Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:31:25 GMT

روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک در زنجان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۷۱۳۶

روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک در زنجان تولید می‌شود

فتح الله حقیقی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس این استان با اشاره به میدان‌داری ویروس کرونا در ماه هفتم سال جاری افزود: عموم مردم به این مهم توجه داشته باشند که آموزش هرگز از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون تعطیل نبوده و در این راستا زحمات فرهنگیان در ارائه آموزش های لازم چند برابر افزایش یافته است.

وی یادآورشد: همه تلاش مسؤولان کشوری و این استان بر آن است که با بهترین وضعیت اطلاع رسانی و مهیا کردن شرایط بهینه، کمترین آسیب ناشی از بیماری کرونا در این استان به وقوع بپیوندد که این مهم همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی افزود: تلاش می شود با همکاری افزون‌تر مردم و دستگاه‌های متولی آسیب کرونایی در این استان رخ ندهد و زنجان تا کنون از جمله استان های موفق در عرصه مبارزه با ویروس کرونا است که این مهم به دلیل انجام ۲ تست مهم بصورت پایلوت کشوری بوده است.

وی اظهار داشت: همه والدین دانش آموزان به این مهم توجه داشته باشند که استان این جازه را نمی دهد که کوچکترین مشکلی برای دانش آموزان زنجانی به لحاظ بیماری کرونا بوجود آید که این موضوع مهم نیز مورد توجه دولت تدبیر و امید و دست اندرکاران حوزه آموزش و پرورش است.

استاندار زنجان ادامه داد: همگان باید تلاش کنند بستر اجرای پروتکل‌های اعلام شده بهداشتی در ارتباط با بازگشایی مدارس بصورت سختگیرانه فراهم شود که بدون توجه به این مولفه مهم، هیچ مدرسه ای در استان نباید فعالیت کند.

وی اضافه کرد: بنابراین اولیای مدارس قبل از حضور دانش آموزان در مدارس، چگونگی و نحوه اجرای پروتکل ها را جویا شده و سپس فرزندشان در این مکان حاضر شود و بر این اساس و با توجه به شرایط و پروتکل های اعلام شده نسبت به گروه بندی دانش آموزان اقدام می شود.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر شرایط حضوری کلاس های درس دانش آموزان باید از شبکه شاد نیز  برای بهره مندی از آموزش های لازم استفاده کنند که این مهم نیز جزو آیین نامه آموزش و پرورش محسوب می‌شود و در این راستا معلمان تلاش کردند در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به این فضای مجازی، بسته های آموزشی برای آنها با هدف برقراری عدالت آموزشی تامین کنند تا خللی در امر آموزش ایجاد نشود. 

وی اظهار داشت: در همه مدارس شورای آموزش و پرورش و معاون مربوطه همیار سلامت محسوب می شوند و از هر منطقه آموزشی این استان نیز یک دانش آموز دختر و پسر جزو شورای مشورتی استاندار در حوزه سلامت آموزش و پرورش انتخاب خواهند شد و با این گروهها در زمینه اجرای موارد نشست برگزار خواهد شد.

حقیقی افزود: علاوه بر آن در هر مدرسه یک معاون مربوطه به مرکز بهداشت استان و یا شهرستان معرفی خواهد شد که تحت آموزش‌های لازم قرار خواهد گرفت و اجرای پروتکل ها در مدارس به واسطه این افراد آموزش دیده، نظارت خواهد شد و در ستاد استانی نیز همین کار پیگیری می شود. 

وی اضافه کرد: هیچ فردی حق ندارد با کوچکترین حرکتی آسیبی را به ذهن دانش آموزان وارد کند و در این میان جوانان و گروههای هدف دستگاه تعلیم و تربیت طی هفت ماه شیوع کرونا در حال مبارزه هستند و با درک روحیه آنها و مشارکت فعالان حوزه پرورشی مدارس می تواند در این خصوص بسیار اثر گذار باشد.
استاندار زنجان گفت: تعامل مناسب، سازنده، خوب و حسنه در چارچوب موازین اسلامی ارتباط قوی با دانش آموزان می تواند در شرایط کرونایی علاوه بر شفاف سازی مسائل، مشکلات ناشی از آن را کاهش دهد.

حقیقی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر با ایجاد بستر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس و ایجاد اطمینان در والدین فعالیت های آموزشی تداوم یابد.

برچسب‌ها کرونا بازگشایی مدارس استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بازگشایی مدارس استانداری زنجان فتح الله حقیقی کرونا بازگشایی مدارس استانداری زنجان فتح الله حقیقی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود