Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه منابع خاصی برای ضدعفونی و گندزدایی به مدارس اختصاص داده شده است؛ گفت: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز مبلغ یک میلیارد تومان برای مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس اختصاص داده شد.

 رشید قربانی صبح امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس که در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و خانواده های آنان، گفت: خداوند در طبیعت و سرشت هر انسانی استعدادهای زیادی را به ودیعت نهاده است که درصورت فراهم شدن بسترهای مناسب، انسان رشد و ترقی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با بیان اینکه شکل گیری تمدن ها در طول تاریخ بشریت به خاطر شکوفایی استعدادهای بالقوه انسان ها بوده است؛ خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت و مدارس می توانند بستر پیشرفت و ترقی جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان این تمثیل که همه سنگ ها به ظاهر یکی اند اما اگر فراآوری شوند هرکدام ارزش و قیمتی پیدا خواهندکرد؛ تصریح کرد: طبیعت و ذات انسان ها هم به همین شکل است و اگر استعدادهای بالقوه تبدیل به بالفعل شوند شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: نباید شیوع بیماری کرونا ایجاد محدودیت کند و مدارس ما را به تعطیلی بکشاند.

وی ادامه داد: همواره در طول تاریخ بشریت هر زمانی که انسان ها با محدودیت هایی مواجه شده اند، با عقل و درایت خود، تدبیر و چاره اندیشی کرده اند و رعایت نکات بهداشتی بهترین گزینه برای مبارزه با این ویروس منحوس است.

قربانی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش که در مبارزه با ویروس کرونا با عدم قطعیت مواجه هستیم و معلوم نیست که این بیماری کی ریشه کن خواهدشد؛ اظهارکرد: به هیچ عنوان فعالیت های آموزشی در مدارس تعطیل نمی شود.

وی به نحوه حضور دانش آموزان در کلاس های درس نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت های آموزشی مدارس در مناطق شهری و پرجمعیت با شرایط زرد و با گروه بندی دانش آموزان هر کلاس و در مناطق روستایی و کم جمعیت با وضعیت سفید آغاز می شود.

قربانی از اولیای دانش آموزان خواست که هیچ گونه نگرانی در مورد سلامت دانش آموزان نداشته باشند چراکه مدیران مدارس، معلمان، نیروهای خدماتی و عوامل اجرایی کاملا توجیه شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز شاد روز پنجشنبه 13 شهریور ماه سال جاری رونمایی شد؛ گفت: این شبکه نسبت به سال گذشته قابلیت های زیادی پیدا کرده است که تعامل دوسویه، حضور و غیاب و فعالیت دانش آموز و... از جمله این دسترسی ها می باشد.

وی توصیه ها و تاکیداتی برای خانواده های دانش آموزان داشت و از آنان خواست حتما فرزندان خود را توجیه کنند که فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را در مدرسه رعایت کنند و در زمان حضور دانش آموزان در منزل، به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا در فرزند خود، آن ها را به مدرسه نفرستند تا سایر همکلاسی های آنان دچار بیماری نشوند.

قربانی با اشاره به اینکه از امروز 15 شهریور ماه سه شبکه آموزشی در مدت 22 ساعت در روز برنامه های تلویزیونی ویژه آموزش دانش آموزان ارائه می دهند؛ اظهارداشت: در کنار این آموزش ها تمام دروس از پایه اول ابتدایی تا کلاس دوازدهم توسط معلمان توانمند در شبکه آموزش دانش آموز«شاد» بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه منابع خاصی برای ضدعفونی و گندزدایی به مدارس اختصاص داده شده است؛ گفت: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز مبلغ یک میلیارد تومان برای مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس اختصاص داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی استانی اجتماعی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مدارس اختصاص داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری قطب غرب کشور با شرکت مدیران ۱۰ استان غرب کشور در سنندج برگزار شد

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح دوشنبه در این دوره آموزشی با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار زندگی ما معلمی است، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگ‌ترین معلم تاریخ و چراغ سعادت جامعه بشریت بود.

نادر کریمی بیرانوند با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم در سنندج تحت عنوان نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان و دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه روزی قطب غرب کشوری، این رویدادها را فرصت ارزشمندی برای تبادل تجربیات عنوان کرد و با اشاره به میزبانی مطلوب کردستان، از دست‌اندرکاران برپایی آن قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس شبانه‌روزی کردستان در مهارت‌آموزی پیشرو هستند، گفت: مهارت آموزی در آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال در اولویت است.

وی شعارها را جهت اجرا لازم دانست و با اشاره به الزامات اجرایی شعار سال، آموزش و پرورش را مورد اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه خوداتکایی نمادی از امانت‌داری در حوزه دانش‌آموزان است‌.

کریمی شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» را سیاست حاکمیتی عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مدارس شبانه‌روزی افزود: مدارس شبانه‌روزی بهترین ظرفیت برای مهارت‌آموزی است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی را منطبق بر ساحت‌های تعلیم و تربیت عنوان کرد و اظهار داشت: هفته گذشته مهارت آموزی در دولت مصوب شد و دستگاه‌ها مکلف به اجرای کامل این مصوبه شدند.

کریمی تصویب این مهم را گامی ارزشمند برای نتیجه‌بخش شدن تلاش‌ها در تعلیم و تربیت دانست و ابراز امیدواری کرد اتفاقات مثبت در آموزش و پرورش ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز ضمن خیرمقدم به مهمانانان و قدردانی از واگذاری میزبانی به استان کردستان، در سخنانی خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس شبانه روزی مهم‌ترین اولویت کاری شما توجه به تربیت و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان این مدارس هست چرا که ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای تعلیم و تربیت در هیچ مدرسه و آموزشگاه دیگری وجود ندارد.

هاشم ناظمی جلال عنوان کرد: ما در این دوره تمام ظرفیت‌های در اختیار را به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم یک دوره آموزشی در شأن شما مدیران را فراهم آوریم و در نهایت بتوانیم زمینه تبادل تجربه را در میان شما به وجود بیاوریم.

وی افزود: این امر هم جز با عشق و علاقه به کار محقق نخواهد شد.

حجت‌اله موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که خاطره خوبی در ذهن‌های شما بنگاریم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: این دوره برای تبادل تجربه و در کل یک دوره تعاملی است.

موسوی در خصوص عناوین برنامه‌های این دوره نیز گفت: برای آن سرفصل‌هایی تعیین شده که انتظار می‌رود مدرسان بر اساس سرفصل‌های تعیین شده مطالب لازم را به مدیران ارائه دهند.

گفتنی است؛ این دوره تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

کد خبر 6091903

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری