Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس همدان اظهار داشت: نگرانی‌هایی از سوی برخی خانواده‌ها در زمینه بازگشایی مدارس مطرح شده است که با اعلام آموزش و پرورش مبنی بر حضور اختیاری دانش‌آموزان در مدارس، برخی از نگرانی‌ها و اضطراب‌ها برطرف شد.

وی عنوان کرد: قبل از نواختن زنگ تفالی به قرآن زدم که آیات شریفه ۵۲ و ۵۳ سوره حجر (إِذْ دَخَلُوا عَلَیْهِ فَقالُوا سَلاماً قالَ إِنَّا مِنْکُمْ وَجِلُونَ «۵۲») و (قالُوا لا تَوْجَلْ إِنَّا نُبَشِّرُکَ بِغُلامٍ عَلِیمٍ «۵۳») آمد که امیدوارم امسال نیز شرایط برای تربیت فرزندان علیم در آموزش و پرورش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته امام جمعه همدان در چند روز گذشته با نگرانی خانواده‌ها و کادر آموزش و پرورش، از شرایط کرونا مواجه بودیم که به طور قطع مسوولیت این مساله و تصمیم‌گیری‌ها با ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا در میدان مقابله با فرهنگ‌ها قرار گرفته ایم و نه تنها رقابت بین فرهنگ‌ها وجود دارد بلکه در میدان تقابل بین فرهنگ‌ها هستیم.

وی افزود: امروز فقط مساله مدرسه نیست بلکه در فضای مجازی و فضاهای رسانه‌ای، آموزه‌ها و گذاره های دینی و فرهنگی عرضه شده و این آموزه‌ها فقط در مدرسه یاد داده نمی شود؛ امروز جامعه، یک جامعه باز و فضایی است که اطلاعات فراوانی در آن قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: امروز فقط با آموزش آموزه‌های فرهنگی نمی‌توانیم یک قشر فرهنگی را تربیت کنیم.

وی اظهار داشت: هم ردیف با آموزه‌ها، فرهنگ متضاد و گاه متناقض نیز در کنار آموزش و پرورش، آموزه‌هایی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: فرهنگ عمومی جامعه که شامل آداب و سنت‌های کشور، سنن ملی، آداب ایرانی، سنت دینی و مذهبی می‌شود، سبک زندگی را تعیین می‌کند.

وی عنوان کرد: ما نیاز داریم در آموزش و پرورش با نسل جدید تعامل و گفت‌وگو کنیم و نمی‌شود یک فرهنگ را به آن‌ها معرفی کنیم و بگوییم به جز این فرهنگ، فرهنگ دیگری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: در موضوع تعلیم و تعلم، یکی از ضرورت‌های امروز آموزش و پرورش، تعریف فرهنگ برتر، تمدن، روشن فکری و متمدن بودن است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های تعیین کننده سبک زندگی است، اظها داشت: معتقدم آموزش و پرورش بستر تربیت است و بدیل ندارد و در تعیین مسیر زندگی نسل جدید و نوع انتخاب سبک زندگی تاثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در میدان رقابت، فرهنگ برتر است و این نیازمند توجیه و استدلال در آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به نسل جدید بفهماند آیا هرکس غربی فکر کرد و تفکر لیبرالی داشت با فرهنگ است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: امروز آموزش و پرورش باید در این عرصه ورود کند وگرنه در میدان رقابت خواهد باخت، چراکه زور فرهنگ مهاجم در برخی از عرصه های رسانه ای بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مسیر معلمان ما تعلیم و تربیت است و این مسیر انبیا (ع) محسوب می‌شود، اضافه کرد: در شرایط کنونی کرونا و نزدیک شدن به فصل پاییز ادامه برگزاری حضوری کلاس‌های درس قابل پیش‌بینی نیست و باید تدبیری اندیشیده شود تا فرزند، نسل جدید و دانش‌آموزی در یک روستا که امکانات ندارد از تحصیل باز بماند.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: عدالت آموزشی باید برای همه به صورت یکسان فراهم شود و این امر در 40 سال گذشته شعار ما بوده است.

وی  با اشاره به اینکه توجه به عزت نفس و منزلت اجتماعی معلمان و دانش آموزان نکته مهمی است، ادامه داد: ما باید در آموزش و پرورش نسلی تربیت کنیم که در آن اتکا به خود و امید به آینده، اعتماد به خویش و اتکای به نفس جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: راه‌اندازی شبکه شاد و آموزش‌های غیر حضوری کار را سخت کرده است و خانواده‌ها نگران آینده دانش‌آموزان خود هستند.

وی تاکید کرد: امسال کار سختی در آموزش و پرورش حاکم است و دعا می کنیم خداوند به همه عزیزان صحت و سلامتی عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه کنترل کلاس‌های ابتدایی در این شرایط سخت است، ادامه داد: دوره دبیرستان را می شود کنترل کرد اما کنترل کلاس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی سخت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: فرهنگ غنی هر کشوری برگ برنده آن کشور است.

مصطفی آزادبخت با اشاره به اینکه دانش‌آموز شهید محمد رسول رضایی از شهرستان اسدآباد شهید شاخص کشور است، اظهار داشت: ما فرهنگی می‌خواهیم که دانش آموز ۱۳ ساله ما حرف گفتنی برای مبارزه با استکبار داشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی گذشته شورای آموزش و پرورش همدان شورای نمونه کشوری انتخاب شد.

آزادبخت بیان کرد: کادر درمانی ما و پزشکان بدون ترس در نجات جان بیماران تلاش کردند و این نشان از بالا بودن ظرفیت فرهنگی ما است.

وی ادامه داد: همدان تنها استانی است که تا کنون وضعیت کرونایی آن قرمز نشده و اکنون هم از وضعیت هشدار خارج شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: هم اینک با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پای کار هستیم و از معلمان برای بازگشایی مدارس پشتیبانی می‌کنیم.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا همدان حبیب‌ الله شعبانی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا همدان حبیب الله شعبانی دانش آموزان مدارس ویروس کرونا همدان حبیب الله شعبانی دانش آموزان نماینده ولی فقیه در همدان آموزش و پرورش دانش آموزان سبک زندگی نسل جدید آموزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل فرهنگی و ایجاد فرهنگ سازی میان اقشار مختلف جامعه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، محمدمهدی اسماعیلی در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی کشور، گفت: اگر از مفاخر و بزرگان نام می‌بریم نباید اسیر مشهورات باشیم، چرا که مانع تعمیق و تعمد جدی می‌شوند.

وی افزود: معلمان همه داشته‌های اخلاقی و فرهنگی و تمامی مواردی که برای رشد یک کودک، نوجوان و جوان لازم است را به جامعه منتقل می‌کنند در این میان جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته است که به اساتید با تمام وجودش نسبت به جایگاه آن تعمیم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امید داریم بتوانیم برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود از جامعه فرهنگی به ویژه معلمان کمک بگیریم، اضافه کرد: سعی داریم در زمینه فرهنگ‌سازی با همکاری آموزش و پرورش اقدامات موثرتری داشته باشیم.

کد خبر 751853

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ