Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:46:54 GMT

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران شتاب گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۷۴۹۹

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران شتاب گرفت

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز در حالی وارد دوازدهمین سال شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز اول و دوم آن نیاز است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران،  با حمایت دولت ، شهرداری ساری و یک خیر ساروی و تزریق ۲۱۳میلیارد ریال ، ادامه ساخت این مرکز جان دوباره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در این باره گفت : کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که مدتی به علت کمبود اعتبار با کندی رو به رو شده بود، با تزریق اعتبارات جدید شتاب گرفته است.

سردار عبدالله ملکی افزود : با تزریق ۱۰۰ میلیارد ریالی از محل  اعتبار شهرداری ساری برای محوطه نمادین فاو و پای کار آمدن بسیج سازندگی در ساخت پروژه‌ها، این مرکز دوباره رونق گرفت.

وی با توضیح این نکته که با این روند تا ۲ سال آینده شاهد بهره‌برداری بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در ساری خواهیم بود ، گفت : ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در سفر سه هفته پیش محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساخت این مرکز اختصاص یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از مشارکت ۱۳ میلیارد ریالی یک خیّر ساروی برای خرید و نصب ۱۲۰ دوربین مداربسته، اتاق کنترل و نورپردازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان  خبر داد.

وی افزود: با مساعدت این خیّر ساروی دو برج نوری، ستون‌های هفت‌تپه، حسینیه وداع، ادوات و تسلیحات مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نورپردازی خواهد شد.

پارک موزه استان مازندران در واقع بازسازی و نمایش عملیات والفجر ۸ دوران دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ساری است.
یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های " تانک فارم "است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب‌ها دفاع مقدس مازندران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس مازندران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعتبار دفاع مقدس مازندران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعتبار دفاع مقدس مازندران موزه دفاع مقدس مرکز فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود