Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:52:57 GMT

۲۵درصد از منابع آبی هرمزگان از دریا تامین می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۳۱۲

۲۵درصد از منابع آبی هرمزگان از دریا تامین می شود

هوشنگ ملایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان همچنین در تلاش است که ۱۰ تا ۲۰ درصد مصرف آب استان را به سمت منابع سطحی سوق بدهد.
وی با اشاره به اینکه طرح آمایش آب هرمزگان در حال تدوین است، بیان داشت: در استان هرمزگان ۸۵ درصد مصرف، روی آب زیرزمینی بارگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهارداشت: مدیریت منابع آب، مستلزم همکاری تمام جوامع و اقشار با یکدیگر است و با همکاری چند وجهی می‌توان آب را به بهترین نحو مدیریت کرد و این میراث گران‌بها را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملایی ادامه داد: یکی از الزامات توسعه پایدار در هر منطقه‌ای، وجود زیر ساخت‌هایی همجو آب است و این نعمت حیاتی، آبادانی را به همراه دارد و یکی از عوامل مهم تحقق توسعه پایدار تلقی می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بنا داریم با همکاری سازمان جهادکشاورزی، موضوع آب کشاورزی را به صورت شهرستانی بررسی کنیم که این کار را از شهرستان رودان آغاز کردیم.
ملایی با اشاره به وضعیت مدیریت آب کشاورزی در شهرستان رودان گفت: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف آب زیرزمینی در حوزه کشاورزی می‌تواند کمک کند که سطح آب سفره‌های دشت رودان کاهش پیدا نکند و برای رسیدن به این هدف باید تمام عوامل دخیل در این موضوع همکاری کنند.
وی گفت: رودان شهرستانی است که اقتصاد آن به کشاورزی متکی است و ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دارد.
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: امروز اگر ایران با وجود تخاصم بیگانگان با مشکل روبرو نیست به خاطر فعال بودن تولید در کشاورزی است. 
 از مجموع ۵۴ دشت استان هرمزگان افزون بر ۱.۴ میلیارد مترمکعب آب از طریق ۲۳ هزار حلقه چاه و حدود ۳۴۰ چشمه و قنات برداشت می‌شود.
سهم منابع آبی استان هرمزگان از چاه ها و سدها، ۷۱ درصد و آبشیرین کن ها ۲۹ درصد است که پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری، سهم منابع آبی از آبشیرین کن ها به ۶۶ درصد افزایش و در بخش چاه و سد به ۳۴ درصد کاهش یابد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان شرکت آب منطقه ای سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان شرکت آب منطقه ای سرانه مصرف آب شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان شرکت آب منطقه ای سرانه مصرف آب شرکت آب منطقه ای هرمزگان منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد