Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی شعر رضوی را استان کرمان بنیان‌گذاری کرده و ربع قرن است که میزبانی آن دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا علیزاده ظهر امروز در نشست خبری برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها اظهار داشت: جشنواره ملی شعر رضوی را استان کرمان بنیان‌گذاری کرده و ربع قرن است که این جشنواره به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا در استان کرمان هستیم و از این رو برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به سمت فضای مجازی رفته است گفت: تولیدات فرهنگی و هنری را باید به نسبت ظرفیت فضای مجازی انجام داد و این تولیدات را در این فضا بارگذاری کرد.

اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان به روایت تصویر‌جشنواره شعر رضوی در استان کرمان پایه‌گذاری شدحضور شعرای اهل سنت از ویژگی‌های بارز جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: حضرت رضا (ع) می‌فرماید "رحمت خدا بر کسی که دین و ولایت ما را زنده نگه می‌دارد" و هنرمندان نیز سعی می‌کنند با استفاده از ابزار هنر این کار را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی از سال 73 از استان کرمان کلید خورد که نشان از عشق هنرمندان و شاعران کرمانی به اهل بیت (ع) است افزود: از ویژگیهای جشنواره شعر رضوی برای استان کرمان وجود دبیرخانه آن در داخل استان است و امروز جشنواره یک ساختار و تشکیلات اجرایی و اداری منسجم دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا جشنواره دچار روزمرگی نشود و هر ساله با نوآوری و ایدههای جدید در برگزاری جشنواره روبه‌رو باشیم گفت: تمام مدیران وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیران تخصصی این جشنواره سعی کردند که جشنواره باشکوه برگزار شود که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 21 هزار اثر شعر در سال‌های مختلف برگزاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و همچنین تاکنون 14 مجموعه اشعار قرائت شده شاعران نیز به چاپ رسیده است گفت: سعی می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نشود و این برنامه‌ها با شرایط خاص برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه حداقل سه برنامه و جشنواره ملی دیگر تا پایان سال در استان کرمان با شرایط در نظر گرفتن ویروس کرونا برگزار خواهد شد افزود: اهداف برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه است.

وی با عنوان اینکه دبیر تخصصی سوگواره دکتر حسینخانی از اساتید دانشگاه انتخاب شده و دغدغه برگزاری جشنواره در این سال‌ها را داشته‌اند گفت: جشنواره در بخش‌های مختلف رقابتی برگزار می‌شود و 20 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است ضمن آنکه آیین اختتامیه این جشنوراه 30 آذرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان بیشتر بخوانید... شعرخوانی شاعران تعطیلی ندارد / شب شعر رضوی تبریز در فضای مجازی اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان به روایت تصویر ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر رضوی کرمان رسیده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شعرخوانی شاعران تعطیلی ندارد / شب شعر رضوی تبریز در فضای مجازی اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان به روایت تصویر ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر رضوی کرمان رسیده است واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۲ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ۵ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۶ فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است ۷ تداوم همکاری تراکتور با الهامی/ آغاز نقل و انتقالات پس از جلسه هیئت‌مدیره با زنوزی ۸ رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند مهمترین اخبار استانها نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌ / تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ـ عملیاتی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌: با طرح تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مخالفم / کمیسیون اختیارات کمتری دارد گزارش| چه کسانى تا پایان اپیدمى کرونا نباید در مدرسه حاضر شوند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد ادامه عرضه‌های سنگین بازارساز/ ۲۲۰ میلیون درهم وارد نیما شد/ احتمال شکست نرخ ارز و بازگشت به کانال ۲۲ هزار تومان پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌ / تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ـ عملیاتی سرانجام راهپیمایی اربعین ۹۹| روحانی: امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت+فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جشنواره شعر رضوی استان کرمان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من