Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در استان ایلام بخش کشاورزی با۱۰۹۹ تعاونی، ۳۳ درصد کل تعاونی‌ها، بخش خدمات با۹۰۷ تعاونی ، ۲۷ درصد کل تعاونی‌ها، بخش صنعت با ۵۹۹ تعاونی، ۱۸ درصد کل تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

«شکراله شیرخانی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با  راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت مانند سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور، سامانه شفافیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون، سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دریافت گزارش بر خط دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ، برای نخستین بار اسامی دریافت‌کنندگان مبلغ ۷هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴، ۶ و ۱۰ و درصد سود اشتغال پایدار روستایی، سهم هر یک، تعداد اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تأییدکننده را به تفکیک استان ها به دستور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در کل کشور برای اطلاع مردم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از  راه‌اندازی ۳۲سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی،۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت،  ۳۲۹۵  شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان با عضویت ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر  تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی نزدیک به ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در هفته تعاون امسال ۷ تعاونی جدیدالتاسیس ایلام در بخش های خدماتی و تولیدی و با عضویت  ۴۶ نفر، زمینه ایجاد فرصت شغلی مستقیم را برای ۸۲ نفر فراهم کرده اند.

شیرخانی تصریح کرد: بخش کشاورزی با۱۰۹۹ تعاونی،  ۳۳ درصد کل تعاونی‌ها، بخش خدمات با۹۰۷ تعاونی ، ۲۷ درصد کل تعاونیها، بخش صنعت با ۵۹۹ تعاونی، ۱۸ درصد کل تعاونیها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: از مجموع تعاونی‌های ثبت شده در استان، ۶۷۴ تعاونی مربوط به  بانوان است که در آن در حال حاضر فرصت اشتغال برای بیش از ۵۴۰۰ نفر فراهم شده و بیشتر تعاونی‌های فعال این بخش در گرایشهای فرش دستباف و پوشاک مشغول هستند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام  ادامه داد: ازمجموع ۳۲۹۵ شرکت واتحادیه تعاونی استان، درحال حاضر تعداد ۲۰۳۹ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶۰۴۱ نفر هم دراین تعاونی ها مشغول بکارمی باشند.

شیرخانی افزود: ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را زنان تشکیل می دهند و از مجموع تعاونی های ثبت شده، ۶۷۴ تعاونی زنان هستند که این تعاونی ها هم اکنون فرصت اشتغال بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را دارند.

وی  تصریح کرد:در پنج سال گذشته با جذب سهمیه ارزی، ۹۶ هزار و ۳۶۸ هزار دلار کالا به کشور عراق صادرات داشته و منافع حاصله در بین سهامداران توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: از ابتدای فعالیت بخش تعاون در استان تاکنون، ۲۰۵۷طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند که این طرح ها با اخذ بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توانسته اند ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

شیرخانی تصریح کرد: امسال  ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی ها مصوب شده است که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند و از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۱۴ طرح تعاونی با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان و از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ۴۰ تعاونی به مبلغ پنج میلیارد تومان دریافت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام درصد کل تعاونی ها سامانه شفافیت مدیرکل تعاون استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟