Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان شهردار کرمان با بیان اینکه در این دوره سعی شده جناحی و سیاسی عمل نکنیم و افراد را براساس توانایی و شایستگی‌شان انتخاب کنیم، خاطرنشان کرد: آزمون و خطاهایی هم داشته‌ایم، اما هم اکنون تجربه بسیار خوبی داریم و معتقدم اگر امکان ادامه خدمت در دوره‌ای دیگر را داشتم، قطعا مسیر توسعه و ارتقای خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان را با سرعت بیشتری طی می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"سیدمهران عالم‌زاده" در جلسه‌ای با مدیران خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه زمانی که من مدیریت شهر کرمان را به عهده گرفتم، شهرداری کرمان ۲۵۰۰ نفر پرسنل داشت که در ۲.۵ سال اخیر تلاش کردیم با بازنشسته کردن ۵۰۰ نفر از پرسنل، بار مضاعف مالی پرداخت حقوق را کاهش دهیم ادامه داد: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شهرداری منطقه 5 (بافت تاریخی) هم در همین دوره تأسیس شد و به ‌رغم کاهش ۲۰ درصدی نیروی انسانی دچار مشکل نشدیم.

شهردار کرمان، اصلاح لوایح درآمدی شهرداری در حوزه‌های مالی و شهرسازی را از اقدامات مثبت این دوره از مدیریت شهر دانست و افزود: اصلاح لوایح درآمدی می‌تواند منبع خوبی برای درآمد شهرداری باشد؛ پیش از این، درآمد حاصل از پروانه‌ ساختمانی که در کرمان صادر می‌شد، بسیار کمتر از شهرهای کوچک استان بود.

عالم‌زاده با بیان اینکه در سال ۹۶ درآمد شهرداری ۳۳۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۸۲۰ میلیارد تومان رسید و امسال هم درآمد شهرداری کرمان را روی ۱۳۰۰ میلیارد تومان بسته‌ایم اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به قرارگاه خاتم داشتیم که امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حتی ۴۰ میلیارد تومان از قرارگاه خاتم طلب داریم. 

شهردار کرمان بیان کرد: بی‌برنامگی یکی از آسیب‌های جدی اکثر شهرداری‌های کشور است و تصمیم‌های خلق‌الساعه آسیب زیادی به شهر و سرمایه مردم می‌زند. 

عالم‌زاده یادآور شد: امروز پس از 2.5 سال که از فعالیت شهرداری می‌گذرد، بسیاری از فعالیت‌ها به ثمر نشسته و هر هفته یک افتتاح داریم. در دو سال گذشته هم پروژه‌ های بزرگ شهری و چندین تقاطع که از دوره‌های قبل شروع شده بود، به سرانجام رساندیم و افتتاح کردیم. 

وی افزود: همه این اقدامات بر مبنای برنامه‌ریزی و استفاده از تجارب کارشناسان و صاحب‌نظران و تخصص اساتید دانشگاه انجام شده و تاکید ما در مدیریت شهری بر تلفیق تجربه و تخصص است.

شهردار کرمان با بیان اینکه در این دوره سعی شده جناحی و سیاسی عمل نکنیم و افراد را براساس توانایی و شایستگی‌شان انتخاب کنیم، خاطرنشان کرد: آزمون و خطاهایی هم داشته‌ایم، اما هم اکنون تجربه بسیار خوبی داریم و معتقدم اگر امکان ادامه خدمت در دوره‌ای دیگر را داشتم، قطعاً مسیر توسعه و ارتقای خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان را با سرعت بیشتری طی می‌کردیم. 

عالم‌زاده با اشاره به اینکه مجموعه مدیران شهرداری هم‌سو و هماهنگ هستند و تعامل بسیار خوبی هم با شورای اسلامی شهر کرمان داشته‌ایم خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری در این دوره، پرداخت بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری از طریق تهاتر بود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری در سال ۹۶ مقروض و گرفتار بود و حقوق کارکنانش چند ماه معوق مانده بود، افزود: با اقداماتی که انجام شد، امروز دغدغه‌ای در این زمینه نداریم و پروژه‌های عمرانی را به‌ سرعت پیش می‌بریم و معتقدیم این اتفاق نمی‌افتاد، مگر اینکه همه پرسنل و مدیران شهرداری با همدلی و همکاری ویژه‌ای در کنار هم باشند و امروز نیز خودشان از ثمرات این اقدامات بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: یکی از ثمرات این اقدامات، افزایش توان شهرداری برای اجرای محور «شرقی - غربی» سردار سلیمانی در شهر کرمان است که کلنگ‌زنی آن روزهای اخیر زده شد که در این راستا فاز نخست این پروژه به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار کرمان با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، دغدغه همه شهرداری‌های کشور پرداخت حقوق نیروهای آنهاست، افزود: امیدوارم شهرداری‌های کشور به درجه‌ای از رشد برسند که دغدغه پرداخت حقوق، آخرین دغدغه آنها باشد.

عالم‌زاده با تاکید بر اینکه لازم است مجلس و دولت برای حل این مسئله فکر اساسی کنند خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، اما برای جذب نیروی انسانی خود نیاز به مجوز وزارت کشور دارد و هر کاری بخواهد انجام دهد تحت نظارت نهادهای دولتی است درحالی‌که این نهادها هیچ حمایت درآمدی از شهرداری ندارند که این نقطۀ ضعف شهرداری‌ها باید اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری کرمان استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان شهردار کرمان میلیارد تومان شهر کرمان عالم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری