Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@19:24:23 GMT

تحصیل دانشجویان عراقی در ایران تسهیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۰۷۷

تحصیل دانشجویان عراقی در ایران تسهیل می‌شود

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: با عملیاتی شدن تفاهم‌نامه مشترک، تحصیل دانشجویان عراقی در ایران تسهیل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، با حضور رایزن علمی-فرهنگی عراق، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین الملی وزارت علوم و نماینده وزارت امور خارجه در سازمان امور دانشجویان راهکار‌های تسهیل حضور دانشجویان عراقی در ایران بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالحمید علیزاده در این نشست با بیان اشتراکات فرهنگی، دینی و همجواری عراق با ایران و همکاری‌های گسترده در زمینه‌های سیاسی اقتصادی بین دو کشور گفت: برای تقویت همکاری‌های علمی دانشگاهی با عراق آمادگی داریم.

وی افزود: هم اکنون ۵۱ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایرانی منتخب مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی دارند که از میان این تعداد ما با بررسی توانمندی‌های دانشگاه‌ها و نیاز‌های دانشجویان عراقی ۲۸ دانشگاه منتخب را برای تحصیل دانشجویان عراقی با شیوه بورسیه این کشور در ایران به وزارت علوم این کشور معرفی کردیم.

علیزاده تاکید کرد: البته برای دانشجویان عراقی که با هزینه شخصی در ایران تحصیل می‌کنند محدودیتی در انتخاب دانشگاه محل تحصیل وجود ندارد و می‌توانند در هر یک از ۵۱ دانشگاهی که دانشجوی بین المللی پذیرش می‌کنند تحصیل کنند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی گفت: با عملیاتی شدن تفاهم نامه مشترک، امکان اعطای بورسیه‌های تحصیلی از طرف دانشگاه‌های ایران به دانشجویان ممتاز عراقی وجود داشته و به طور ویژه آمادگی پذیرش مربیان و اساتید دانشگاه‌های عراقی به صورت بورسیه وجود دارد که این دسته از متقاضیان می‌توانند از این فرصت برای تکمیل تحصیلات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اصلاح آیین نامه قانون تردد دانشجویان خارجی و خانواده‌های آنان توسط هیات دولت گفت: دانشجویان عراقی بیشترین نفع را از اجرای این آیین نامه می‌برند، زیرا به دلیل همسایه بودن و مسافت کم، رفت و آمد آن‌ها بیش از دانشجویان دیگر کشورهاست.

در ادامه این نشست عطالله کوهیان معاون مرکز همکاری‌های علمی بین الملی وزارت علوم با تاکید بر اینکه باید سطح همکاری‌های علمی ایران و عراق از حوزه دانشجویی فراتر رود گفت: تعدادی از دانشگاه‌های ایران برای ایجاد شعبه در عراق اعلام آمادگی کرده اند و وزارت علوم از این طرح حمایت می‌کند.

وی افزود: همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با موسسات پژوهشی عراق و همکاری اساتید ایرانی و عراقی در راهنمایی پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویان عراق می‌تواند از دیگر حوزه‌های همکاری علمی دو کشور باشد.

کوهیان تاکید کرد: برای پیگیری بهتر و عملیاتی شدن همکاری‌های دانشگاهی دو کشور ایران و عراق، هماهنگی دانشگاه‌های دو طرف با وزارتخانه‌های علوم و امور خارجه دولت متبوع خود ضروری است.

امجد حمید المظفر رایزن جدید علمی-فرهنگی عراق در ایران در این دیدار گفت: وزارت علوم عراق به رایزنی فرهنگی این کشور برای گسترش همکاری‌های علمی اختیارات کافی داده است و ما برای گسترش همکاری‌های علمی با ایران در دوره جدید تلاش می‌کنیم.

وی با استقبال از ایجاد شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق گفت: با تشکیل کمیته مشترک برای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک اجرای آن سرعت گرفته و دو طرف زودتر به اهداف خود خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجویان عراقی وزارت علوم دانشجویان عراقی همکاری های علمی امور دانشجویان دانشجویان عراق وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سفر یکروزه خود به استان فارس با محمدهادی ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثر سازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد؛ گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقای کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشور‌ها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیاز‌ها و کالا‌های جدید فرهنگی و نرم افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر داداش‌پور گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی