Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:29:49 GMT

چگونه پول کمتری بابت قبض گاز پرداخت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۷۷۴۱

چگونه پول کمتری بابت قبض گاز پرداخت کنیم؟

با شروع فصل سرما مصرف گاز در منازل مسکونی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام بامَن۲۴، لازم است بدانید حدود ۳۰ درصد این انرژی به اشکال مختلف هدر می‌رود، که در مبلغ قبض گاز تأثیر بسزایی دارد.

با  جلوگیری از اتلاف مصرف گاز می‌توانیم پول کمتری بابت قبض گاز پرداخت کنیم. به همین منظور راه هایی ساده و موثر برای کاهش هزینه قبض گاز معرفی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین با نحوه پرداخت قبض گاز بیشتر آشنا خواهید شد.

پنجره دوجداره بسازید

استفاده از پنجره دوجداره تأثیر بسزایی در کاهش مصرف گاز دارد. کسانی که در منزل خود پنجره جداره ندارند، می‌توانند با دو روش زیر پنجره های معمولی را به پنجره دوجداره تبدیل کنند:

دوجداره کردن پنجره ها با نایلون ساده

برای دوجداره کردن پنجره هایتان کمی بزرگتر از اندازه پنجره نایلون ساده تهیه کنید و دور تا دور آن را با چسب پهن بچسبانید.

دوجداره کردن پنجره ها با نایلون حباب‌دار

برای کاهش مصرف گاز منزل خود با استفاده از نایلون حباب‌دار می‌توانید پنجره های منزلتان را دوجداره کنید. به اندازه کافی نایلون حباب‌دار تهیه کرده و روی پنجره نصب کنید.

از موکت استفاده کنید

سیستم گرمایشی از کف باعث می‌شود کمتر احساس سرما کنید و در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید. اما در صورتی که سیستم گرمایشی از کف ندارید، می‌توانید کف منزل را موکت کنید. استفاده از موکت های رنگی در خانه می‌تواند به زیباسازی منزل شما نیز کمک کند.

در خانه رطوبت بسازید

رطوبت سازی مناسب در خانه، باعث گرم نگه داشتن آن خواهد شد. یک راه ساخت رطوبت، استفاده از دستگاه بخار است. هم چنین می‌توانید به جای اینکه لباس ها را در بالکن خشک کنید، رخت آویز را در خانه قراردهید تا لباس ها خشک شوند. با این کار رطوبت منزل تأمین خواهد شد.

از ورق آلومینیوم استفاده کنید

استفاده از ورق آلومینیوم انتخابی هوشمندانه جهت کاهش مصرف گاز است. شما می‌توانید یک ورق آلومینیوم را برای ایجاد گرمای بیشتر، پشت شوفاژ و یا بخاری بچسبانید. باتوجه به اینکه آلومینیوم عایق حرارتی است، از خروج گرما جلوگیری می‌کند.

از پرده های چین‌دار استفاده کنید

استفاده از پرده های چین دار می‌تواند به کاهش مصرف گاز کمک کند؛ اما درصورتی که کاملا پنجره را بپوشاند. توجه داشته باشید که پشت آن هوا آزادانه رد و بدل نشود. برای پر کردن فاصله بین پرده و پنجره، فاصله ریل و دیوار را کم کنید.

کانال های کولر را بپوشانید

یکی از روش های تأثیرگذار برای صرفه جویی در مصرف گاز پوشاندن کانال های کولر است. برای این کار بایستی خروجی کانال‌های کولر را با پوششی ضخیم بپوشانید.

لباس های بیشتر بپوشید

با پوشیدن لباس های بیشتر و کاهش دمای منزل می‌توانید در مصرف گاز صرفه جویی کنید. در این صورت پول کمتری بابت قبض گاز می‌دهید.

از بخاری مناسب و استاندارد استفاده کنید

انتخاب بخاری بزرگ برای فضای کم و بخاری کوچک برای فضای بزرگ باعث اتلاف انرژی خواهد شد. بنابراین بایستی بخاری را متناسب با محیط انتخاب کنید.

آیا اتاق بلااستفاده دارید؟

درصورتی که در منزل اتاقی که فاقد سیستم گرمایشی و بدون استفاده دارید، برای کاهش هزینه قبض گاز در آن را ببنید.

دودکش ها را چک کنید

هرسال قبل از قرار دادن بخاری، دودکش ها را چک کنید چرا که اگر ترک یا شکستگی داشته باشد، باعث می‌شود میزان زیادی انرژی گرمایشی هدر برود.

پرداخت قبض گاز

پرداخت قبض گاز بامن ۲۴ یکی بهترین روش های مرسوم است. شما می‌توانید به آدرس اینترنتی https://baman۲۴.ir/bill/gas/ مراجعه کنید و اپلیکیشن پرداخت قبض بامن ۲۴ را از طریق کافه بازار و گوگل پلی نصب کنید.

شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن از قبض گاز بدون شناسه قبض استعلام بگیرید و اقدام پرداخت قبض گاز با شماره اشتراک نمایید.

امکانات اپلیکیشن پرداخت قبض بامن ۲۴

امکان پرداخت قبض آب، تلفن همراه، تلفن ثابت، برق، گاز، جریمه راهنمایی و رانندگی، مالیات و عوارض شهرداری

امکان استعلام قبوض تلفن همراه، تلفن ثابت، آب، برق و گاز بدون شناسه پرداخت

امکان پرداخت گروهی تمامی قبوض به صورت یکجا

امکان مشاهده گزارش تراکنش ها و پیگیری قبوض پرداخت شده

امکان خرید شارژ عادی و شگفت انگیز ایرانسل

امکان خرید شارژ  عادی، بانوان و جوانان همراه اول

امکان خرید شارژ عادی و شورانگیز رایتل

امکان خرید بسته اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرداخت قبض گاز قبض آب پرداخت قبض گاز کاهش مصرف گاز استفاده کنید امکان خرید پنجره ها لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

آفتاب‌‌نیوز :

حمید امانی همدانی در مورد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای یارانه نان در تبصره ۱۴ در بخش هدفمندی یارانه‌ها، در بند ۱ـ۴ـ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد (۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت یارانه نان در نظر گرفته شد.

نیز در بند ۶ تبصره ۱۴ آمده است، ۶ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء (۱ـ ۶) این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوار‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.

 قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۵ هزار تومان پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است. 

پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس