Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:42:32 GMT

گردشگری کشاورزی وارد فاز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۷۶۴

گردشگری کشاورزی وارد فاز اجرا می‌شود

لیلا اژدری در خصوص وارد شدن گردشگری کشاورزی به فاز اجرا بیان کرد: دستورالعمل مجوز گردشگری کشاورزی توسط وزیر به ۳۱ استان ابلاغ شده است و برای واردشدن به مرحله اجرا چند خلاء وجود دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم  و این فاز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین گردشگری کشاورزی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری اظهار کرد: گردشگری کشاورزی کار جدیدی است که برای بهره‌بردن از مزایای آن به ساخت و ساز و تغییر کاربری نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از این خلاءها را مربوط به ایجاد سامانه برای ثبت نام متقاضیان عنوان کرد و افزود: جلسه کارشناسی نهایی برای ایجاد سامانه‌ای که متقاضیان ثبت‌نام و مدارک خود را در آن بارگذاری کنند برگزار شده و سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود. به این ترتیب کشاورزان و مزرعه‌داران طبق ضوابط می‌توانند برای پذیرش گردشگر اقدام و از مزایای آن استفاده کنند.

او با اشاره به ابهامات استان‌ها درباره دستورالعمل صدور مجوز گردشگری کشاورزی، گفت: استان‌ها در این باره ابهام دارند که برای رفع آن نیاز به گفت‌وگوهای کارشناسی است. برای پاسخ به سئوالات به‌زودی کارگاه آموزشی آنلاین به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد که مشکلات و ابهامات موجود برطرف شود.

تشکیل کارگروه تدوین ضوابط فنی و خدماتی گردشگری کشاورزی

به گزارش روز شنبه میراث آریا، اژدری تدوین ضوابط فنی و خدماتی گردشگری کشاورزی را از دیگر کارهای در حال انجام عنوان کرد و افزود: به این دلیل که در گردشگری کشاورزی به ساخت و ساز نیازی نیست، ضوابط فنی زیادی نداریم، اما در بحث خدمات، ضوابط جدی خواهیم داشت که استانداردهای خدمات گردشگری باید در مزارع اعمال شود.

او بیان کرد: در حال تشکیل کارگروهی متشکل از فعالان کشاورزی و نخبه‌های گردشگری برای تدوین و نگارش شرح خدمات ضوابط فنی و خدمات هستیم.

تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی 

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری به آماده کردن تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌ برای نهایی شدن این تفاهم‌نامه اخیرا چهار جلسه برگزار شد که برای نظر و بررسی نهایی به معاونت‌ها و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

او افزود: دراین تفاهم‌نامه نقاط مشترک همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص گردشگری کشاورزی مشخص شده است و می‌توان آن را پشتیبانی بالاتر از دستورالعمل ابلاغ شده قبلی دانست.

برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اراضی کشاورزی ایرانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اراضی کشاورزی ایرانگردی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اراضی کشاورزی ایرانگردی وزارت جهاد کشاورزی گردشگری کشاورزی تفاهم نامه ضوابط فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی