Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین جشن بازگشایی مدارس با تاکید بر رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، گفت: آموزش تعطیل نمی شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس که در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و خانواده های آنان اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت و مدارس می توانند بستر پیشرفت و ترقی جامعه را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و افزود: شیوع ویروس کرونا نباید باعث ایجاد محدودیت شود و مدارس ما را به تعطیلی بکشاند چراکه در طول تاریخ بشریت هر زمانی که انسان ها با محدودیت هایی مواجه شده اند، با عقل و درایت خود، تدبیر و چاره اندیشی کرده اند و رعایت نکات بهداشتی بهترین گزینه برای مبارزه با این ویروس منحوس است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه فعالیت های آموزشی در مدارس به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد، ادامه داد: مدارس در ۲ هفته اول سال تحصیلی بویژه دوره ابتدایی دانش آموزان به صورت ۲ روز متوالی در هفته در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.

قربانی به فعالیت مدارس دوره متوسطه نیز اشاره کرد وگفت: در دوره اول متوسطه دانش آموزان یک هفته ۲ روز و یک هفته نیز سه روز در مدرسه حاضر می‌شوند، اما در مدارس دوره دوم متوسطه فعالیت آموزشی حضوری سه روز در هفته خواهد بود.

وی با بیان اینکه نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز شاد روز پنجشنبه 13 شهریور ماه سال جاری رونمایی شد؛ گفت: این شبکه نسبت به سال گذشته قابلیت های زیادی پیدا کرده که تعامل دوسویه، حضور و غیاب و فعالیت دانش آموز و... از جمله این دسترسی ها می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه از امروز 15 شهریور ماه سه شبکه آموزشی در مدت 22 ساعت در روز برنامه های تلویزیونی ویژه آموزش دانش آموزان را ارائه می دهند، اظهارداشت: در کنار این آموزش ها تمام دروس از پایه اول ابتدایی تا کلاس دوازدهم توسط معلمان توانمند در شبکه آموزش دانش آموز« شاد» بارگذاری شده است.

قربانی با اشاره به اینکه منابع خاصی برای ضدعفونی و گندزدایی به مدارس اختصاص داده شده است؛ گفت: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز مبلغ یک میلیارد تومان برای مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس اختصاص داده شد

وی توصیه ها و تاکیداتی برای خانواده های دانش آموزان داشت و از آنان خواست حتما فرزندان خود را توجیه کنند که فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را در مدرسه رعایت کنند و در زمان حضور دانش آموزان در منزل، به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا در فرزند خود، آن ها را به مدرسه نفرستند تا سایر همکلاسی های آنان دچار بیماری نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی از امروز رسما آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان آموزش و پرورش شبکه آموزشی شاد رعایت پروتکل های بهداشتی آیین بازگشایی مدارس آموزش و پرورش کردستان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج