Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیپور  پیرامون وقایع روز شانزدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری گفت: در روز شانزدهم محرم سر‌های مبارک شهدای کربلا را به همراه سر مبارک «امام حسین (ع)» به سوی شام و دربار یزید بردند، این سر‌ها به گروهی با مدیریت فردی به نام زحر بن قیس جعفی سپرده و راهی شام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: در روایات تاریخی بیان شده حاملان سر‌های مقدس شهدای کربلا همواره از کنار شهر‌ها می‌گذشتند تا مبادا کسی سر‌ها را از آنان بگیرد، آن‌ها در اولین شبی در مسیر شام بودند در محلی اقامت کرده تا استراحت کنند و مقداری از شب را به خوشگذرانی بگذرانند، اما به ناگاه دستی از دیوار بیرون آمد و با قلمی آهنین این شعر را با خون نوشت: «آیا گروهی که «امام حسین (ع)» را کشتند در روز قیامت امید شفاعت جدش را دارند؟» این رویداد باعث ترس برخی از افراد شد و برخی نیز تلاش داشتند تا این دست را بگیرند، اما دست ناپدید شد.

بیشتربخوانید

آنچه در روز پانزدهم ماه محرم بر اسرای واقعه عاشورا گذشت

علیپور در مورد حاملان سر‌های مبارک شهدای کربلا ابراز کرد: پس از انکه آن‌ها دوبار گرد هم جمع شدند دست با جوهرخون آشکار شد و این شعر را نوشت: «بخدا سوگند شفاعت‌کننده‌ای برای آن‌ها نخواهد بود و آن‌ها روز قیامت در عذاب خواهند بود»؛ آن‌ها باز ترسیدند و بار دیگر پس از مدتی دست با همان شرایط این شعر را نوشت: «امام حسین (ع) را از روی ظلم و ستم شهید کردند و با این کارشان مخالف قرآن عمل نمودند»؛ این رویداد‌ها باعث شد تا از خوردن غذا منصرف شوند.

این کارشناس علوم قرآنی به روایت کتاب «بحار الانوار» اشاره و بیان کرد: در کتاب «بحار الانوار» جلد ۱۰ صفحه ۲۳۹ آمده است در کنار جایی که حاملان سر شهدا برای استراحت کوتاه اقامت کرده بودند کلیسایی وجود داشت در نیمه‌های شب صدایی به گوش راهب این کلیسا رسید که زمزمه‌ای از مناجات خداوند بود، راهب برخواست و متوجه شد نوری از پشت دیوار‌های کلسیا به آسمان رفته است به خارج از کلیسا رفت و با خطالب به حاملان سر‌های شهیدان کربلا گفت: بزرگ شما کیست؟، آنان ارشد خود را معرفی کردند، سپس راهب خطاب به او گفت این سر از آن کیست؟، خولی گفت این سر یک فرد خارجی است که شورش کرده، او پسر «حضرت فاطمه زهرا (س)» دختر «پیامبراکرم (ص)» است.

وی پیرامون رویکرد راهب نسبت به سر «امام حسین (ع)» اظهار کرد: راهب خطاب به سرگروه حاملان سر‌های شهدای کربلا گفت: اجازه بده این سر امشب پیش من باقی بماند و صبح آن را تحویل بگیر، وی گفت این سر‌ها باید فقط به دست یزید برسد، اما می‌توانم فقط این شب آن را به ده سکه آن را به تو بدهم، راهب نیز سکه هارا به او داد و سر مطهر «امام حسین (ع)» را نزد خود آورد، سپس آن را با مشک خوش بو کرد و تا صبح در کنار آن به مناجات خدا مشغول شد، دم صبح خطاب به سر مقدس «سیدالشهدا (ع)» گفت: من قسم یاد می‌کنم خداوند یکتا است و «پیامبراکرم (ص)» نیز رسول اوست و من بنده شما و خدمتگزار «اهل بیت (ع)» هستم، بدین ترتیب وی به اسلام ایمان آورد.

علیپور پیرامون سرنوشت سکه‌های راهب ابراز کرد: حمل کنندگان سر‌های مقدس شهدای کربلا در بین راه تصمیم گرفتند تا سکه‌ها را بین خود تقسیم کنند، اما هنگامی که درب کیسه سکه را بازکردند چیزی جز تکه‌های سفال‌های شکسته نبود.

وی رویکرد «امام سجاد (ع)» را در زنده نگه داشتن قیام عاشورا مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: از آنجا که شهادت سالار شهیدان حضرت «اباعبدالله‌الحسین (ع)» و یاران با وفای ایشان از منظر عمومی پیام ویرانگری برای حکومت بنی امیه داشت و مشروعیت آن را زیر سؤال برده بود لذا برای اینکه این حقیقت به فراموشی سپرده نشود با گریه بر شهیدان نینوا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان مسلمانان جهان اهداف شهیدان کربلا را تا به امروز دنبال کرده‌اند. ظلمت حادثه کربلا و قیام جاودانه عاشورا به قدری دلخراش بوده که شاهدان آن مصیبت عظیم تا زنده بودند آن را فراموش نکردند.

علیپور به تلاش‌های «امام سجاد (ع)» برای بیان حقایق عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: «امام سجاد (ع)» حتی در دربار یزید با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانستند نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشند. اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه محرم واقعه عاشورا حاملان سر شهدای کربلا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب

نتایج بد سپاهان در نیم‌فصل دوم باعث شد هواداران این تیم روی سکو‌ها با شعار علیه مورایس خواهان بازگشت محرم نویدکیا به تیم‌شان شوند. در چنین شرایطی طبیعی است که در اصفهان همه منتظر بازگشت محرم به نیمکت طلایی‌پوشان باشند. مورایس برای یک فصل دیگر تحت قرارداد باشگاه سپاهان است و رقم دستمزد او آنقدر خوب است که به‌راحتی حاضر به از دست دادن آن نباشد. اما بدون‌شک اگر مورایس در این فصل برای سپاهان جام نیاورد هواداران این تیم تمایلی برای ادامه کار تیم‌شان با سرمربی پرتغالی نخواهند داشت.

در همین راستا محرم جدی‌ترین گزینه برای جانشینی مورایس به حساب می‌آید و حتی گفته می‌شود تماس‌هایی در این زمینه با او گرفته شده است. واقعیت امر این است که نویدکیا فعلا تمایلی برای بازگشت به سپاهان ندارد و شرایط را برای این اتفاق مهیا نمی‌داند. او همچنان از یک‌سری اتفاقاتی که موقع جدایی‌اش در اصفهان برایش رخ داد، دلخور است. البته در فوتبال هیچ اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی نیست و از این رو نمی‌توان با قاطعیت گفت نویدکیا تحت هیچ شرایطی فصل بعد روی نیمکت سپاهان نخواهد نشست.

شرط ماندن محرم در رفسنجان

هواداران رفسنجانی بعد از محمد ربیعی که دوران خوبی در این شهر داشت حالا به محرم نویدکیا علاقه‌مند شده و به‌شدت از این مربی با اخلاق حمایت می‌کنند. از این رو آنها دوست دارند محرم در فصل آینده در مس مانده و این تیم را به روز‌های خوبی که در بالای جدول لیگ داشته، برگرداند. مساله‌ای که این مربی اصفهانی به‌خوبی به آن آگاه بوده و از آنجا که خودش نیز مربی جاه‌طلبی است در هر شرایطی حاضر به ماندن در رفسنجان نیست.

در واقع او می‌خواهد سرمربی تیمی باشد که توان رقابت با تیم‌های بالای جدول را داشته و حداقل این شانس را داشته باشد که برای کسب سهمیه بجنگد. تفکری که تابستان فصل پیش در بین مدیران مس وجود نداشت و به همین خاطر هم محمد ربیعی از این باشگاه جدا شد. در شرایط فعلی هم نویدکیا در صورتی در رفسنجان خواهد ماند که شرایط برای ادامه کار او و مسیر موفقیت‌آمیز تیمش فراهم شود. شرایطی که به‌نظر می‌آید مسی‌ها به‌دنبال فراهم کردن آن هستند و قول‌هایی نیز در این زمینه داده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # ژوزه مورایس ، سپاهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد