Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@15:05:04 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۵

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۹۵۱۶

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.16 درصد افزایش به 1933 دلار و 95 سنت رسید. در این هفته طلا شاهد کاهش حدودا 4 درصدی بود که بیشترین افت هفتگی از اوایل ماه مارس به شمار می رود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.18 درصد کاهش به 1934 دلار و 30 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «به دلیل بالا رفتن بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا که سبب خروج بخشی از سرمایه ها از بازار طلا شده، قیمت فلز زرد تحت فشار قرار گرفته است.»

پس از آنکه خزانه داری آمریکا میزان زیادی از اوراق قرضه را روانه بازار کرد، بازدهی شاخص اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا افزایش داشت و سبب ترمیم بخشی از افت ارزش اخیر دلار شد.

بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد. رشد اندک قیمت طلا در معاملات روز جمعه پس از اعلام آمارهای اقتصادی پایین تر از حد انتظار در چین اتفاق افتاد.

بازارها همچنان از نزدیک بن بست ایجاد شده در واشنگتن بر سر یک بسته محرک مالی و مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین را دنبال می کنند.

تحلیلگران استاندار چارترد در یادداشتی نوشتند: «با توجه به ضعف ارزش دلار و حجم بالای اقدامات محرک مالی و در حالی که انتظار می رود نرخ بهره همچنان در حد صفر یا منفی باقی بماند، روند افزایش بلند مدت قیمت طلا همچنان به قوت خود باقی است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2301 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.04 درصدی به 2308 دلار و 60 سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/65

 

دیگر خبرها

  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳