانی می‌آورند، حتی به نظر من آن موسیقی‌ها موسیقی‌های پاپ نیست همانطور که بهتر از من می‌دانید موسیقی پاپ موسیقی مردمی هست بنابراین یک موسیقی می‌تواند موسیقی کلاسیک باشد، فولکلور باشد حتی سنتی باشد به خاطر فرم اجرا ولی پاپ تلقی شود، یعنی جمیع مردم با آن احساس نزدیکی کنند، حتی این موسیقی‌هایی که توسط بعضی از خواننده‌ها اجرا می‌شود و به روی صحنه می‌رود موسیقی‌های پاپ نیستند.

البته برخی هم موسیقی خاص هستند، موسیقی که در ژانر موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، حتی موسیقی کلاسیک غربی است ولی باز این حرف به این منظور و به این مفهوم نیست که آن‌ها نباید باشد چرا آنها هم باید باشند، اما اقبال صد درصدی خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی به آن موسیقی‌ها منجر به این می‌شود که این سمت ما خیلی خالی باشیم ما خیلی تنها و معدود باشیم امروزه شما می‌شنوید که توسط یک سلسله از هنرمندان عزیز و گرامی ابراز نگرانی درباره تئاتر وجود دارد،‌ این هم به جا است اما واقعا باید بگویم که مظلوم‌ تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است حتی موسیقی سنتی هم نه، موسیقی اصیل ایرانی.

متأسفانه به دلیل ذائقه‌ای که توسط عده‌ای بین مردم ایجاد شده، دافعه نسبت به سازهایی چون سه تار، سنتور،‌عود، سازها کوبه‌ای و آواز ایرانی ایجاد شده است، در صورتی که اینها شاخه‌های موسیقی اصیل ایرانی هستند. 

شما سالهاست که در عرصه آواز ایرانی فعالیت می‌کند، دراین باره چه تجربیاتی دارد و برایمان بگویید.

به عنوان کسی که برنامه های مختلف داشته‌ام می‌گویم، که اتفاقاً مردم در مناسبت‌های آیینی خودشان بسیار هم علاقمند این موسیقی و آواز‌ها هستند، اگر این آواز‌ها درست طراحی شود برای لحظات خلوت آدمی فوق العاده است.

ما انسان‌ها دارای حالت‌های مختلف، متنوع و گوناگونی به جهت روانی هستیم و برای هر کدام از این حالت‌ها موسیقی خاص خود را طلب می‌کنیم و مثل یک نوع تغذیه روحی است، به همین دلیل ما به تمام فرهنگ‌ها که از دل فرهنگ خودمان بیرون می‌آید ادای دین می‌کنیم و به آن اصالت می‌دهیم و در این مواجهه هم نیاز داریم که هر کدام از آنها را مصرف کنیم اتفاقاً موسیقی جدی هم موسیقی مصرفی است، اما موسیقی مصرف شده برای حالات خاص آدمی و هر آدمی البته حالات خاص خودش را دارد اما این طیف حالت‌ها از چند گونه بیرون نیست و من امیدوارم که این نوع اجراها مورد حمایت قرار بگیرد.

بنابراین اگر حمایت درستی صورت گیرد، اقبال مردمی هم زیاد می‌شود و ما با فوجی از مخاطب روبه رو می‌شویم، در حال حاضر کنسرت‌هایی که در سالن‌های مجلل برگزار می‌شوند که بعضا حتی استانداردهای ابتدایی موسیقی را هم ندارند. ما سالن تخصصی اجرای کنسرت کم داریم اما هستند اندازه‌ای که کارمان راه بیافتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای لغو ۵ کنسرت در تهران
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم