Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:47:01 GMT

فراخوان سوگواره هنری بر مدار حسین(ع) منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۸۹۱

فراخوان سوگواره هنری بر مدار حسین(ع) منتشر شد

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه فرهنگسرای اخلاق، "مرضیه خسروی‌بروجنی" اظهار داشت: سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی امسال علاوه بر تعزیه‌خوانی نوجوانان، در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، طراحی پوستر برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه چهارده تهران طی ماه‌های محرم و صفر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح نحوه حضور نوجوانان در بخش تعزیه‌خوانی گفت: نمونه اجرای مجلس تعزیه شهادت "حضرت علی‌اکبر(ع)" برای این بخش سوگواره انتخاب شده است و نوجوانان می‌توانند در دو بخش فردی و گروهی شرکت کنند.
"خسروی‌بروجنی" افزود: در بخش فردی برای هر نقش شبیه "امام حسین(ع)"(پنج ویدئو)، نقش شبیه "حضرت علی‌اکبر(ع)"(پنج ویدئو)، نقش "ام‌لیلا"(پنج ویدئو)، نقش "شمر"(پنج ویدئو)، نقش "ابن سعد" نیز پنج ویدئو ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای و برای بخش گروهی تعزیه‌خوانی شهادت "حضرت علی‌اکبر(ع)" نیز پنج ویدئوی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای با حضور اساتید پیشکسوت و هنرمندان هنرهای آیینی تهیه شده است.
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده بیان کرد: این ویدئوها به همراه ویدئوی راهنمای نحوه شرکت در سوگواره در فرهنگسرای مجازی به نشانی Majazi.farhangsara.ir، صفحه "بر مدار حسین(ع)" @Barmadarehosein و در آپارات https://www.aparat.com/Bar.Madar.Hosein بارگذاری شده است.
به گفته "خسروی بروجنی"، نوجوانان می‌توانند با ملاحظه ویدئوهای تعزیه‌خوانی در فضای مجازی، نقش مورد نظر را تمرین و ویدئوی اجرای خود را به دبیرخانه سوگواره در پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ ارسال کنند.
وی، سایر بخش‌های سوگواره را داستان کوتاه با موضوع "عاشورا و مسئولیت‌پذیری"، شعر با موضوع "محرم و عاشورا" و طراحی پوستر با موضوع "شهیدحاج قاسم سلیمانی و عاشورا" عنوان کرد که نوجوانان می‌توانند تا اربعین حسینی(۱۷ مهر ۹۹) آثار خود را در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.
رئیس فرهنگسرای اخلاق گفت: آثار نوجوانان در محورهای مختلف سوگواره با هماهنگی مدیریت آفرینش‌های ادبی و مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و براساس نظر هیأت داوران انتخاب و به برگزیدگان هر محور مسابقه، به رتبه اول ۱۵ میلیون ریال، به رتبه دوم ۷ میلیون ریال و به رتبه سوم ۵ میلیون ریال جوایز نقدی به همراه لوح یادبود اهدا می‌شود.
"خسروی‌بروجنی" افزود: آیین اختتامیه "سوگواره بر مدار حسین (ع)" در آستانه رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در یکی از فرهنگسراهای محوری تهران برگزار و به صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.
دبیرخانه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی "بر مدار حسین(ع)" در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان برای شرکت در سوگواره است.

برچسب‌ها ماه محرم فراخوان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم فراخوان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای اخلاق ماه محرم فراخوان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای اخلاق فرهنگسرای اخلاق بر مدار حسین تعزیه خوانی پنج ویدئو حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران