Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده پشتیبانی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: پدافند بیش از ۲۰ نوع از انواع سامانه راداری بومی را در اختیار دارد و آسمان ایران را تحت رصد شبکه یکپارچه پدافندی و کنترل پدافند هوایی قرار دارد. - اخبار استانها -

سرهنگ قاسم رئیسی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در منطقه پدافند هوایی ارتش جنوب غرب کشور اظهار داشت‌: نیروی پدافند غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ‌ غریب به 700 هواپیمای دشمن را سرنگون و بیش از 200 هلیکوپتر ساقط کردند و در حقیقت می‌توان گفت تا سال 1365 نیروی هوایی عراق از بین رفت این تنها بخشی از توانمندی‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر به همت دانشمندان جوان داخلی و برنامه‌ریزی دقیق با وجود همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در راستای تحقق شعار سال مبتنی بر جهش تولید توانسته در حوزه سازندگی، طراحی‌، تولید و تأمین نیازمندی‌های دفاعی کشور در اکثر حوزه‌ها به خوداتکایی و خوداکتفایی برسد و امنیت پایدار را در آسمان کشور برقرار کند.

پدافند هوایی ارتش مجهز به بیش از 20 نوع از سامانه های راداری بومی است. 

رئیسی‌زاده با اشاره به دستاورهای پدافند هوایی ارتش کشور گفت: در حال حاظر نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کمک مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و صنایع دفاعی بیش از 20 نوع از انواع سامانه‌های راداری بومی در بردها و ارتفاع های مختلف را در اختیار دارد.

خراسان جنوبی| مشارکت پرسنل پدافند هوایی شرق کشور در توزیع کمک‌های مؤمنانه به روایت تصاویر

وی ادامه داد: به‌کارگیری انبوهی از سامانه‌ها در سراسر کشور پوشش کامل هوایی داخل کشور و کیلومترها فرای مرزها و آسمان ایران را تحت رصد شبکه یکپارچه پدافندی و کنترل پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سامانه باور 373 ارمغان 4دهه تلاش فرزاندان ایران در پدافندهوایی جنوب غرب ارتش است

سرهنگ رئیسی‌زاده با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:  انواع موشک‌های دوش‌پرتاب‌، توپخانه‌های مجهز به کنترل آتش فعال و غیرفعال، انواع سامانه های موشکی و سامانه موشکی 15 خرداد و سامانه قدرتمند ضد موشک های کروز و بالستیک باور 373 یک سامانه موشکی پدافند هوایی از نوع دوربُردِ سطح به هوا و خودکششی از دستاوردهای دانشمندان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر است.

فرمانده پشتیبانی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور افزود:‌ سامانه موشکی باور 373 ارمغان 4 د‌هه تلاش و خودباوری فرزندان این مرز و بوم در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، این سامانه از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافنی جهان در حال حاظر است و حتی از شرق و غرب پیشرفته‌تر است حتی در فاصله 400 کیلومتر اهداف را شناسایی و 250 کیلومتری منهدم می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای طرح دیدن و دیده نشدن با تجهیز خود به انواع سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات زمین پایه و هواپایه بومی و پیشرفته، حداکثر اشراف اطلاعاتی در سطوح تاکتیکی ـ عملیاتی و راهبردی در سراسر کشور و فرامرز‌ها فراهم کرده است.

پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون مجهز به انواع پهبادهای بومی است. 

سرهنگ رئیسی‌زاده در ادامه گفت: پیشرفت‌ها در حوزه پهباد در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خارج از تصور دشمن است‌ و بسیار جلوتر از برنامه‌های پیش‌بینی شده هستیم

وی افرود: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون مجهز به انواع پهباد‌های پیشرفته بومی با قابلیت حمل انواع مهمات است که اخیرا مأموریت حساس و دقیق رهگیری اهداف هوایی توسط پهباد جت پدافند هوایی با موفقیت به اجرا درآمده است.

ارتش در هرشرایطی خدمتگذار و در کنار مردم است

فرمانده پشتیبانی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور با اشاره به اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در منطقه گفت‌:  با وقوع بلایای طبیعی و شیوع گسترده ویروس کرونا یگان های پدافندی سراسر کشور اقدام به ارائه انواع خدمات رایگان درمانی و ضدعفونی در قالب طرح مردم یاری  کردند و این طرح در سطح استان خوزستان و منطقه پدافند هوایی جنوب غرب در 12 شهرستان این استان صورت انجام شد و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرشرایطی خدمتگزار و درکنار مردم خواهد بود.

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرزندانمرز و بوم با پشتیبانی و حمایت ملت و هدایت فرماندهی معظم کل قوا همواره به پیشرفت و خودکفایی در عرصه‌های دفاعی و حفظ اقتدار ملی و تأمین امنیت آرامش پایدار در شأن ملت ایران متعهد است و چون همیشه،دشمنان قسم خورده ملت ایران را مأیوس خواهیم کرد.

گفت‌وگو از علی‌رضا قنواتی

انتهای پیام/343/ش

R41468/P/S6,57/CT2 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک سامانه‌های پدافندی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک سامانه‌های پدافندی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۲ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۵ قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود ۶ قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ۷ گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست ۸ فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است مهمترین اخبار استانها قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ‌سیدنظام موسوی: آب شرب ‌مردم ‌"دشتیاری" ‌بسیار بی‌کیفیت و کاملاً غیربهداشتی است/ یک بطری ‌برای وزیر نیرو خواهم برد‌ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: سند ۲۰۳۰ را به "بایگانی تاریخ" بفرستید نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: آموزش و پرورش ملزم به حفظ سلامت دانش‌آموزان است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند لبنان| برنامه گسترده ارتش برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروت طرح تفحص از سازمان تأمین اجتماعی کلید خورد+ جزئیات طرح آغاز سال تحصیلی کرونایی در سایه ابهام‌ها ، دلنگرانی‌ها و امیدها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک سامانه های پدافندی اخبار ایران بین الملل ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک سامانه های پدافندی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منطقه پدافند هوایی جنوب غرب پدافند هوایی ارتش انواع سامانه جنوب غرب کشور رئیسی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه

ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن «شوالیه پل»، به ترتیب موشک‌های ضدهوایی Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را شلیک کردند.

به گزارش ایسنا، ناو هواپیمابر شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن شهر تولون را در ۲۲ آوریل ترک کردند، اما آنها خیلی زود وارد عملیات شدند. در دریای مدیترانه، شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی «شوالیه پل»، موشک‌های Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را به‌عنوان بخشی از تمرین شلیک کردند.

به نقل از لیبراسیون، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تمرین بر روی اهداف کنترل از راه دور، شبیه‌ساز پهپادهای شناسایی و موشک‌های ضد کشتی انجام شد.»

این شلیک‌ها خدمه را برای مقابله با موقعیت‌های با شدت بالا آموزش می‌دهند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل برای اولین‌بار به مدت دو هفته تحت فرماندهی ناتو قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرده بود این مأموریت که کشتی‌هایی از چندین کشور (ایالات متحده، یونان، اسپانیا، پرتغال) را گرد هم می‌آورد، از ۲۶ آوریل تا ۱۰ مه تحت فرماندهی کارکنان دریایی «استرایک فور ناتو» (StrikforNato)، متشکل از ۱۵ کشور از جمله فرانسه، و به رهبری یک نظامی آمریکایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود