Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران در نشست هماهنگی طرح کاپ در این منطقه، گفت: طرح کاپ همیشه از دغدغه‌های جدی شهرداری بوده و در این دوره که هم مدیریت شهری و هم شورای شهر تهران نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند، این طرح به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برای اجرای طرح کاپ برخی مناطق به صورت پایلوت انتخاب شدند که شهرک والفجر در منطقه ۶ به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی ادامه داد: در گام اول تهیه بانک اطلاعاتی را در دستور کار قرار دادیم و پس از آن آموزش شهروندان و کارکنان ادارات مختلف در این منطقه را آغاز کردیم که سازمان مدیریت پسماند در این بخش به صورت ویژه همراهی کرد.

شهردار منطقه ۶ تهران اضافه کرد: مخازن جانمایی شده، قراردادها با هتل‌ها، بیمارستان‌ها و وزارتخانه‌ها بسته شده و سرویس‌های جمع‌آوری هم فعال شده‌اند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح کاپ در حوزه زباله‌گردی به شکل محسوس خودش را نشان داده و بر اساس آمار از ۹۸ درصد کتفی‌ها کاسته شده است.

بر طبق این گزارش، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: تغییر سیستمی که سال‌های سال شهروندان به آن عادت کرده‌اند قطعا موضوع دشواری بود که برای تحقق آن نیاز به همکاری سیستمی در حوزه‌های مختلف داریم.

وی با بیان اینکه تغییر شکل جمع‌آوری پسماند و تاکید بر تفکیک از مبدا سال‌هاست مطرح می‌شود اما مدیریت شهری طی سال‌های گذشته به سمت آن نرفته است، افزود: در این دوره این عزم شکل گرفته و طرح به اجرا درآمده است و اکنون وظیفه همه ماست که برای اجرای درست و دقیق آن تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: در یک ماه گذشته شاهد بودیم که طرح پیشرفت خوبی داشته است و اکنون بسیاری از مناطق دارند به این طرح می‌پیوندند و پای کار هستند.

علیپور در بخش دیگری از صبحت‌هایش با اشاره به مکانیسم‌های تشویقی، گفت: بخشی از مکانیسم‌های تشویقی مرتبط با اپلیکیشن‌هایی است که قرار است فعالیت کنند اما در این منطقه اپلیکیشن دیگری فعالیت می‌کند که غیرقانونی است. ما در بخش تشویق‌ها، دوچرخه‌هایی را تهیه کردیم که قرار است به شهروندانی اهدا شود که عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی افزود: این دوچرخه‌ها به قید قرعه به شهروندان اهدا می‌شود و قصد ما این است که طرح شنبه‌های بدون پسماند به طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو متصل شود.

آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز در نشست هماهنگی طرح کاپ در منطقه ۶ تهران گفت: کاپ طرحی اجتماعی است و به صورت مویرگی با کوچکترین سطح سازماندهی اجتماعی یعنی خانواده مرتبط است و هدف آن تغییر رفتارهای فردی است.

وی تاکید کرد: این موضوع قطعا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نیاز به حمایت‌های مختلف است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید از همان ابتدای اجرای طرح کاپ، نظرسنجی‌های دقیقی از شهروندان در حوزه‌های پذیرش اجتماعی، نقاط ضعف و قوت و ... انجام شود. نظرسنجی‌ها باید برای اقدامات بعدی به صورت دقیق آنالیز شوند.

میلانی ادامه داد: در حوزه تشویق‌ها و مشوق‌ها باید امسال در زمان تصویب بهای خدمات زباله بر اساس مقرارت ملی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف قائل شویم و اجرایی کنیم تا ساکنان محدوده طرح کاپ بازخوردهای آن را ببینند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: طرح‌های پایلوت جدا از مشخص کردن ایرادات و نقاط قوت نقش پیشاهنگی هم دارند. اگر شهروندان احساس خوبی از اجرای طرح داشته باشند این شعاع تاثیرات مثبت تبدیل به سرمایه اجتماعی می‌شود بنابراین باید کمبودهایی که در حوزه نیروی انسانی یا ماشین‌آلات وجود دارد، مرتفع شود.

وی گفت: در رابطه با همکارانی که مسئولیت آموزش را برعهده دارند تاکید می‌کنم که آن‌ها در خط مقدم طرح کاپ قرار دارند و نباید مشکلات اولیه برای کارشان وجود داشته باشد و ضروری است که همه دغدغه‌های آنها رفع شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: چند منطقه را در طرح کاپ به عنوان مناطق پایلوت مشخص کردیم. انتظارمان از شهرداران این مناطق این است که نوع عملکردشان به گونه‌ای باشد که مردم با مشاهده اثرات طرح انگیزه بیشتری پیدا کنند و مشوق اجرای آن در مناطق دیگر شوند.

وی با اشاره به اپلیکیشن‌های اجرای طرح نیز گفت: باید صرفا از اپلیکیشن‌های جمع‌آوری پسماندی که مشخص شده است بهره گرفت. فعالیت هر اپلیکیشنی غیر از دو اپلیکیشن مشخص شده خلاف قانون است. این اپلیکیشن‌ها با حضور شهردار تهران رونمایی شدند و مناطق نباید سراغ اپلیکیشن‌های دیگری بروند.

یزدانی درباره نظرسنجی‌های مردمی نیز گفت: باید در گام اول با سوالات فنی و مشخص کردن چارچوب‌های مدنظر این نظرسنجی‌ها آماده شود و در ادامه مرکز مطالعات شهرداری ورود کند و آنالیزها را انجام دهد.

کد خبر 546417 برچسب‌ها پسماند زباله منطقه ۶ شهرداری تفکیک زباله تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله منطقه ۶ شهرداری تفکیک زباله تهران شنبه های بدون اپلیکیشن ها نظرسنجی ها شهر تهران اجرای طرح طرح کاپ منطقه ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن را چگونه بگیریمساده‌ترین شیوه دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

کارکنان و بازنشستگان بانک مسکن از طریق سامانه زیر میتوانند فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

این روز‌ها خدمات بانکداری الکترونیک جزو مسائلی است که بیش از هر چیز نگاه مردم را در مورد بانک‌ها به خود جلب می‌کند. در واقع، کیفیت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک توسط بانک‌ها تبدیل به ملاکی برای انتخاب بانک مدنظر برای افتتاح حساب از سوی مردم شده است. در این بین اپلیکیشن‌های اندرویدی همراه بانک جزو راه‌های مهم ارائه خدماتی بانکی از سوی بانک به مشتریان تلقی می‌شود. بانک مسکن با اپلیکیشن همراه بانک مسکن سعی کرده تا خدمات بسیاری را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه دهد و برنامه‌ای را منتشر کرده که داشتن آن برای تمامی مشتریان این بانک ضروری به حساب می‌آید.

پس از افتتاح حساب در یکی از شعب بانک مسکن، می‌توانید به خدمات همراه بانک مسکن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی داشته باشید و بسیاری از کار‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. دسترسی به جزئیات سپرده و کارت خود از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است. شما می‌توانید درخواست ارسال صورت حساب به ایمیل خود را نیز داشته باشید که از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب برنامه اندرویدی همراه بانک مسکن است.

انتقال وجه یکی از آن دسته عملیات‌های پرتقاضا است که مشتریان هر بانکی به آن در طول روز نیاز پیدا می‌کنند. شما به کمک اپلیکیشن همراه بانک مسکن به راحتی می‌توانید از کارت و سپرده خود به حساب دیگران وجه انتقال دهید. در واقع انتقال وجه از روش‌های مختلف از جمله روش پرطرفدار و متداول کارت به کارت از جمله مزایای برنامه همراه بانک مسکن برای مشتریان است. شما می‌توانید به راحتی رسید انتقال وجه را نیز به فرد مدنظر ارسال نمایید.

تسهیلات از جمله دیگر خدمات این اپلیکیشن است که بدون شک برای مشتریان بانک مسکن نکته حائز اهمیتی به شمار می‌آید. شما می‌توانید اطلاعات اقساط را دریافت نمایید و در صورت لزوم برای پرداخت اقساط تسهیلات خود نیز از طریق همین اپلیکیشن اقدام نمایید. همچنین خدمات مربوط به چک هم در این برنامه تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید کار‌هایی نظیر استعلام چک را انجام دهید.

پرداخت قبوض از دیگر عملیات‌های پرداخت است که مشتریان هر بانکی به آن نیاز دارند. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از همراه بانک مسکن، از قبوض خدماتی خود استعلام بگیرید و نسبت به پرداخت‌ها نیز اقدام کنید. همچنین، برای برخی دیگر از خدمات پرداخت نظیر خرید شارژ و بسته اینترنت که اتفاقا جزو عملیات‌های پرتقاضا نیز به حساب می‌آیند، می‌توانید برطرف کردن نیاز‌های خود را برعهده اپلیکیشن همراه بانک مسکن بگذارید. درخواست‌هایی نظیر مسدود نمودن کارت یا اعلام مفقودی کارت نیز از طریق این برنامه میسر شده است. در نهایت، باید گفت که ویژگی جالب نرخ ارز نیز در این برنامه قرار گرفته است.

همراه بانک مسکن یک برنامه کاربردی و مطمئن برای مشتریان بانک مسکن است و نصب آن را به مشتریان این بانک توصیه می‌کنیم.

ویژگی‌های برنامه:

مشاهده جزئیات سپرده و درخواست گردش حساب انتقال وجه از روش‌های مختلف خرید شارژ و بسته اینترنت استعلام چک خدمات مربوط به تسهیلات tags # بازنشستگان سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند