Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@13:35:10 GMT

بزرگ‌ترین سرمایه جوامع نوآوری است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۶۰۹

بزرگ‌ترین سرمایه جوامع نوآوری است

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به‌ضرورت حرکت کردن به سمت فناوری و فنّاوری گفت: بزرگ‌ترین سرمایه جوامع نوآوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فم فردا، حجت‌الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت حلقه‌ای اصلی پیوند بین سرمایه‌های طبیعی و انسانی است و در این میان جامعه ما برخوردار از خلاقیت‌های سرشار بوده و در بین نوجوانان نیز نمونه‌های زیادی وجودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کشور ما جدای از تاریخ تمدن بشری میدان‌دار و توسعه جوامع بشری بوده است، در 3 دهه گذشته پارک‌های فناوری و توسعه در کشور شکل‌گرفته‌اند و گام‌های خوبی را نیز برداشته‌اند.
قطبی تأکید کرد: از حدود 7 هزار شرکت ثبت‌شده درزمینهٔ نوآوری 10 درصد به عرصه‌های علوم انسانی و فرهنگی اختصاص دارد که مایه مباهات است و باید به این آمار اضافه شود.
وی ادامه داد: در این مرکز بعد از پذیرش ایده‌ها، افراد در مرکز خلاقیت قرار می‌گیرند تا به یک گروه خلاق تبدیل شوند
قطبی تصریح کرد: بعدازاین وارد دالان فناوری می‌شوند و با امکانات بیشتری که در اختصاص آن‌ها قرار می‌گیرد و خدمات حقوقی و اداری به آن‌ها داده می‌شود.
رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: گروه ورزی، توسعه توان، آموزش‌های نقطه‌به‌نقطه، جامعه نگری و شبکه‌سازی در سطح ملی از دیگر تمایزهای این مرکز به شمار می‌آید.
قطبی اظهار داشت: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، یک مرکز ملی است که مجوز فعالیت در سطح کشور را دارد و بر این اساس تأسیس خانه‌های خلاقیت در استان‌های مختلف ازجمله خراسان رضوی، اصفهان، تهران، خوزستان و سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور