Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «آموزش، کیفیت و کرونا» به روی آنتن شبکه آموزش رفت ضمن تبریک شروع سال تحصیلی افزود: ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسما برعهده بگیرد. اگر فردا مشکلی پیش آمد نگویند ما نبودیم و دیگری تصمیم گرفت. باید ستاد کرونا رسما اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بچه کلاس اول و دوم ابتدایی را در خانه هم نمی شود کنترل کرد و کار سختی است، حال اگر آموزش و پرورش می تواند، که دستشان را هم می بوسیم. معلمها هم باید امنیت و سلامت شان تضمین شود و مدنظر باشد.

حاجی بابایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تجمعات گروه‌های مختلف فرهنگیان جلوی مجلس چه زمانی جمع می‌شود؟ افزود: اگر آموزش و پرورش اراده کند، این تجمع ها جمع می شود. مشکل مجلس نیست، مشکل آموزش و پرورش است. سال ۹۱ دانشگاه فرهنگیان راه افتاد و قرار بود ۳۰ هزار نفر در هرسال دانشجو جذب کنیم تا در مقابل اینکه هرسال ۳۰ هزار نفر بازنشسته می شوند کمبودی ایجاد نشود. ما برای سال اول یعنی سال ۹۱ حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و سال بعد از آن ۱۷ هزار نیرو جذب کردیم که یک سال بعد به ۴۰۰۰ نفر تقلیل یافت و بعد به این سمت رفتند که دانشگاه را تعطیل کنند. چند سال نیرو نگرفتند در عین حال تعدادی نیرو هرسال بازنشسته می شدند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دقیقا ۲۹۷ هزار کمبود معلم داریم اظهار کرد: به سمت خصوصی سازی در قالب خرید خدمات رفتند و اعلام کردند که معلم ارزان به کلاس می برند و اسم آن را خصوصی سازی گذاشتند. کسانی جلوی مجلس جمع می شوند که به عنوان نیروی خدماتی با حقوق ۳۰۰ هزار تومان وارد کلاس ها شده اند و اکنون به ۵۰ هزار نفر رسیده اند و مطالبه استخدام دارند.

وی افزود: هرکسی را در دو سه سال گذشته مانند نهضتی ها و پیش دبستانی به کلاس درس برده اند و آنها که چندسال سرکلاس رفته اند حالا خود را محق می دانند. ما دفاع می کنیم اما اینها را مجلس نیاورده بلکه از حق یک عده معلم مظلوم که با ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان به دورترین روستاها رفته اند دفاع می کنیم. اگر بیسواد بودند چرا به کلاس رفته اند؟ اگر باسوادند باید آنها را به کار گیری کنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از مجلس قبل، خودشان طرفدار خصوصی سازی بودند و ما مشکلاتی داشتیم گفت: اما رهبری اعلام کردند که باید مدارس دولتی را تقویت کنیم. در طول چندسال گذشته مدرسه دولتی به تاراج رفته اند و افتخارشان این است که شش درصد خصوصی سازی کرده اند. مدارس دولتی مظلوم اند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید افزود: به نقل از وزیر جمله ای شنیدم که با روش های اروپا مدارس را بازگشایی می کنیم، این جمله فکر می کنم شایعه است ولی اگر مطرح هم شده باشد باز هم شبیه شوخی است که مدارس را به ویژه در مناطق محروم با اروپا مقایسه کنیم.

شهریاری با اشاره به افتتاح سال تحصیلی جدید توسط رییس جمهور به صورت مجازی، از عدم حضور ایشان در جمع دانش آموزان برغم حضوری شدن مدارس انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه نگران سلامت دانش آموزان هستیم، ادامه داد: اینکه فکر کنیم دانش آموزان مخصوصا مقاطع پایین را طوری مدرسه ببریم که پروتکل ها رارعایت کنند، بیشتر به یک شوخی شبیه است.

شهریاری ادامه داد: یک شنبه بعدازظهر معاونان آموزش و پرورش و بهداشت را دعوت کردیم به مجلس بیایند و پاسخ دهند. اگر سلامت به خطر بیفتد ما برخورد خواهیم کرد. در ستاد کرونا با اینکه گفته شده دو نفر از مجلس حضور داشته باشند هنوز این افراد را دعوت نکرده اند البته پیگیر موضوع خواهیم بود.

انتهای پیام/

31 / 31 رئیس فراکسیون فرهنگیان حمیدرضا حاجی بابایی بازگشایی مدارس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس فراکسیون فرهنگیان حمیدرضا حاجی بابایی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش ستاد کرونا خصوصی سازی رفته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه‌ها و فرهنگسرا‌ها جانمایی شده اند.

مهدی ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می‌شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می‌شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می‌شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • از وقتی نکونام رسما اعلام کرد که استقلالی است از او خوشم آمد!