Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمیانده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند آموزش مجازی به هیچ عنوان پاسخگو نیازهای درسی دانش آموزان نبوده و آفت‌های بسیاری را به دنبال دارد.

حجت السلام محمد تقی نقد علی امروز -شنبه ۱۵ شهریور ماه- در نشست خبری خود در مجتمع مطبوعاتی شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجلس یازدهم با شعار تغییر رویکرد فعالیت خود را آغاز کرده و قصد دارد برخی از آفات مدیریتی را با قانون گذاری و نظارت برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم دچار مشکلاتی است که امیدواریم بتوانیم مطالبات مردم را رد مجلس پاسخگو باشیم. متأسفانه افراد برای انجام یک پروژه در روستا باید پروسه اداری طولانی را طی کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح‌های مناسبی با هدف بر طرف کردن پروسه اداری در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد که در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد.

نقدعلی با بیان اینکه در عرصه اجرایی نیازمند کار جهادی هستیم، گفت: امروز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خالی از کار جهادی هستند؛ زیرا مدیریت صحیح در ایران نیازمند فعالیت شبانه روزی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن، کوتاهی دولت ضربه سنگینی را به بازار مسکن وارد کرد؛ در صورتی که باید طرح مسکن مهر عیب زدایی و اجرا می‌شد. امروز داشتن خانه برای افراد بدون مسکن تبدیل به آرزو شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأمین امنیت غذایی و الگو کشت بوده و در حال ارائه طرحی جامعه است که بر اساس آن، قیمت محصولات کشاورزی و کشت مشخص مناطق معین می‌شود.

نقدعلی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در اولین روزهای فعالیت خود طرح مالیات بر مسکن‌های خالی را تصویب کرد که در مجلس دهم تصویب شده بود اما به مرحله اجرا نرسید. مجلس یازدهم برای افزایش کارایی این طرح، میزان مالیات خانه‌های خالی را افزایش داد و در صحن علنی تصویب کرد که به دلیل برخی مشکلات به مجلس بازگردانده شد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: هیچ‌یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود ندارد که این موضوع باعث تضعیف آن شده است. من در روز آغازین مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم حضور نمایندگان در ستاد ملی مبارزه با کرونا تذکر دادم. باید معادل تعداد مسئولان اجرای در این ستاد، نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف حضور داشته باشند. بیماری کرونا حقیقتی است که بعدهای مختلفی را تحت شعاع قرار داده و نمی‌توان در مواجه با آن به محدود کردن اکتفا کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه نشان داده که محدود کردن برای مدت طولانی، مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند. امروز به دلیل سیاست گذاری اشتباه در زمینه مقابله با کرونا در صنایع دستی، کارگران این صنعت دچار ورشکستگی شده و بسیاری از شاغلان آن به دلیل بحران‌های معیشتی، زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته‌اند.

نقدعلی با اشاره نحوه بازگشایی مدارس، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند آموزش مجازی به هیچ عنوان پاسخگو نیازهای درسی دانش آموزان نبوده و آفت‌های بسیاری را به دنبال دارد. در زمینه نحوه بازگشایی مدارس ناهماهنگی‌های زیادی وجود دارد؛ در صورتی که ستاد ملی مقابله کرونا باید تمامی جوانب را بررسی و تدابیر مناسب را اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از قوی‌ترین کمیسیون‌های کشاورزی در ادوار مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرده و اولویت خود را حل معضلات آب قرار داده است. امروز از طریق اصفهان به برخی از استان‌های همجوار آب رسانی می‌شود و مردم این استان نمی‌توانند به این عمل اعتراض کنند. تصمیم‌گیری در حوزه آب نیازمند عزمی ملی است که برخی رسانه‌ها به وسیله آن بر طبل اختلافات می‌کوبند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم که واقعیت روند قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی را برای مردم تبیین کنند. در حال حاضر شاهد روند کند قانون گذاری در کشور هستیم که دلیل آن پروسه طولانی برای ورود به صحن علنی مجلس است. ۲ سال زمان می‌برد تا یک طرح وارد مجلس شده و به قانون تبدیل شود. این ساز و کار باید در کمیسیون آئین نامه مجلس بررسی و بخشی از آن اصلاح شود.

نقدعلی در مورد وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، گفت: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند که در دستور کار هیئت رئیسه قرار دارد که در تمامی جلسات، نمایندگان نسبت به اجرای آن به آنها تذکر می‌دهند. رئیس جمهور در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس هیچ چیز را بر عهده نمی‌گیرد و گزارشی از یک کشور رویایی به نمایندگان می‌دهد؛ به همین دلیل مطمئن هستیم که از پاسخ‌های وی قانع نخواهیم شد.

خبر تکمیل می شود…

کد خبر 442538

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی مجلس دانش آموزان آموزش مجازی بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس و کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران مسکن بازار مسکن ساماندهی بازار مسکن مالیات بر خانه های خالی مجلس یازدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است و با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و باعث می‌شود منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوداگرانه انتقال دهیم.

کد خبر 6090648 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش