Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی با وجود کرونا ویروس و محدودیت حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، اکثر دانشگاه‌های خراسان رضوی اعلام کرده‌اند، کلاس‌ها و امتحانات خود را به صورت مجازی برگزار خواهند کرد.

براساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی با توجه به شرایط خود می‌توانند نحوه برگزاری کلاس‌ها را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این مبنا، بسیاری از دانشگاه‌های خراسان رضوی اعلام کردند که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان، کلاس‌ها را به شیوه مجازی برگزار خواهند کرد.            

دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر رضا پیشقدم، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد، خبر داد: همکاران در ایام تابستان زیرساخت‌های مجازی را تقویت کردند و نرم‌افزارها به‌روز شد. علاوه بر ادوبی‌کانکت از دی‌وی‌دی در این نیمسال استفاده خواهد شد و استاد دو گزینه ادوبی‌کانکت و دی‌وی‌دی را دارد که در صورت قطع شدن، یکی از این دو را برای استفاده، انتخاب می‌کند. در این نیمسال تلاش شد تا حد امکان آموزش به صورت معکوس باشد بدین صورت که دانشجویان قبل از کلاس مطالعه و در حین کلاس به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

وی افزود: آموزش الکترونیک مانند آموزش حضوری نیست و نباید انتظار کلاس حضوری را داشت و دانشجویان همانطور که در کلاس حضوری حاضر می‌شدند یا استاد تدریس می‌کرد، همانگونه در کلاس الکترونیکی حاضر شوند. دانشگاه در ایام تابستان تلاش کرد تا ویدئوهایی برای دروس عمومی، زبان انگلیسی، معارف و دروس پایه مانند ریاضی، فیزیک و شیمی آماده کند و تا ۲۹ شهریور ماه ضبط تمامی این دروس تکمیل می‌شود.

پیشقدم تصریح کرد: این موضوع به این معنا نیست که ظرفیت کلاس‌ها را افزایش دهیم و کیفیت آموزش را پایین آوریم بلکه هدف این است که دانشجو قبل از شروع کلاس، دسترسی به محتوای ویدیویی هم داشته باشد. هنگامی که دانشجو وارد کلاس می‌شود بار روانی از دانشجو برداشته یا کاسته شود. معمولاً محیط‌های الکترونیک جدید دارای استرس‌هایی هستند و استادان باید تلاش کنند استرس دانشجویان را کاهش دهند.

وی عنوان کرد: همچنین بروشوری را آماده و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم که بدانند در کلاس درس چه اتفاقی خواهد افتاد. همسو با این امر، شیوه‌نامه مخصوص الکترونیکی را به اساتید داده‌ایم تا بدانند چه انتظاراتی از آنها در این نیمسال می‌رود. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد، بیان کرد: در این نیمسال تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به کیفیت آموزش بپردازیم و این کیفیت آموزش را ارتقا دهیم و بعضی نوسان‌هایی را که در نیمسال گذشته داشتیم، بتوانیم در این نیمسال به کمک و سعی دانشجویان و اساتید مرتفع کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «در روزهای ۱۵ تا ۲۸ شهریور باید برای انتخاب واحدهای مورد نیاز خود اقدام کنند. کلاس‌های این دانشگاه در ۲۹ شهریور آغاز می‌شود. براساس تقویم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ۲۵ دی به پایان می‌رسد و امتحانات در ۴ بهمن ماه آغاز می‌شود. همچنین پایان امتحانات در این نیمسال ۱۶ بهمن اعلام شده و استادان تا ۲۶ بهمن برای ورود نمرات فرصت خواهند داشت».

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

براساس اطلاعیه اداره کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، «دانشجویان در روزهای ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه باید برای انتخاب واحدهای مورد نیاز خود اقدام کنند. همچنین شروع کلاس‌ها برای ورودی‌های قبل از سال جاری از شنبه ۲۲ شهریورماه خواهد بود. لازم به ذکر است حذف و اضافه دروس نیز از روز سه‌شنبه اول مهرماه آغاز و تا دوشنبه ۷مهرماه ادامه خواهد داشت».

دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی اعلام کرد: «با توجه به تعویق در برگزاری کنکور سراسری امسال، پذیرش دانشجویان جدید در این دانشگاه از نیمسال بهمن ماه انجام می‌شود و نتایج کنکور سراسری در آبان ماه اعلام و برای آغاز سال تحصیلی جدید ۱۷۶۰  دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش می‌شود. همچنین با توجه به اهمیت زمان فارغ‌التحصیلی دانشجویان این دانشگاه برای ورود به حوزه تعلیم و تربیت تلاش خواهد شد تا با برگزاری نیمسال تابستانی برای دانشجویان تازه وارد سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ جبران یک نیمسال تاخیر آغاز ورود به دانشگاه شود و در مجموع پس از ۴ سال این دانشجویان با گذراندن دروس فارغ‌التحصیل شوند.

لازم به ذکر است، در سال جاری از هر ۱۵ رشته مصوب دانشگاه فرهنگیان، دانشجو در خراسان رضوی پذیرش می‌شود. برای سایر دانشجویان این دانشگاه نیز با آغاز سال تحصیلی جدید ارائه آموزش‌ها و کلاس‌ها به صورت آنلاین و آموزش مجازی انجام خواهد شد».

دانشگاه صنعتی سجاد

در اطلاعیه منتشر شده از سوی دانشگاه صنعتی سجاد آمده است: «دانشجویان در روزهای ۱۰ تا ۲۱ شهریورماه می‌توانند انتخاب واحد اینترنتی تحت وب را انجام دهند و از ۲۹ شهریورماه نیز شروع کلاس‌ها به صورت الکترونیکی خواهد بود. دانشجویان لازم است در صورت وجود مشکل در ورود به سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه، با تماس با مسئول آموزش دانشکده خود تا شروع نیمسال تحصیلی یعنی ۲۹ شهریور اقدام کنند.

آدرس سامانه آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه  elearning.hsu.ac.irاست. همچنین براساس این مصوبه در صورت صدور مجوز از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلاس‌های دانشجویان نو ورود به مدت یک الی دو هفته به صورت حضوری خواهد بود».

دانشگاه حکیم سبزواری 

دانشگاه حکیم سبزواری اطلاعیه داد: « براساس مصوبه جلسه ۵۲۸ شورای آموزشی دانشگاه، کلیه دروس دوره کارشناسی در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مجازی و لزوما باید در سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه و به صورت برخط(آنلاین) یا ترکیب برخط و برون خط (آفلاین) و براساس شیوه‌نامه‌ای که توسط کارگروه آموزش مجازی تهیه خواهد شد، تشکیل شود».

دانشگاه نیشابور 

در اطلاعیه دانشگاه نیشابور آمده است: «بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه به تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری مقرر شد، کلیه کلاس‌های نیمسال اول ۱۴۰۰-۹۹ مجازی بوده و چنانچه شرایط تغییر کرده و امکان برگزاری حضوری مهیا شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد. شروع کلاس‌های مجازی بنا به تقویم تحصیلی پیش‌بینی شده ۲۹ شهریور ماه  ۱۳۹۹خواهد بود».

موسسه آموزش عالی تابران مشهد

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه تابران مشهد، شروع کلاس‌ها از روز شنبه ۲۹ شهریور ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. انتخاب واحد اینترنتی که از ۱۱تا ۱۳ شهریورماه بود، در همه مقاطع و در کلیه گروه‌های آموزشی تنها به صورت اینترنتی انجام شد. 

موسسه آموزش عالی شاندیز مشهد

براساس اطلاعیه موسسه آموزش عالی شاندیز مشهد، «انتخاب واحد نیمسال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از ۱۲ تا ۲۰ شهریور ماه آغاز می‌شود و دانشجویان پس از واریز شهریه اولیه می‌توانند انتخاب واحد خود را انجام دهند. لازم به ذکر است انتخاب واحد صرفاً از طریق پورتال دانشجویی و از طریق اینترنت قابل انجام خواهد بود. همچنین سال تحصیلی از ۲۹ شهریور آغاز می‌شود و حذف و اضافه دروس ۸ تا ۱۰ مهرماه خواهد بود.

ارزشیابی اساتید و دریافت کارت ورود به جلسه امتحان ۶ دی تا ۱۵ و نیز پایان کلاس‌ها در ۱۸ دی خاتمه می‌یابد. همچنین مهلت دفاع از پایان‌نامه مقطع ارشد تا ۳۰ بهمن خواهد بود. لازم به ذکر است، انتخاب واحد حضوری تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. حذف و اضافه برای دانشجویانی که انتخاب واحد انجام داده‌اند میسر بوده و تنها حذف و اضافه کردن دو درس امکان‌پذیر است. در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امتحانات برگزار نمی‌شود».

 مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد
براساس اعلام روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مهندس احمد افروغی خبر داد: آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد ۱۵ شهریورماه است. کلاس‌های تئوری این مرکز در سال تحصیلی جدید به منظور پیشگیری از ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، با تاکید بر اینکه تمام قوانین و مقرارت کلاس‌های حضوری مانند حضور و غیاب دانشجویان در کلاس‌های مجازی برای دانشجویان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به شرایط انتقال بیماری کرونا، کلاس‌های عملی دانشجویان در مدت زمان کم و با ظرفیت بسیار محدود و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شروع سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به مرکز، خاطرنشان کرد: ثبت نام از دانشجویان جدید تا ۱۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم که پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان از سوی سازمان سنجش، کلاس‌های تئوری این دانشجویان به صورت مجازی از اوایل مهرماه سال جاری آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آموزش مجازی آموزش مجازی دانشجویان آموزش مجازی دانشگاه ها کروناویروس لازم به ذکر صورت مجازی مجازی برگزار شروع کلاس ها انتخاب واحد خراسان رضوی مشهد براساس آغاز می شود حذف و اضافه دانشگاه ها آموزش عالی سال تحصیلی شهریور ماه ۲۹ شهریور خواهد شد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: مناظرات انتخاباتی برای راه‌یافتگان به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات همانند دور نخست در صداوسیمای خراسان برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدکمال سروری‌ها روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در صدا و سیمای خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری مناظرات فرصت مناسبی برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه‌ها و افکار خود را به عموم مردم اعلام کننداز طرفی مردم نیز فرصت مغتنمی کسب می‌کنند تا بهتر با نامزدها آشنایی پیدا کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، تصریح کرد: در این مناظرات نامزدها باید اولویت‌های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: مناظرات انتخاباتی در رسانه‌های رسمی خراسان رضوی در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت.

سروری عنوان کرد: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و 200 شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش‌بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست 612 شعبه کاهش یافته است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: مردم ایران، لیاقت قوی‌ترین و شایسته‌ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسان‌هایی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شوند.

اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار داشت: از روز ششم اردیبهشت‌ماه، ضبط مناظره میان دو نامزد پنجمین کرسی نمایندگی مجلس آغاز شد. در این برنامه‌ها هر کدام از نامزدها در 3 قسمت 60 دقیقه‌ای به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف حوزه انتخابیه خود می‌پردازند.

وی افزود: علاوه بر ضبط و پخش مناظرات انتخاباتی، ضبط برنامه‌های 20 دقیقه‌ای ویژه معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان انجام می‌شود و در بازه زمانی آغاز رسمی تبلیغات از شبکه استانی خراسان رضوی پخش خواهد شد.

منصرپور تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد. در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آقایان حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی فر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

گفتنی است، در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف 17 نفر از 18 نماینده در 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان 2 نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود. نفر نخست این فهرست 2 نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی‌فر، مدیرعامل سابق شرکت پدیده شاندیز است.

معتمدی‌فر در مرحله نخست این انتخابات 144 هزار و 523 رای به دست آورد و نفر دوم این فهرست حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی در مرحله اول انتخابات 130 هزار و 202 رای کسب کرد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی