Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:32:10 GMT

مدرسه باید مکانی ایمن و کانون اعتماد باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۹۴۴۳

مدرسه باید مکانی ایمن و کانون اعتماد باشد

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز شنبه در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به صورت ویدیو کنفرانس افزود: با توجه به اینکه امسال نخستین سال شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ بازگشایی مدارس را از جوار آرامگاه سردار دل ها و گلزار شهدای کرمان برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امیدواریم امسال بتوانیم ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی را در مدارس و بین دانش آموزان و معلمان داشته باشیم و با مدد گرفتن از روح تابناک همه شهدا، به ویژه شهید قاسم سلیمانی بتوانیم به نحو شایسته ای و با موفقیت، مسئولیت خطیر خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به انجام برسانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امسال، سال تحصیلی متفاوتی را آغاز کردیم، اظهار داشت: بعد از چند ماه وقفه، مدارس آغوش گشودند به سمت دانش آموزان و مدرسه باید علاوه بر این که کانون اعتماد باشد پایگاه اجتماعی خودش را هم حفظ کند.
اسکندری نسب با اشاره به لزوم رعایت فاصله فیزیکی و موارد بهداشتی در مدارس، خاطرنشان کرد: خیلی ها می خواهند مانعی برای ادامه یافتن جریان آموزش و تعطیلی مدارس شوند اما باید تلاش کنیم، هر روز همه بخش های مدرسه ضدعفونی شود تا با رعایت همه موارد شیوه نامه های بهداشتی خاطر اولیا و دانش آموزان راحت باشد.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان تشنه حضور در مدارس هستند، مردم نباید پشت به مدرسه کنند، در کنار آموزش حضوری آموزش مجازی هم داریم و در زمینه بهداشت هم از ظرفیت ناظران و کارشناسان بهداشت و علوم پزشکی باید بهره مند شویم تا محیط امنی برای دانش آموزان در مدرسه داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که تعداد دانش آموزانی که فردا به مدرسه می آیند از دانش آموزانی که امروز می آیند باید بیشتر باشد، گفت: مدرسه به گونه ای باید به جامعه معرفی شود که همه ظرفیت های آموزش و پرورش دیده شود که در نتیجه اعتماد هم بیشتر می شود.
اسکندری نسب تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان کرمان هیچ نشانی از سند ننگین ۲۰۳۰ وجود ندارد و نخواهد داشت و افتخاری برای معلمان بالاتر از این نیست که توسط رهبری با عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور خطاب شده اند، من به توانمندی معلمان ایمان دارم که هم در عرصه آموزش مجازی و هم حضوری می توانند موفق و نقش آفرین باشند.
وی تاکید کرد: همه دانش آموزان در سراسر کشور و استان کرمان باید تحت پوشش آموزش چه حضوری و چه مجازی قرار بگیرند و با هوشیاری حداکثری باید برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کنیم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان آموزش و پرورش دانش آموزان استان کرمان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم