Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:25:04 GMT

پاسخ به پرسش‌های متداول والدین در مورد بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۲۶۲

پاسخ به پرسش‌های متداول والدین در مورد بازگشایی مدارس

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: زمان کلاس‌ها ۳۵ دقیقه خواهد بود و دانش‌آموزان دو زنگ تفریح نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خواهند داشت که در  راستای فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، والدین باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۲۴۳۳ آموزشگاه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تنها ۳۰۰ آموزشگاه استان در انتظار اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند که با مساعدت‌های استاندار در آینده نزدیک به این شبکه متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم و تمامی مدارس استان در هر وضعیتی باز و کادر اجرایی و معلمان در مدرسه حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در صورتی که ساعات کار مدارس با بانگ اذان توأمان شود، به محض شنیدن بانگ اذان، نماز جماعت در تمامی مدارس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.

واقعی با بیان اینکه امروز تمام مدارس استان در هر شهر و روستا آغاز به کار کردند، اظهار کرد: آموزش‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه خواهد شد که در روش غیرحضوری آموزش‌های مکمل به شیوه تولید محتوای الکترونیک، درسنامه و بسته‌های آموزشی به دو صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش‌آموزان استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: برطبق اعلام وزارت، پیش بینی‌های لازم مانند مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد انجام شده تا دانش‌آموزان در فرآیند آموزش به بهترین صورت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز( شاد) ۱۸ ابزار رسانه‌ای افزوده شده و علاوه بر موبایل بر روی سیستم‌های تحت وب نیز قابل نصب است، تصریح کرد: تمام مدارس زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز ۱۰۰ درصد به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز بوده و مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی بالایی دارند، کلاس‌های درس با ۵۰ درصد دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی بیان کرد: ۱۶۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و  متوسطه دوم در کلاس‌های درس ۲۷۳۲ مدرسه از امروز سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

واقعی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزشی است، اظهار کرد: با توجه به تاکیدانی که از سوی رییس جمهوری صورت گرفته، حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت است، دغدغه آموزش حضوری را داریم چراکه آموزش و پرورش فقط آموزش نیست بلکه بسیاری از محورهای هویتی در این وادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون سختی را در پیش داریم، اظهار کرد: معلمان در دوران شیوع کرونا با فعالیت مستمر و مضاعف نگذاشتند دانش‌آموزی از آموزش بازبماند که این امر در سال تحصیلی جدید نیز به صورت حضوری و غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ییان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت اعتباراتی به صورت کشوری به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم خراسان جنوبی بود و پس از آن نیز ۶۰۰ میلیون تومان مواد بهداشتی خریداری شد که این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در راستای کیفیت بخشی به پایه اول تحصیلی برای نخستین بار در کشور در خراسان‌جنوبی معلم پایه اول به صورت اختصاصی و جذبی در مدارس دارای مدیر مستقل انتخاب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز  هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان، ادامه داد: به منظور به روز رسانی تجهیزات و لوازم اداری مدارس بیش از ۳ میلیارد تومان وسایل اداری خریداری و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

واقعی با تاکید بر حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با نظارت مدیران و آموزش و پرورش، یادآور شد: زمان کلاس‌ها ۳۵ دقیقه خواهد بود و دانش‌آموزان دو زنگ تفریح نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خواهند داشت که در  راستای فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، والدین باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه براساس تصمیمات اخذ شده، مدارس روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تا ساعت ۱۰:۳۰ در مدرسه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای رفع دغدغه والدین، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیز با نظارت کامل مدارس انجام می‌شود، افزود: مدارس به طور کامل قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان گندزدایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه زمان ورود و خروج دانش آموزان به مدارس متفاوت خواهد بود، خاطرنشان کرد: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان در مدارس است؛ اما امسال شرایط فرق می کند و دانش‌آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند و از نظر عاطفی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رعایت پروتکل های بهداشتی دانش آموزان صورت حضوری سال تحصیلی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند

در برنامه بالاتر موضوع تنوع مدارس مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات مختلف بررسی شد. معاون سابق آموزش و پرورش به عنوان مخالف تنوع مدارس و  رئیس سابق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به عنوان موافق تنوع مدارس با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

ابراهیم سحرخیز، معاون سابق آموزش و پرورش گفت: تنوع مدارس به شرطی که باعث عدالت آموزشی شود مشکلی ندارد. 

وی افزود: اگر مدارس نمونه دولتی در روستاهایی که   نیروی انسان قوی ندارد و نسبت به شهر امکانات کافی ندارد ایجاد شود و باعث عدالت آموزشی میان دانش آموزان شهری و روستایی شود مشکلی ندارد.

او ادامه داد: به طور کلی ما ۲ نوع مدرسه پول بگیر و رایگان داریم .

وی  با بیان این که حدود ۱/۱۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: ما دانش‌آموزانی داریم که ممکن است در رشته‌های نظری تیزهوش نباشند اما در ورزش یا رشته‌های هنری تیزهوش باشد آیا دانش آموزان روستاها و عشایر نیز وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند.

 او ادامه داد: مدرسه باید واقعیت جامعه باشد. متاسفانه مدارس دولتی نماد فقر است. مدارس ما در حال حاضر ۲ قطبی هستند و  طبقاتی شده اند. براساس یک گزارش در سال ۱۳۹۲ توسعه مدارس سمپاد و‌ نمونه دولتی مانع توسعه مدارس غیردولتی است. بر اساس یک آمار حدود ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود به دانش آموزان آموزش می‌دهند و به بیان دیگر که این معلمان غیرمتخصص هستند.

سحرخیز تصریح  کرد: مدارسی همچون هیت امنا، غیردولتی یک ماه قبل از شروع مدارس  نیرو انسانی خود را گرفته است اما در مدارس دولتی تراکم جمعیت (کلاس ۴۰ نفره) نیروی غیرمتخصص است و معلم ها ناراضی هستند.

وی افزود: به شرطی که تمام مدارس  در سراسر ایران درس را آموزش بدهند و عدالت آموزشی ایجاد شود تنوع بد نیست.   

فاطمه مهاجرانی، رئیس سابق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هم گفت: مدارس سمپاد مدرسه تخصصی با نیازهای ویژه است ما باید مدارس را به جای خود برگردانیم البته ما کمبودهایی داریم که باید رفع شود اما حذف مدارس کار درستی نیست.

وی افزود: امیدواریم ما به جای دانشمند اندیشمند تربیت کرده و درک را به آن‌ها آموزش دهیم. بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دست مدیران را آزادتر بگذاریم اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

او ادامه داد: ما باید تمام معلمان را توانمندسازی کرده تا آن‌ها بتوانند نیروی متخصص تحویل جامعه بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر