Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:41:51 GMT

پروتکل های بهداشتی در مدارس اجرا شدنی نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۷۹۸

پروتکل های بهداشتی در مدارس اجرا شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام آزاده، افزود: بازگشایی مدارس، آموزش حضوری یا غیر حضوری این روزها چالش پیش روی میلیون ها دانش آموز و خانوادهای آنها است. تصمیمات شتابزده و به دور از علم و منطق برخی مسئولین همیشه موجبات نگرانی خانواده ها را فراهم کرده است اما این روزها نگرانی خانواده ها که تاکنون درگیر بیماری کرونا، خانه نشینی، مشکلات مالی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، بوده اند با خبر یکباره بازگشایی مدارس و الزام آموزش حضوری دانش آموزان، افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آموزشی که تا دیروز قرار بود در شرایط قرمز به صورت مجازی برگزار شود یکباره معلوم نیست بر اساس کدام عقل و منطقی و تدارک یک شبه کدام امکاناتی به صورت حضوری قرار است اجرا شود. در حالی که ستاد مبارزه با کرونا در تهران و بسیاری از استان ها وضعیت قرمز اعلام کرده است. 

آزاده گفت: بی نظمی و عدم هماهنگی بین ستاد ملی مبارزه با کرونا و آموزش و پرورش موجبات به هم ریختگی و افزایش فشار روانی میلیون ها خانوار ایرانی را که نگران سلامتی فرزندان خود هستند، افزایش داده است . نگرانی اولیای دانش آموزان بر خلاف مسئولین در حالی است که همه صد در صد یقین دارند در صورت بازگشایی مدارس پروتکل های بهداشتی به طور کامل نه از طرف مدرسه و نه از طرف همه دانش آموزان رعایت نخواهد شد و همه در واقع تصور می کنند که فرزندانشان را به قربانگاه می فرستند.

وی افزود: در حالی که این روزها بسیاری از جلسات مهم در کشور به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود ، این تردید را برای مردم به وجود می آورد مسئولینی که قادر به رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی در یک جلسه که با حضور تعدادی بزرگسال و در زمان و مکان محدودی برگزار می شود نیستند، چطور ممکن است بتوانند بچه ها را در ساعت های متمادی و در طول چند ماه ملزم به اجرای دستورات و پروتکل های بهداشتی کنند. 

آزاده گفت: سوال های پیش روی خانواده ها که این روزها ذهنشان را به چالش کشیده است این است  که آیا جان مسئولین بالا دست از فرزندان ما و معلم ها عزیز تر است. چرا آنچه را بر خود نمی پسندید برای فرزندان ما بخشنامه می کنید. آیا شما قادر به تامین مواد لازم بهداشتی برای مدارس هستید. آیا هر نیم ساعت یکبار همه کلاس ها ضد عفونی می شوند. آیا در عرض یک شب برنامه ریزی کامل برای حضور و تقسیم ساعت های کلاس های ۴۰ نفره در یک مدرسه با ۴۵۰ دانش آموز انجام شده است. با کدام معلم و کادر آموزشی قرار است هم در مدرسه آموزش حضوری داشته باشیم هم در خانه آموزش غیر حضوری. شما که در برخی مدارس حتی در پرداخت پول آب و برق مدرسه بودجه کافی ندارید و دست به دامن انجمن اولیا و مربیان می شوید آیا قادر به تامین هزینه های بهداشتی مدارس هستید.

وی افزود: آیا دانش آموزان و کادر آموزش شما از بیمه لازم برای تامین هزینه های این بیماری مهلک برخوردار هستند. این سوال ها و صدها سوال دیگر این روزها ذهن میلیون ها ایرانی را درگیر کرده است در حالی که هیچکدام از مسئولین خود را ملزم به پاسخگویی منطقی به آنها نمی دانند و با مصاحبه ها و ضد و نقیض گویی ها و ادعاهای غیر کارشناسانه و غیر واقعی بر طبل خواسته های غیر منطقی و کارشناسی نشده خود می کوبند که با این کار هم سلامت جسمانی و هم امنیت روانی جامعه را از بین می برند . 

آزاده گفت: بیایید تا علاج واقعه پیش از وقوع کنیم و اجازه ندهیم تا یک بار دیگر خطای انسانی فاجعه ای بزرگ بیافریند. فاجعه ای که منجر به مرگ هزاران کودک و معلم و خانواده های بی گناه آنها و در گیری هر چه بیشتر کادر درمان می شود. مدافعین سلامت  که بایستی دست و بازوی آنها را به خاطر ایثارگری در مبارزه با این ویروس منحوس بوسید، خسته تر از آن هستند که بخواهند در مقابل این بی تدبیری مسئولین مجددا بسیج شوند، پس اگر دلتان به حال فرزندان ما نمی سوزد، لااقل به این فرشته های سلامت رحم کنید.

کد خبر 5016077

منبع: مهر

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی پیام آزاده ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری واکسن آنفلوانزا سازمان غذا و دارو کووید 19 روز داروساز سعید نمکی داروسازی انسولین دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار کرونا تغذیه علیرضا زالی پروتکل های بهداشتی دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی فضاهای روباز و سالنی گفت: ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است، به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

وی افزود: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت که این امر نشان از ارتقای سطح آموزش در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت‌وساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، اضافه کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش پیدا کرده و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 751131

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش