Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون ویژه طرح جمعیت و تعالی خانواده و مخالفت با آن گفت: معنای «ویژه» در مجلس و جامعه متفاوت است و کمیسیون ویژه اختیارات کمتری نسبت به کمیسیون تخصصی در مجلس شورای اسلامی دارد. - اخبار استانها -

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان در خصوص تشکیل کمیسیون ویژه طرح جمعیت و تعالی خانواده و مخالفت با آن اظهار داشت: اگر اوضاع جمعیت و خانواده را مانند یک بیمار درنظر بگیرید باید او را برای بررسی و مراقبت بیشتر به اتاق عمل و یا بخش مراقبت‌های ویژه ببرید، جایی که امکانات بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معنای واژه « ویژه» در مجلس و عرف جامعه متفاوت است، گفت: کمیسیون تخصصی مجلس قدرت و اختیارات قانونی بسیار فراتری نسبت به کمیسیون ویژه در مجلس دارد و کمیسیون ویژه برای مسائل مهم به صورت مقطعی شکل می گیرد و در نهایت نیز یک گزارش ارائه می دهد، در حالی که کمیسیون تخصصی مجلس قدرت تصویب و ارائه طرح دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نتیجه کمیسیون ویژه اختیارات کمتری نسبت به کمیسیون تخصصی دارد و علت مخالفت من با تشکیل کمیسیون ویژه برای طرح جمعیت و تعالی خانواده همین امر است که این طرح در اولویت کمیسیون فرهنگی نیز قرار گرفته است.

اقتصاد نیز یکی از عناصر فرهنگ‌ساز است

وی همچنین اشاره‌ای به مسئله معیشت و اقتصاد به عنوان اولویت زمانی کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اقتصاد و سپس فرهنگ را مقدم دانستند، اکنون معیشت و اقتصاد به عنوان اولویت زمانی و سپس مسئله فرهنگی به عنوان اولویت ذاتی در دستور کار قرار دارد.

میرزایی معتقد است که امروزه عناصر فرهنگ‌ساز صرفا شبکه‌های مجازی، صدا و سیما، سینما و ... نیستند بلکه اقتصاد یکی از عناصر فرهنگ‌ساز است، به عبارتی زمانی که به زندگی اشرافی نه می‌گویید با وجود اینکه نماد اولیه آن در اقتصاد است اما در واقع یک فرهنگ و سبک زندگی است که از اقتصاد آغاز و نوع نگرش را برای افراد به وجود آورده است.

مانع "طرح جمعیت و تعالی خانواده" نه مشکل مالی که مشکل اراده‌هاست!طرح جمعیت و تعالی خانواده اعلام وصول شدپژمانفر مطرح کرد: پیش‌نویس طرح 37ماده‌ای «جمعیت و تعالی خانواده»

وی در خصوص ساماندهی سازوکار صدا و سیما تصریح کرد: بحث آن در اندازه یک جلسه مطرح شده اما همچنان در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار نگرفته است.

انتهای پیام/169/ش

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... پژمانفر مطرح کرد: پیش‌نویس طرح ۳۷ماده‌ای «جمعیت و تعالی خانواده» مانع "طرح جمعیت و تعالی خانواده" نه مشکل مالی که مشکل اراده‌هاست! طرح جمعیت و تعالی خانواده اعلام وصول شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پژمانفر مطرح کرد: پیش‌نویس طرح ۳۷ماده‌ای «جمعیت و تعالی خانواده» مانع "طرح جمعیت و تعالی خانواده" نه مشکل مالی که مشکل اراده‌هاست! طرح جمعیت و تعالی خانواده اعلام وصول شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۲ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۵ قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ۶ قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود ۷ فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است ۸ گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست مهمترین اخبار استانها نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس جمهور دادند / طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌ / تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ـ عملیاتی ‌سیدنظام موسوی: آب شرب ‌مردم ‌"دشتیاری" ‌بسیار بی‌کیفیت و کاملاً غیربهداشتی است/ یک بطری ‌برای وزیر نیرو خواهم برد‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس جمهور دادند / طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌ / تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ـ عملیاتی سرانجام راهپیمایی اربعین ۹۹| روحانی: امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت+فیلم رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح جمعیت و تعالی خانواده تشکیل کمیسیون ویژه کمیسیون فرهنگی کمیسیون تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

گفتنی است، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر بود:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقاً تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسوولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ - انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟